וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ה-IP שלכם: בקרוב לכל נוסע יהיה מחיר טיסה שיותאם לו

4.3.2018 / 8:19

האם בקרוב ייקבע מחיר כרטיס הטיסה לפי הרגלי הנסיעה שלכם? ברוכים הבאים אל העתיד, שבו איש עסקים יישלם יותר מתייר שיוצא לנופש, ומי שנאמן לחברת התעופה יישלם פחות. ואיך כל זה קשור ל-IP שלכם?

צילום מסך

בווידאו: לא חייבים לשלם - חברת תעופה הצניחה כרטיסי טיסה חינם

ידוע לכל כי הנוסעים במטוס משלמים מחירים שונים על כרטיסי הטיסה שלהם. כך, סביר מאוד להניח שמי שקנה את הכרטיס שלו זמן רב לפני הטיסה יישלם מחיר שונה ממי שרכש אותו ברגע האחרון. ויש גם סיכוי מצוין שמי שהפעילו "התרעת מחיר" באפליקציות הייעודיות זכו במחירים מעוררי קנאה.

עם זאת, יש סיכוי שבקרוב, כל מה שאנו יודעים על מחירי כרטיס הטיסה עשוי להשתנות. כך לפחות על פי חברת פיתוח התוכנה PROS, שבה חוזים כי בעתיד הלא רחוק, חברות התעופה יחלו לגבות מחירים שונים מנוסעים שונים.
בחברה, המספקת שירותים לכ-80 חברות תעופה ברחבי העולם, אומרים כי מספר חברות תעופה כבר החלו להטמיע באתרי ההזמנות שלהן את מה שקרוי "תמחור דינמי" (Dynamic Pricing).

"2018 תהיה שנה יוצאת דופן בכל הקשור לתמחור מסוג זה", אומר ג'ון מק'ברייד, מנהל פיתוח מוצר בחברת PROS. "בהתבסס על צבר ההזמנות של המוצרים שלנו, נראה כי חברות תעופה רבות ינועו לכיוון של תמחור דינמי"

צ'ק אין לטיסה. ShutterStock
חברות תעופה יאספו מידע לפי ה-IP שלנו וייצרו תעריף אישי/ShutterStock

נאמן לנו? שלם פחות

מגזין התיירות Travel and Leisure מציין כי באופן כללי, תמחור דינמי הוא אסטרטגיה כלכלית לפיה החברות מתמחרות את השירותים שלהן על פי דרישה. כדי להבין את העיקרון, חישבו למשל על התמחור הגבוה של הנסיעות ב-Uber כאשר יורד גשם או בשעות העומס.

על אף שזה לא חדש וחברות תעופה כבר נוהגות באופן זה (למשל, מחירי כרטיסי טיסה גבוהים יותר בעונת החגים), הן יוכלו, בעזרת טכנולוגיית מידע מתקדמת, "לתפור" מחירים בהתאם למאפייניו של כל נוסע.

באופן זה, אתרי האינטרנט של חברות התעופה יוכלו לזהות את הצרכנים על פי כתובת ה-IP שלהם ולאסוף מידע באשר להיסטוריית הטיסות שלהם. בהתאם לכך, המערכת תוכל ליצור תעריף אישי לכל נוסע, הקשור למידת הנאמנות שלו לחברה או להיותו נוסע למטרות הנאה או עסקים וכדומה. כך, נוסעים שגילו בעבר נאמנות רבה לחברה או נוסעים למטרות נופש ופנאי, יישלמו ככל הנראה פחות מאחרים. לעומתם, נוסעים עסקיים, שיוכלו לשלם יותר (למשל, באמצעות כרטיס האשראי של החברה שבה הם עובדים), יתקלו במחירים גבוהים יותר.

עם זאת, לפני שחברות התעופה יטמיעו מערכות מעין אלו, יהיה עליהן לחצות את משוכת הרגולציה שהוטלה עליהן בשנת 1978. למעשה, למרות הדעה הרווחת, היכולת של חברות התעופה "לשחק" עם התעריפים מוגבלת יחסית. כך או אחרת, אם חברות התעופה אכן יעברו באופן גורף לעבוד עם מערכות תמחור דינמיות, ייווצר מצב שבו, לפחות באופן תיאורטי, כל אחד ואחד מנוסעי המטוס שילם מחיר שונה מרעהו. עבור ציבור הנוסעים, מצב שכזה יהפוך את מלאכת חיפוש הטיסה הזולה למסובכת ומורכבת מתמיד.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully