וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי הפיגוע בברלין: שוק חג המולד חוזר לצד החנוכייה

יניב דורנבוש, ברלין

17.12.2017 / 16:32

שנה אחרי הפיגוע בשוק חג המולד בבירת גרמניה, שבו נהרגו 12 בני אדם ובהם ישראלית, חזרנו לראות מה השתנה באטרקציה הכי פופולרית החודש - שוק חג המולד של ברלין

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אביב אירגז, אביעד בללי

בדיוק לפני שנה, ב-19 בדצמבר 2016, לקח אניס עמרי, מבקש מקלט מוסלמי-תוניסאי, משאית ודהר איתה לתוך המון אדם בשוק המולד בברלין. באותו פיגוע הוא רצח 12 בני אדם, ביניהם גם אזרחית ישראלית, דליה אליקים.

יניב דורנבוש, כתבנו שמתגורר ההירת גרמניה, חזר למקום הפיגוע ולאחת האטרקציות הכי פופולריות בדצמבר - שוק חג המולד בכיכר הברייטשייד בברלין, ולפי מה שראה אומנם הוצבו בטונדות למניעת דריסה נוספת, והמשטרה אף הודיעה שתגברה נוכחות בשטח, אך לא נראו מעבר לכך סימני בטחון מיוחדים.

בתוך כך, בשער ברנדנבורג המפורסם בעיר הוצבה חנוכייה גדולה, שבה נערכת מדי ערב הדלקת נרות ציבורית, ואת האירוע הזה דווקא מאבטחת המשטרה בכוחות מתוגברים, במיוחד לאחר הצהרתו של טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל - מה שעורר תגובות והפגנות אנטי-ישראליות שכללו את שריפת דגל המדינה.

מעבר לכך, בגרמניה לא נותנים לאירוע הדמים בשנה שעברה להעיב על החגיגות וכבר בשעו הצהריים נראים מקומיים ותיירים שפוקדים את שוק חג המולד המסורתי ושותים, איך לא את ה"גלו ויין" - היין המתובל והמוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully