וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהפנט": התגלה יער מאובן שהיה קבור מתחת לחול במשך 7,000 שנים

13.3.2018 / 9:12

"החיה מהמזרח", הסופה שהביאה עימה קור קיצוני לכל רחבי אירופה, חשפה את היער העתיק בבריטניה. הוא נגלה לראשונה ב-1871 ונמצאו בו עדויות לתקופה בה בני האדם היו ציידים ולקטים

אתר רשמי

בתחילת החודש, התפשט באירופה גל קור קיצוני שהגיע מסיביר, שכונה "החיה מהמזרח". במהלך הסופה הגיעו הטמפרטורות בחלק מהמקומות לכפור של עד 30 מעלות מתחת לאפס, עשרות כבישים נחסמו לתנועה וקווי רכבת וטיסות רבות בוטלו ברחבי היבשת. ובכל זאת, "הדוב הסיבירי" (כפי שכונה בהולנד, או בשבדיה - "תותח השלג") הביא עימו גם השפעות חיובית יותר. בבריטניה, מזג האוויר הקיצוני חשף יער עתיק שהיה קבור מתחת לחול במשך 7,000 שנים.

הרוחות העזות הסיטו מעט מהחול שכיסה את היער, שנקרא "היער המאובן" בשל העובדה שהצמחייה בו הפכה לאבן לאורך השנים, באחד מחופי הים במחוז יורקשייר שבצפון-מזרח אנגליה. כעת, ניתן לראות שם בבירור גדמי עצים, למרות שרק שטח קטן של 400 מטרים מתוך קילומטרים ספורים נגלה מעל פני השטח. שער היער נותר חבוי לאורך רצועת החוף.

עוד בנושא

החזאית הסקסית סידרה את הבית בתחתונים וצברה מיליון צפיות בשעה
"זו הדרך לגיהנום": חור שחור עצום נפער באמצע אגם בארה"ב

גארי וואו המקומי, שגר באיזור במשך כל חייו, אמר: "ראיתי את היער לאחרונה כשהייתי בן 10, עברו 40 שנה. לקחו אותנו למטה לראות את זה בטיול שנתי, אני זוכר שהייתי מהופנט. זה מדהים לראות שהוא הופיע שוב בגלל מזג האוויר".

היער נגלה לראשונה בשנת 1871 ונמצאו בו שרידים של איילים וחיות פרא אחרות, וכן כלי עבודה שונים, מה שמרמז על כך שבני אדם חיו שם וצדו בין העצים. היער קיים משלהי העידן המסוליטי, תקופת הציידים והלקטים.

עוד באותו נושא

תגלית מסעירה: נמצאה העיר הלבנה האבודה של "אל הקופים"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • יער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully