וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנים יותר מהדינוזאורים: התגלה מין חדש ומסתורי של כרישים

8.3.2018 / 0:31

חוקרים ביצעו 1,300 בדיקות DNA וגילו באוקיינוס האטלנטי כרישים מסוג "אטלנטיק סיקסגיל", שאבות אבותיהם שחו במי האוקיינוס גם לפני 250 מיליון שנה

צילום: חגי נתיב וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

בסרטון - ניטור כרישים בתכנת הכוח בחדרה

מין חדש, מסתורי ומפחיד, של כרישים ששוחים במעמקי האוקיינוס האטלנטי נתגלה לאחרונה על ידי חוקרים ימיים, ומסתבר שיש לו שורשים עתיקים יותר מהדינוזאורים. כן, עד כדי כך. קבוצת החוקרים מפלורידה ניתחו לאחרונה את ה-DNA של כרישים מסוג "אטלנטיק סיקסגיל" (שש זים אפור
אטלנטי), וגילו כי אבות אבותיהם שחו במי האוקיינוס גם לפני 250 מיליון שנה (20 מיליון שנה לפני הדינוזאורים). על פי החוקרים, בשל התגלית הזו, לכרישים המסקרנים, שהפכו בבת אחת לאחת החיות העתיקות בטבע, יש סיכוי גבוה יותר לשרוד גם בעתיד.

הרבה פרטים בנוגע לכרישים עדיין לא פורסמו, אך אורכם עומד על כ-1.8 מטר (קצר יותר מהכרישים הגדולים באמת), יש להם שיניים שקצת מזכירות מסור, והם נוהגים לשחות בעומקים גדולים במיוחד, כך שלעתים רחוקות מאוד בני אדם יכולים להיתקל בהם, והניסיונות לחקור אותם מסובכים מאוד.

עוד בנושא:

הם מתרבים: עוד ועוד כרישים עם שני ראשים נצפים ברחבי העולם
תגלית נדירה: נמצאו כרישים שחיים בתוך הר געש מתפרץ מתחת למים

"הצלחנו להוכיח שכרישי השש זים אפור שבאוקיינוס האטלנטי שונים מאוד ברמה המולקולרית מאלה שנמצאו באוקיינוס ההודי או השקט, עד לרמה שהם פשוט חיה אחרת לגמרי, אף שהם נראים אותו הדבר", אמר אחד החוקרים.

המחקר הובל על ידי הפרוספורית טובי דיילי אנג'ל, שעלתה על התגלית המרעישה שעה שניסתה להתחקות אחר כריש אחר. החוקרים אספו 1,310 זוגות DNA ופרסמו את תוצאותיהם במחקר מקיף. בין היתר מצאו כי יש שלושה סוגים של כרישי שש זים אפור (Hexanchus griseus, Hexanchus nakamurai, Hexanchus vitulus), בעוד שלפני המחקר נטען כי יש שניים בלבד.

"אנחנו יודעים כל כך מעט על הזנים הללו, כך שהמחקר עוזר לנו להבין את אוכלוסיית הכרישים", אמר חוקר אחר. "להבין את החיות הקטנות הללו מביא איתו כמה הזדמנויות מסקרנות מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • כרישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully