וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופינג לפנות בוקר ורעב לגאדג'טים: "העיר ללא הפסקה" של המזרח הרחוק

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

15.2.2018 / 8:11

שופינג בארבע לפנות בוקר, שוק עם 200 דוכני אוכל, מקדשים מפוארים, ארמונות עתיקים, פארק שעשועים עצום בגודלו, טכנולוגיה לצד מסורת, גגות רעפים וגורדי שחקים, תנועה בלתי פוסקת ושכיות חמדה שלוות. טיול בסיאול המסחררת הוא חוויה ייחודית שמציגה את קוריאה במיטבה

נהר האן וקו הרקיע של סיאול. ShutterStock
שילוב בין מודרניות למסורת, חריצות גדולה ורעב לחידושים. סיאול/ShutterStock

בשנים האחרונות דרום קוריאה כובשת את כותרות החדשות בעולם בעקבות המתיחות עם קוריאה הצפונית. העבר המדמם של חצי האי הקוריאני רודף את שתי המדינות, אולם בעוד קוריאה הצפונית היא דיקטטורה חשוכה, שכנתה מדרום היא אחת המדינות המתפתחות בעולם. בשנים האחרונות עלתה דרום קוריאה על מפת התיירות ויופייה נחשף לעיני רבים. הר הגעש סאונגסן, חופי הים היפהפיים באי ג'ג'ו ומפל בריכת הפיות צ'אונג'איאון הם רק חלק קטן מאוצרות הטבע בהם התברכה. אתרים דוגמת מצפה הכוכבים העתיק צ'אמסאנגדה, מערת סאקוראם בה נחצב בסלע הגרניט פסל בודהה יושב בתנוחת הלוטוס ומקדש ארמון הדרקון יונגונגסה משקפים את עברה העשיר. השטח המפורז DMZ, אזור החיץ המפריד בין שתי הקוריאות ובו מנהרות ו"כפר תעמולה", מזכירים כי על אף תנאים לא פשוטים, קוריאה הדרומית נס כלכלי שמספק מותגי על בתחום הרכב והטכנולוגיה, מדינה שאירחה בהצלחה רבה אולימפיאדה ומונדיאל, וכל זאת תוך שילוב בין מודרניות למסורת, חריצות גדולה ורעב לחידושים לצד תרבות שמרנית וטקסית. במרכז חצי האי הקוריאני, בסמוך לגבול עם קוריאה הצפונית, שוכנת על גדות נהר ההאן העצום אחת הערים המסעירות בעולם, המנוע של הפלא הזה - סיאול.

רחוב בעיר סיאול. ShutterStock
סיאול היא עיר שלא נחה לרגע/ShutterStock

לחזות בעוצמתה של סיאול מגובה 243 מטרים

סיאול תועדה לראשונה בשם וויריסיאונג בשנת 18 לפני הספירה, כשהוקמה כבירת ממלכת באקצ'ה על גדות נהר ההאן. במשך כל שנותיה הייתה עיר מרכזית שריכזה אליה מהגרים וסוחרים מכל רחבי המזרח הרחוק והחדשנות תמיד זרמה בעורקיה. סיאול הייתה לעיר הראשונה במזרח אסיה שבה הוקמו קווי חשמל, רכבות חשמליות, מים זורמים, קווי טלפון והכניסה לשימוש את הטלגרף. גם את מלחמת קוריאה היא ידעה למנף למרות הנזק הכבד שנגרם לה. פליטים הציפו את האזור לאחר שהמלחמה הסתיימה בשנת 1953, כשיותר מ-50% מהם חסרי בית, אולם סיאול צמחה מתוך המשבר כעיר ללא הפסקה, עיר גלובלית שהמטרופולין שלה הוא אחת הגדולות בעולם עם כ-25 מיליון בני אדם שהופכים אותה למרכז תרבותי, תעשייתי ופוליטי תוסס וקצבי 24/7.

כמו בכל עיר גדולה בעולם, את סיאול מרגישים בתנועה. רחובותיה הסואנים מציעים אין ספור מסעדות, חנויות, מועדונים ואתרים תיירותיים. הקפיצה לעתיד מתחילה כבר בנמל התעופה, שנחשב לאחד הטובים והיעילים בעולם, ומתהדר בטרמינל מעוצב. קוריאה הדרומית היא מדינה מחוברת, כך שאפשר למצוא אינטרנט בכל מקום, וחניות אלקטרוניקה למכביר ובהם כל גאדג'ט אפשרי שקיים על הפלנטה.

כדי להתרשם מגודלה ועוצמתה של סיאול מומלץ לבקר בראש N Seoul Tower, הנישא לגובה של 243 מטרים וממוקם על הר. המגדל מציע נוף פנורמי מרהיב על העיר. הוא אחד הסמלים של סיאול מאז נפתח לציבור ב-1980 ולאחר ששופץ הפך למרכז תרבותי שבו מופעים שונים, סרטים, תערוכות ומסעדות יוקרתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מגדל התצפית N Seoul Tower, סיאול. ShutterStock
כדי להתרשם מגודלה ועוצמתה של סיאול מומלץ לבקר בראש N Seoul Tower/ShutterStock

ארמון ובו 7,700 חדרים ו"כפר" בלב הכרך

אחד המונומנטים המפורסמים והמתוירים בסיאול הוא הארמון המלכותי ג'יונגבוק (Gyeongbokgung). טקס החלפת חיילי המשמר בארמון הוא ססגוני, והמבנה, שנבנה במקור בשנת 1395, הוא הגדול ביותר מבין חמשת הארמונות שנבנו על ידי שושלת ג'אוסון. אחרי שנהרס בשריפה גדולה שוחזרו כל 7,700 חדריו במהלך המאה ה-19 וכיום הוא נחשב למייצג הבולט של הארכיטקטורה הקוריאנית המסורתית. כיום מעונו הרשמי של נשיא קוריאה הוא "הבית הכחול", שהוא למעשה קומפלקס של מבנים בצפון סיאול, שנבנו בעיקר בסגנון האדריכלי הקוריאני המסורתי עם כמה אלמנטים מודרניים.

הארמון המלכותי ג'יונגבוק, סיאול. ShutterStock
אחד המונומנטים הבולטים בבירה של קוריאה הדרומית. הארמון המלכותי ג'יונגבוק/ShutterStock

עוד אזור שקט ופסטורלי בלב סיאול השוקקת הוא "הכפר הצפוני" Bukchon, בו אפשר להתרשם מסגנון הבנייה הקוריאני האנוק (Hanok). חלק מן הבתים הפכן לבתי הארחה מסורתיים בהם הלינה בצורה מסורתית על הרצפה. זה אזור תיירותי שתענוג ל"לכת בו לאיבוד", ליהנות משכיות החמדה ברחובות, לטייל בין בתי העץ הנמוכים ולשכוח שנמצאים בלב כרך עצום בגודלו.

המקדש המפורסם ביותר בבירת קוריאה הוא מקדש ג'ונגמיו שבמרכזה. המקדש מנציח את זכרם של המלכים והמלכות של שושלת ג'וסאון והוא אתר מורשת של אונסק"ו בשנת 1995. הפנתיאון הפתוח הזה נחשב למקדש המלכותי הקונפונציאני העתיק ביותר שהשתמר, והטקסים שמתקיימים בו מהווים המשך למסורת שהחלה במהלך המאה ה-14. יש בו שלוש קבוצות של בניינים אליהם נכנסים מבעד לשלושה שערים, והמקדש נמצא בלב אזור מיוער המוקף על ידי גבעות מלאכותיות המסמלות את האיזון בין היסודות הטבעיים. טקסים טקסיים המקשרים מוסיקה, שירה וריקוד עדיין מתקיימים בו, ומנציחים מסורת שחוזרת עד למאה ה-14.

"הכפר הצפוני" Bukchon, סיאול. ShutterStock
פסטורלי ויפה. "הכפר הצפוני" Bukchon/ShutterStock

שופינג מסביב לשעון

חובבי השופינג ישמחו "ללכת לאיבוד" ברובע מיונגדונג (Myeongdong), רובע הקניות המפורסם ביותר בעיר, שבו אפשר למצוא כל דבר שחפצה נפשכם לקנות - מבגד ועד גאדג'טים, ממכשירי חשמל ועד מוצרי איפור וטיפוח. המון האדם ברחובות, שלטי הניאון והשפע הבלתי נגמר של החנויות יגרמו לכל חובב שופינג לחוויית קניות מהנה במיוחד. חובבי הקניות ישמחו לבקר בדונגדאמון (Dongdaemun), אזור הקניות הסיטונאי והקמעונאי הגדול בקוריאה ובו 26 קניונים, כ-30 אלף חנויות והוא פתוח מ-10:30 בבוקר ועד 05:00 לפנות בוקר. כיאה לעיר ללא הפסקה, סיאול מלאה בברים, מסעדות ומועדונים. הצעירים אוהבים את אזור הונגדאה (Hongdae) הסמוך לאוניברסיטת הונגיק, ונחשב למרכז חיי הלילה בעיר.

מדרחוב אינסהדונג (Insa Dong) הוא רובע בו גלריות אומנות, חנויות עתיקות בתי תה מסורתיים ומסעדות, המאפשרות הצצה על עוד פן הקשור לפולקלור הקוריאני. סיאול היא רכבת הרים של תחושות, צבעים וחוויות, והמקום הטוב ביותר להעלות בו דופק הוא פארק השעשועים העצום Everland, הגדול ביותר בדרום קוריאה. הפארק משתרע על כ-100 דונמים ויש בו מגוון גדול של מתקנים ואף "ספארי עולם" בו נמרים לבנים, אריות, פילים, ג'ירפות ודובים.

טיול מאורגן לקוריאה

שוק האוכל גוואנגג'אנג, סיאול. ShutterStock
דוכני האוכל בגוואנגג'אנג מארקט/ShutterStock

לטרוף את העיר

כמדינה מוקפת ים, האוכל הקוריאני מגיע מתוך הגלים. פירות ים ודגים הם מרכיב עיקרי במטבח המקומי. המאכל הקוריאני הלאומי הוא קימצ'י, המורכב מירקות ומחמצים ומותססים להם מוסיפים פלפל חריף. מנה פופולרית נוספת היא הביבימבאפ - קערת אורז דביק שעליה מניחים ירקות מוקפצים ורוטב צ'ילי. הקימבאפ הוא מעין גרסה מקומית של סושי וברוב המסעדות תמצאו גם את המאנדו, כופתאות ממולאות, מבושלות או מאודות, שהקוריאנים זוללים בתאווה. הקוריאנים אוהבים חריף וכדאי מאוד להנחות את המלצרים במסעדות שבסיאול מהי מידת החריפות בה אתם מעוניינים.

יש בעיר שפע של מסעדות, מזנונים ודוכני רחוב המציעים אוכל מקומי ומערבי. חובבי הבישול העילי ייהנו ממסעדת Doore Yoo לה כוכב מישלן; פודיז הרפתקנים ינסו את מסעדת Dining in Space שבקרבת ארמון צ'אנגדאוקגונג, המתהדרת במטבח מודרני ונוף יפה; מסעדת Balwoo Gongyang מאכילה את יושביה באוכל המבוסס על עקרונות בודהיסטיים טבעוניים והבליינים המקומיים אוהבים לסגור את הלילה ב-Cheong Jin Ok וללגום את מרק הבקר המפורסם שלה. בעיר יש לא מעט שווקי אוכל, הגדול והפופולרי שבהם הוא גוואנגג'אנג מארקט, שבו יותר מ-200 דוכני מזון. גם אם אינכם טועמים, רק להביט בטבחים מכינים את המנות בעזרת טכניקות מקומיות וכלים מסורתיים זו חוויה בפני עצמה.

סיאול היא עיר של טכנולוגיה ומסורת, גגות רעפים וגורדי שחקים, שופינג ובילויים, תנועה בלתי פוסקת ושכיות חמדה שלוות. טיול בה הוא חוויה ייחודית שמציגה את קוריאה במיטבה וגורם להבין איך למרות הקשיים מדובר בנמר האסיאתי המרגש מכולם.

טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully