וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס הנוסעים העתידי: היברידי, מפנק וממריא כמו מסוק

6.3.2018 / 0:02

האם כך ינועו התיירים בעתיד? חברה בריטית הציגה את ה"זרזיר" - מטוס חדש ומפתיע - שיכול להמריא ולנחות במאונך ולהגיע למהירות של 724 קמ"ש. "החלום שלנו הוא ליצור מהפכה באופן שבו בני האדם וסחורות ינועו ברחבי העולם", אומרים בחברה. ההשקה: ב-2024

מטוס פרטי Lilium שממריא אנכית/צילום: Lilium Aviation

בווידאו: ה-"TriFan 600" - מטוס שמסוגל להמריא בצורה אנכית

לאחרונה הוסר הלוט מעל מטוס עתידי, שיוכל להמריא ולנחות בדומה למסוקים, מה שעל פי מומחים בתעשיית התעופה יביא להקלה על כמה מהקשיים והמטרדים הכרוכים כיום בטיסות מסחריות.

החברה הבריטית Samad Aerospace, העומדת מאחורי תכנון המטוס, המכונה "זרזיר" (Starling), הכריזה כי הוא עשוי להפוך למציאות בתוך שש שנים.

מדובר במטוס שיוכל לשאת עד 10 בני אדם. בנוסף, יהיה זה מטוס העסקים ההיברידי הראשון בעולם, בזכות מנועיו החשמליים. הוא יוכל כאמור להמריא ולנחות במאונך, ממש כמו מסוק, ולהגיע למהירות של 724 קמ"ש.

הפרויקט הוצג לראשונה בתערוכה האווירית שנערכה בסינגפור לאחרונה, והשאיפה היא כי כבר בשנת 2024 נראה אותו באוויר.

הדמייה של מטוס סטרלינג שימריא כמו מסוק. Samad Aerospace, מערכת וואלה! NEWS
מטוס העסקים ההיברידי הראשון בעולם. ה"זרזיר"/מערכת וואלה! NEWS, Samad Aerospace
הדמייה של מטוס סטרלינג שימריא כמו מסוק. Samad Aerospace, מערכת וואלה! NEWS
המטוס עשוי להפוך למציאות בתוך שש שנים/מערכת וואלה! NEWS, Samad Aerospace

ידידותי לסביבה - ולנוסעים

"החלום שלנו הוא ליצור מהפכה באופן שבו בני האדם וסחורות ינועו ברחבי העולם", אומר סייד מוסאנים, מנכ"ל חברת Samad Aerospace. "דמיינו כלי תחבורה שבטוח יותר ממכונית, גמיש באופן מוחלט, ידידותי לסביבה ומבזבז פחות זמן יקר מאשר מטוס או רכבת. וכל זאת, עם הנוחות והיוקרה של מטוס פרטי".

ככלי תחבורה ידידותי לסביבה, המטוס החדש יפלוט פחות פחמן דו-חמצני, בזכות מנועיו היברידיים, המשלבים חשמל לצד הנעה בדיזל. טווח הטיסה שלו יעמוד על 2,400-1,500 קילומטרים, וכאשר הוא ימריא, ינחת או ינוע מעל אזורים עירוניים, הוא יעשה שימוש אך ורק במנועיו החשמליים. לעומת זאת, מנועי הדיזל שלו ייכנסו לפעולה רק בזמן שיוט בגובה רב.
מפתחי המטוס סבורים כי מעבר לקהל היעד המתבקש של מטוס זה - אנשי עסקים בכירים ואנשי ממשל - יוכל המטוס לספק פתרונות במצבים של משברים הומניטריים באזורי אסון, ואף לשמש כמעין אמבולנס אווירי.

לצורך תכנון וייצור המטוס, פנו בחברה אל מומחים בינלאומיים בתחומי האווירונאוטיקה, העיצוב ומערכות ההנעה, שעבדו בצוותא במטרה להגדיר מחדש את חוויית התחבורה האווירית.

הדמייה של מטוס סטרלינג שימריא כמו מסוק. Samad Aerospace, מערכת וואלה! NEWS
המטוס יוכל לספק פתרונות במצבים של משברים הומניטריים באזורי אסון/מערכת וואלה! NEWS, Samad Aerospace

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully