וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארק הפינים: הכוכב האמיתי של אולימפיאדת החורף בדרום קוריאה

משתתפים רבים במשחקים האולימפיים הנערכים בדרום קוריאה "גילו" אטרקציה יוצאת דופן: פארק הפינים. כאן, אפילו הספסלים, הפעמונים והתותח ההיסטורי הם בצורת פין (אגב, על התותח אסור לטפס)

פארק פינים בדרום קוריאה. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
מושך את חברי אולימפיאדת החורף הסקרנים. פארק הפינים בדרום קוריאה/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

בנמל הימי הקטן של העיר סינאם (Sinnam) שבדרום קוריאה, אפילו המגדלור, הצבוע באדום-בוהק, מתהדר בצורה של פין.
נמל זה מצוי בקרבת פארק היסנדנג (Haesindang Park), הידוע יותר בכינוי "פארק הפינים", ושוכן בחופה המזרחי של המדינה. זהו למעשה מונומנט המוקדש לפריון, והוא נולד בזכות אגדה מקומית שכוכביה הם בתולה ודגים. מרחב זה, הנחשב בימים כתיקונם חבוי יחסית, מושך אליו בימים אלו מבקרים סקרנים, הפוקדים את אולימפיאדת החורף הנערכת בסמוך.

הפארק הזה מאכלס פסלי טוטם בצורת פינים, ספסלים בצורת פינים ופעמונים בצורת, ובכן, פינים. יש פה אפילו תותח בצורת פין, ולצדו שלט אזהרה שאוסר על טיפוס עליו. "טיילתי ברחבי העולם, ומעולם לא ראיתי משהו כזה", אומר קית' צ'יילדס מלונדון, המבקר בפארק יחד עם תיירים נוספים, העובדים בתפקידים שונים באולימפיאדת החורף, שמרכזה כשעת נסיעה מהפארק.

פארק פינים בדרום קוריאה. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
מונומנט המוקדש לפריון. אחד הפסלים בפארק הפינים/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס
פארק פינים בדרום קוריאה. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
הפארק מאכלס פסלי טוטם בצורת פינים/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

כיצד מפייסים את רוחה של הבתולה?

האגדה שמאחורי הקמת הפארק מתוארת באמצעות אבנים מסותתות, שעליהן היא חקוקה (גם אבנים אלו פוסלו כאבר מין גברי). היא מספרת על בתולה שמצאה את מותה בסערה קשה, בעת שנסחפה לים בעת שעמדה על סלע חלקלק. זאת, בעוד בן זוגה עסוק בליקוט אצות ממערה סמוכה. על פי אחת הגרסאות של האגדה, לאחר שהבתולה מתה, לא הצליחו עוד בני הכפר לדוג דגים בים. ה"כישוף" הוסר לאחר שאחד מבני הכפר הטיל את מימיו הישר אל הים. לאחר מכן, הקימו בני הכפר הזה מקדש ופיסלו פין מעץ על גבי המצוקים הסמוכים. כל זאת, כדי לרצות את רוחה של הצעירה.

מוזר ככל שזה יישמע לרבים, פארק הפינים אינו נחשב לחריג מדי במדינה שבה אחוזי הילודה נחשבים לנמוכים בעולם כולו. סוכנות רויטרס מדווחת כי בקרב 35 המדינות המפותחות המשתייכות לארגון OECD, דרום קוריאה היא המדינה שבה שיעור הילודה הוא הנמוך ביותר.

על פי הנתונים, שיעור הילודה עמד על 1.17 תינוקות לאישה בשנת 2016, והצפי הוא כי בשנת 2018, המספר יגיע לשיא הנמוך ביותר, עם 1.04 תינוקות לאישה. לכן, אין זה מפליא לגלות כי כיום מצויים ברחבי דרום קוריאה כמה וכמה "פארקי פינים", כך שפארק היסנדנג איבד מעט מזוהרו.

"אנשים צעירים במדינה נתקלים במציאות עגומה שמתאפיינת באבטלה גבוהה ובשוק תעסוקה בלתי יציב. לכן, רבים בוחרים שלא להביא ילדים לעולם, בכדי להצליח לקיים את עצמם", מסביר ריו יאנג-ג'י, מנהל הוועדה הנשיאותית למדיניות אוכלוסין.

פארק פינים בדרום קוריאה. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
מטרת הפארק לעודד את אחוזי הילודה הנמוכים במדינה/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס
פארק פינים בדרום קוריאה. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
תיירים בפארק הפינים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully