וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום במשרד (בגובה 12 ק"מ): הטייס שמתעד את העולם מגבוה

7.2.2018 / 9:41

כדור הארץ שלא הכרתם: טייס הולנדי חובב צילום מתעד ממרומי הקוקפיט תופעות טבע נדירות, נופים שוממים ומראות בלתי נשכחים

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: צפו בזוהר הצפוני מהחלל, כפי שצילם אסטרונאוט

איזה נוף אתם רואים מחלון המשרד שלכם? אם תשאלו את כריסטיאן ואן הייסט ההולנדי, תקבלו רשימה שכוללת סופות ברקים, עננים שמוארים באור ירח בוהק וגם אורותיו של זוהר הקוטב, מגובה של 12,500 מטרים מעל פני הים.

ואן הייסט (34), טייס תובלה של מטוס בואינג 747-8, מציג בחשבון האינסטגרם שלו תצלומים שומטי לסת, שצולמו מהקוקפיט. וזוהי גם הזדמנות מצוינת להיווכח כי הנופים היפים והמרשימים ביותר מהאוויר נראים דווקא מתא הטייס.

שלווה מאופק לאופק

"כל התמונות יחדיו יוצרות מעין 'תמונה גדולה' של חוויית הטיסה בשמים הפתוחים, במרחבים מבודדים, שבהם באופן טבעי אין מקום לבני אדם או בעלי חיים", הוא אומר לכתב הדיילי מייל. "עבורי, אחד הדברים המשמעותיים ביותר בטיסה הוא ההימצאות בסביבה ריקה לחלוטין, שאליה ניתן לצפות רק מתוך כלי תחבורה מתקדם כמטוס מודרני. עד לפני תקופת-מה, אף אדם לא זכה לראות מראות מסוג זה. הסצנות הללו כה עוצמתיות ושלוות, והן נמתחות מאופק לאופק. ישנם אף מראות כה ייחודיים, שאתה זוכה לראות רק פעם אחת. לכן אני חש צורך לתעד אותם, לפני שייעלמו לעד".

ואן הייסט מבלה במטוסים מאז גיל 4, וכבר בגיל 18 קיבל את רישיון הטיס שלו. ותמיד, בעודו באוויר, הקפיד שמצלמתו תהיה לצדו. לדבריו, התמונות האהובות עליו הן אלו שמשלבות תופעות טבע שמתרחשות מחוץ למטוס, יחד עם מראה הקוקפיט הפעיל. זהו שילוב של טבע לצד טכנולוגיה מתקדמת. "ולא משנה כמה פעמים אצפה בה - תופעת הזוהר הצפוני היא הדבר הכי קסום ומעורר השראה שקיים. כשאתה צופה בכך, אתה מרגיש כה זעיר וחסר משמעות".

עוד הוא מוסיף כי קו הטיסה האהוב עליו הוא זה שפוקד את העיר אנקורג' באלסקה. "תמיד אני מצפה לטוס בקו הזה, בזכות יופיים של הנופים באזור זה, כמו גם בשל הסיכוי לצפות בזוהר הצפוני. רוב הסיכויים לצפות בזוהר הצפוני יהיו באלסקה, צפון קנדה, גרינלנד וצפון נורבגיה. אני גם אוהב לטוס בין אירופה למזרח הרחוק, כדי לצפות ברכס ההימלאיה או בחלקים מאפגניסטאן. למעשה, כמעט לכל חלק על פני כדור הארץ יש את היופי שלו".

טיפים לצלם האווירי המתחיל

ואן הייסט אף מספק כמה טיפים לצלמים. "כאשר אתה מצלם מחלון המטוס, ודא שהאור היחידי שמגיע מן החוץ, ייפול על העדשה שלך. על המצלמה להיות יציבה ככל האפשר. ניתן אף לדחוק אותה בין גב המושב לחלון, כך שהיא תהיה מיוצבת.

ובכל מקרה, יש לוודא ששום אור מתוך תא הנוסעים לא ישתקף בחלון. אפשר להשתמש בשמיכה כדי לכסות את חלקי החלון המשתקפים, כך שרק האור שמבחוץ ייקלט במצלמה". בנוסף, ניתן לדבריו לצלם בחשיפות ארוכות, אך יש לייצב את המצלמה היטב לצורך כך. "אני אישית פשוט מניח את המצלמה באחת מפינות החלון, כדי לייצב אותה ולהצליח לצלם בחשיפות ארוכות".

הנה כמה מתצלומיו של ואן הייסט, המופיעים בחשבון האינסטגרם שלו, לצד הסבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully