וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון בלאן שלא הכרתם: 240 כלבים, 600 ק"מ וטמפרטורה מתחת לאפס

29.1.2018 / 15:18

תחרות כלבים הסוחבים מזחלות שייסד יהודי צרפתי, הסתיימה היום במון בלאן, ומושכת אליה אלפי תיירים. אמיר ויצמן, צלם, חזר מהמרוץ המטורף והביא צילומים מדהימים לאולפן וואלה! NEWS

צילום:DAA עריכת וידאו:ניר חן

היום הסתיימה תחרות La Grande Odyssée Savoie Mont Blanc 2018 - תחרות מזחלות כלבים בשלג שהחלה בשבת ה-13 בינואר. הפרס הראשון שיוענק עומד ע"ס 12 אלף יורו.

את התחרות יזם הנרי קאם, יהודי צרפתי שהיה איש הייטק שעשה אקזיט, מדריך סקי שלקח את הנכדה שלו לסקי והחליט לייסד את המפעל הזה. הוא פנה לתושבי הכפרים שנמצאים מסביב למון בלאן והציע להם שיתוף פעולה: הוא יביא להם תיירות לשבועיים ובתמורה הם נותנים לו את מתקני העירייה, כמו חדרים לשימוש התקשורת, אוכל ושינה.

הנרי נפטר לפני חודשיים ומי שנכנסה לנעליו היא בתו אנבל, שעמדה מאחורי התחרות השנה שמתנהלת כמו מבצע צבאי.
מדי יום מקימים ומפרקים אוהלים, מנקים את כלובי הכלבים, דואגים לבדיקת וטרינרים והכל בהתנדבות. 80 איש עושים זאת בהתנדבות - מטבחים ועד לצלמים שמדי לילה בסיום התחרות עורכים את החומרים ומפיצים לתקשורת.

אמיר ויצמן, מיודענו, מסתובב בעולם ומחפש אטרקציות ספורטיביות שקשורות לתיירות, וכך הגיע לתחרות הזו לפני 6 שנים - אז השתתף בה כצלם לראשונה ופגש את הנרי היהודי שהתיידד איתו ואף סיפר על משפחתו הישראלית במשמר הנגב. השנה הוזמן על ידי משרד התיירות הצרפתי ושהה בתחרות כמה ימים.

תחרות מזחלות כלבים במון בלאן. La Grande Odyssée Savoie Mont, מערכת וואלה! NEWS
המאשר וכלבי המזחלות במון בלאן/מערכת וואלה! NEWS, La Grande Odyssée Savoie Mont
תחרות מזחלות כלבים במון בלאן. La Grande Odyssée Savoie Mont, מערכת וואלה! NEWS
הפרס הראשון לזוכה עומד ע"ס 12 אלף יורו/מערכת וואלה! NEWS, La Grande Odyssée Savoie Mont

כלבים שרצים מרתון

לתחרות מגיעים כ-240 כלבים שצריכים למשוך מזחלת. אחריה עומד מאשר (MASHER), שצריך לדרבן את הכלבים לעלות או לרדת במסלולים.רוב הזמן הוא רץ עם הכלבים ורק בקטעים קצרים הוא יושב על המזחלת. הכלב הימני הוא המנהיג של חבורת הכלבים והוא זה שמוביל אותה. הכלב המוביל נמצא בקשר הדוק עם המאשר ואף ישן איתו באוהל.

לכל כלב יש מספר, כמובן שכלב פצוע נפסל. כל מאשר , ויש כאלה 20, מביא איתו כ-20 כלבים ורק חלקם משתתפים בכל מקצה. הכלבים הם מסוג האסקי סיבירי והאסקי אלסקי. כולם, לדברי אמיר, כלבים ממושמעים.

בסך הכל עוברים הכלבים מסלול של 600 ק"מ, ובאחד הימים הם רצו מרתון. יש ריצות גם ביום וגם בלילה. אמיר, כצלם, רוכב על אופנוע שלג, במקביל לכלבים. לעיתים הם ממתינים להם בתחנות בדרך. השנה, למשל, צילם ב-9 בערב על פסגת הר בקור של מינוס 2 מעלות. מה שמאפיין, לדבריו, את הכלבים הוא שכשהם נהנים לרוץ, הם נובחים כי הם רוצים לרוץ והם פשוט מחייכים וזה ניכר גם בתמונות.

תחרות מזחלות כלבים במון בלאן. La Grande Odyssée Savoie Mont, מערכת וואלה! NEWS
כשהכלבים נהנים לרוץ, הם נובחים/מערכת וואלה! NEWS, La Grande Odyssée Savoie Mont
תחרות מזחלות כלבים במון בלאן. La Grande Odyssée Savoie Mont, מערכת וואלה! NEWS
אלפי תיירים באים לצפות בתחרות/מערכת וואלה! NEWS, La Grande Odyssée Savoie Mont

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully