וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעת טבע מהפנטת במיוחד תועדה - וברשת מתקשים להסביר אותה

1.3.2018 / 0:00

במעמקי הים ניתן למצוא עולם נפלא של בעלי חיים וצמחים בצורות וצבעים מרהיבים - אבל עדיין לא נתקלנו בדבר כזה. תופעת טבע מהפנטת במיוחד תועדה במים - וברשת מנסים למצוא לה הסבר הגיוני

REDDIT

"אין לי מושג על מה אני מסתכל אבל אני פשוט מהופנט", כתב צופה שנחשף לסרטון של תופעת טבע מסקרנת ונדירה שתועדה מתחת למים. בסרטון, שהותיר את הצופים מבולבלים, נראות מעין שתי טבעות נעות במים, מתנגשות זו בזו ויוצרות צורה משולשת מפתיעה - ואחר כך מתנתקות זו מזו, חוזרות לצורתן הטבעית וממשיכות כל אחת לכיוונה. הסרטון, שביום הראשון לפרסומו צבר יותר מ-42 אלף צפיות, מסתיים לפני שאנו מגלים מה עולה בגורלן של הטבעות המהפנטות - וברשת רבים גירדו את ראשם בניסיון להבין מה הם למעשה ראו שם.

הקטע צולם ככל הנראה באוסטרליה ופורסם ברדיט תחת הכותרת: "טבעות אוויר מתנגשות מתחת למים". הצופים לא הסתירו את התלהבותם מהמראה הנדיר, "אני לא יודע למה אבל זה גורם לי לחשוב על חייזרים", כתב אחד ואחר הוסיף: "שמעתי שבמעמקי הים קיימים יצורים מופלאים - אבל דבר כזה עוד לא ראיתי".

טבעת בועות מתחת למים. אתר רשמי
מה זה הדבר המהפנט הזה שנצפה מתחת למים?/אתר רשמי

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

מעגל קרח מסתובב מסתורי צץ בנהר בסין - וחוקרים מצאו את ההסבר לתעלומה

לכתבה המלאה

הכותרת של הסרטון די מסגירה במה מדובר: זו תופעת טבע המכונה "טבעת בועות" או "טבעת מערבולת", תופעה שהיא למעשה די מוכרת וחיפוש ברשת יניב לכם כמה סרטונים דומים ומהפנטים לא פחות. טבעת בועות מתרחשת כשאוויר ממלא את ליבת המעגל ומים סמוכים לו מסתובבים סביבו בזמן שזה נע במים. הפיזיקה שמאחורי התופעה הביזארית הזאת עדיין לא נחקרה עד הסוף והיא נלמדת במסגרת מחקרי דינמיקה של נוזלים.

צפו בעוד סרטונים של התופעה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully