וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת תעופה הגישה "קוסקוס פלסטיני" בטיסות ונאלצה לשנות את שם המנה

וירג'ין אטלנטיק הבריטית החליטה להגיש בטיסותיה "סלט קוסקוס פלסטיני", מה שעורר מחאה ברשת על ידי גולשים פרו-ישראלים שאיימו להחרימה ואילצו אותה לשנות את שם המנה. החברה: "מטרתנו היתה להביא טעמים חדשים לטיסה"

זה מה שדיילות באמת עושות בטיסה - ואתם לא רואים/צילום: Virgin Atlantic

בווידאו: כך נראים חייהם של דיילי וירג'ין אטלנטיק

חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק הגישה בטיסותיה מנה בשם "סלט קוסקוס פלסטיני", אולם נאלצה לתקן את שם המנה לאחר מחאה ברשת מצד גולשים ישראלים ויהודים.

חברת התעופה הבריטית שבבעלות המיליארדר ריצ'רד ברנסון, אומנם אינה טסה לארץ, אבל גולש בשם דני וויליאמס צייץ בטוויטר שלו בדצמבר 2017 צילום של התפריט ובו מופיעה המנה "Palestinian couscous salad" (סלט קוסקוס פלסטיני), שמורכבת מתערובת של מפתול, קוסקוס עגבניות, מלפפון, פטרוזיליה, מנטה ומיץ לימון. בציוץ שלו כתב וויליאמס: "זה התפריט שקיבלתי אתמול. אין כמו מעט BDS ואשלייה עם הסלט שלך. פעם אחרונה שאתם מקבלים את הכסף שלי", וחתם בהאשטאג "מזדהים עם טרור".

לאחר הציוץ, שזכה ללא מעט תגובות פרו-ישראליות, שונה שם המנה ל"סלט קוסקוס". כמה מהגולשים איימו להחרים את החברה. הגולש אנתוני דן צייץ: "במחשבה שיהודים חיים באדמה שאתם טוענים שנכבשה כבר 3,000 שנים, אולי כדאי לקרוא לזה 'סלט יהודי'".

הגולש דיוויד גארנלאס העלה צילום של התפריט בדף תמיכה בישראל בפייסבוק תחת הכותרת: "וירג'ין אטלנטיק, חשבתי שזה היה סלט ישראלי.... ברור שברנסון מראה מה הוא חושב באמת.... ישראלין צריכים להחרים את וירג'ין וישראל צריכה לדרוש הסבר. כשהתלוננתי בטיסה לדיילת, היא ניסתה לקחת לי את התפריט".

סלט קוסקוס פלסטיני בתפריט של וירג'ין אטלנטיק. צילום מסך טוויטר Dani Williams‏, מערכת וואלה! NEWS
מנת הקוסקוס הפלסטיני בתפריט וירגי'ן אטלנטיק, כפי שהועלה לטוויטר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך טוויטר Dani Williams‏

החברה: "מטרתנו היחידה להביא טעמים חדשים לטיסה"

למרות העובדה שהסלט בטיסה מכיל מתפול - קמח פלסטיני מחיטה מלאה ובורגול - שינתה וירגי'ן אטלנטיק את שם המנה בתפריטים שלה.

בהודעה מטעמה נמסר: "חוויית הלקוח של נוסעינו בטיסות נמצאת במרכז העניינים שלנו, ואנו מרעננים באופן תמידי את הארוחות שאנו מגישים באוויר.

"לאחרונה הכנסנו סלט מתפול בטיסות שלנו. הוא כולל תערובת של מתפול ושאר מרכיבי קוסקוס, בליווי עגבניות, מלפפון, פטרוזיליה, מנטה ומיץ לימון. אנו מודעים לכך שמתפול אינו מרכיב מוכר לרוב - אז המנה כונתה 'סלט קוסקוס פלסטיני', ומאוחר יותר כ"'סלט קוסקוס'. אנו רוצים להבטיח לכל לקוחותינו, שמטרתנו היחידה היתה להביא טעמים חדשים לטיסה, ולא לפגוע במישהו על ידי נתינת שם כזה או אחר למנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully