וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק אאוט ל-2017: זה היעד שהישראלים הכי אהבו השנה

ליאור כהן

25.12.2017 / 7:41

טיסות ליעדים מפתיעים, ערים חדשות שגיליתם, סוג החופשה הפופולארי ביותר והיעד שהכי העדפתם השנה. שאלנו אתכם על ההעדפות החופשה שלכם בשנה האחרונה, וכך נראתה 2017 בעולם התיירות, לפחות בעיניים ישראליות

העיירות אמלפי, סורנטו וקאפרי בדרום איטליה/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: רן צימט

בווידאו: אזור אמלפי וקפרי באיטליה - המדינה האהובה ב-2017

במסגרת המצעד השנתי של אתר "למטייל" בשיתוף וואלה תיירות!, הגולשים בחרו את היעדים והטיולים השווים ביותר לדעתם לשנת 2017. הגולשים בחרו את יעד הטיולים המועדף עליהם וענו על שש שאלות קצרות, ביניהן: מהו סוג החופשה המושלם עבורם, מה דעתם על טרנד הלואו קוסט ועוד שלוש שאלות אחרות מעניינות. בפעילות, שהתקיימה במשך כשלושה שבועות, השתתפו עשרות אלפי גולשים, כאשר אחד מהם עלה בגורל וזכה בחופשה זוגית חלומית ביפן!

איך נראתה שנת 2017 בעולם הטיולים עבור הקהל הישראלי? לפניכם התוצאות של "המצעד השנתי".

היעד המועדף ביותר ב-2017

היעד הכי מועדף השנה הוא איטליה! אחריו מדורגת טוקיו ביפן כיעד המועדף על המשתתפים במצעד, ובהמשך מדורגת לונדון, תאילנד, ניו יורק, ניו זילנד, הודו, אמסטרדם, ויאטנם, וברלין במקום העשירי. מעניין לראות כי במצעד השנתי של שנה שעברה הייתה זו הפיליפינים שנבחרה כיעד הכי שווה, ואילו השנה היא כלל לא מדורגת בעשירייה הראשונה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קו הרקיע של העיר נאפולי, איטליה. ShutterStock
איטליה הכי פופולרית השנה אצל הישראלים. קו הרקיע של נאפולי/ShutterStock

סוג החופשה הפופולארי ביותר השנה

על פי דעת הגולשים שהשתתפו ב"מצעד השנתי", רוב הגולשים (60% מההצבעות) העדיפו חופשה שעיקרה טבע וטיולים. בפער די גדול מסוג חופשה זו, הגולשים העדיפו השנה בטיול אורבני (30% מההצבעות). בהמשך החופשות המועדפות הן בטן-גב, טיול אקסטרים ולבסוף סקי וסנובורד.

איך הזמנתם את החופשה שלכם

רוב המשתתפים במצעד הזמינו השנה חופשה לחו"ל דרך אתרים באינטרנט (55% מההצבעות). אחרים (24% מההצבעות) הזמינו חופשה באמצעות באתרי האינטרנט וגם דרך סוכנות נסיעות. רק 7% מהמשתתפים הזמינו ישירות מול חברת התעופה.

איש מחזיק נייד ומחפש חופשה. ShutterStock
רובכם הזמנתם את הנופש שלכם בחו"ל דרך הרשת/ShutterStock

איפה ישנתם השנה בחו"ל

צורת הלינה שהכי העדפתם בחופשות שלכם בשנת 2017
מסיכום ההצבעות במצעד, מצאנו שרוב המשתתפים העדיפו להתארח בבית מלון, אך לא מעט בחרו בדירת Airbnb וכן בהוסטל. בהמשך דורגו חוות וכפרי נופש, ולבסוף לינה בקמפינג עם רק 3% מההצבעות.

התחברתם ללואו קוסט השנה?

אז אין ספק שאחד השינויים הגדולים השנה היא כניסתן של חברות לואו קוסט רבות לשוק התעופה הישראלי, שמציעות מגוון טיסות זולות ליעדים שונים בעולם. רוב המשתתפים במצעד השנתי היו בעד טיסות הלואו קוסט (29% מההצבעות) וחושבים שאם המחירים זולים וטובים זה לא באמת משנה עם איזו חברת תעופה טסים, וכעת ניתן להגיע להמון יעדים. מעט משתתפים היו נגד הטרנד הפופולארי, וסבורים כי התוספות השונות מייקרות את הכרטיס בסופו של דבר, כמו גם העובדה שאין מקום שמור ואפשר לקחת רק מזוודה אחת.

מטוס לואו-קוסט wizz air  בהונגריה, נובמבר 2015. AP
חשבתם שאם המחירים זולים - זה לא באמת משנה עם מי טסים. חברת הלואו-קוסט WIZZ AIR/AP

היעדים שהכי התעניינתם בהם ב-2017

לכבוד סיום שנת 2017 והמצעד השנתי, אתר למטייל גם בדק מה אהבו וחיפשו הגולשים באתר למטייל, שמשקף בצורה נאמנה את הלך הרוח של המטיילים. היעדים שהיו הכי פופולאריים השנה מבחינת חיפוש מידע אודותיהם היו פראג במקום הראשון, בודפשט במקום השני, ברלין במקום השלישי, בלגרד במקום הרביעי ובוקרשט במקום החמישי.

נראה שהשנה הישראליים "נטשו" קצת את הערים האירופאיות שמובילות מדי שנה כמו ברצלונה, לונדון, רומא ופריז, וחיפשו בעיקר מידע על ערים במזרח אירופה כמו פראג ובודפשט. בנוסף, השנה הייתה התעוררות של ממש בכל הנוגע לבלגרד וייתכן שחיי הלילה והטיסות הזולות יחסית, גרמו לעלייה בביקוש וחיפוש מידע על יעד זה.

בנוסף, בתקופה האחרונה ברצלונה ירדה יחסית מגדולתה וניתן להסביר זאת על רקע מחאות הענק וההפגנות ברחובות ברצלונה בעד ונגד עצמאות קטלוניה וההינתקות החד צדדית מספרד. נראה שהישראלים לא לקחו סיכון וקיימת ירידה בביקוש לחופשות בברצלונה.

בהתאמה לתוצאות המצעד השנתי, איטליה ממשיכה לשמור על מקומה בצמרת כמדינה שהכי הרבה מחפשים עליה מידע, על פי נתוני הגלישה באתר למטייל. אחריה ממוקמת ספרד, שמציעה למטיילים אפשרויות טיול מגוונות, למשל בפירנאים של קטלוניה, זאת מלבד ביקור בברצלונה כמובן. יוון וגרמניה שומרות על יציבות, וגם השנה חיפשו מידע רב על טיולים באזורים השונים במדינות אלו. מעניין לראות שהשנה דווקא יוון הייתה פופולארית יותר מגרמניה, בהשוואה לשנת 2016.

כיכר ואצלב פראג. ShutterStock
היעד שהכי חיפשתם עליו מידע השנה. פראג/ShutterStock

ואילו יעדים רצו לגלות הצעירים והמבוגרים השנה?

נהוג לחשוב שצעירים מעדיפים לבקר ולטייל בערים עם חיי לילה תוססים, שכוללים מגוון אפשרויות שופינג ועלויות מחייה זולות. אך נראה כי השנה מבחינת חתך גילאים, רוב הגולשים בגילאי 18-34 התעניינו דווקא בפראג ובודפשט. בהמשך ממוקמות אמסטרדם וברלין, שמדי שנה כובשות את הקהל הצעיר. הקהל המבוגר יותר, בגילאי 55 ומעלה התעניין אף הוא בטיולים בבודפשט, אבל גם בוורשה, לונדון וניו יורק סיטי.

נתראה בשנה הבאה - שנת טיולים לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully