וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביטול חגיגות חג המולד בנצרת: צפו בנוצרי שמשבח את ישראל

15.12.2017 / 0:25

ג'ונתן אלחורי, נוצרי מהצפון וחבר בעמותת "מילואימניקים בחזית" שנלחמת ב-BDS, שמע על ביטול חגיגות חג המולד בנצרת על ידי ראש העיר, והפיק סרטון שהפך ויראלי ובו הוא קובע שמיעוטים יכולים לחיות בבטחון במזה"ת רק במקום אחד - בישראל. צפו

צלמים זמניים מורשים

ביטול חגיגות חג המולד בנצרת אתמול (ה') על ידי ראש העירייה עלי סלאם, בעקבות הכרזתו של טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, כפי שפורסם בוואלה!, הביא לתגובות והתנגדויות רבות למהלך שתעיד לפגוע במרקם החברתי בין התושבים ובפרנסתם.

מבין שלל התגובות, בולטת תגובה אחת של ג'ונתן אלחורי, מנהל קבוצת המיעוטים בעמותת "מילואימניקים בחזית" שנלחמת בתנועת ה-BDS הקוראת לחרם על ישראל. בסרטון שיצר ג'ונתן, נוצרי שברח עם משפחתו מלבנון לישראל ומתגורר בצפון, הוא יוצא נגד סלאם המוסלמי, שלטענתו ביטל את החגיגות של המיעוט הנוצרי בנצרת. "שוב פעם נוצרים סובלים בגלל מסולמים קיצונים ומנהיגים ערבים, שמחליטים מה הם יכולים לעשות ומה לא", הוא אומר בסרטון.

ג'ונתן ממשיך ואומר בסרטון, שאחוז הנוצרים בבית לחם ירד מ-60 אחוזים ל-20 אחוזים ברגע שהשליטה בעיר עברה מישראל לפלסטינים ב-1995. בנוסף, הוא מפנה אצבע לחיי הנוצרים בעזה, תחת שלטון החמאס, שבה לא הרשו אנשי התנועה לחגוג את ערב ראש השנה האזרחים, בטענה שמדובר ב"חג של כופרים". הוא מסיים את דבריו בקביעה, שנוצרים ומיעוטים יכולים לחיות בבטחון רק במקום אחד - בישראל.

ג'ונתן אלחורי מעמותת מילואימניקים בחזית נגד ביטול חגיגות חג המולד בנצרת ועלי סלאם. ג'ונתן אלחורי, מילואימניקים בחזית, מערכת וואלה! NEWS
מיעוטים יכולים להיות בטוחים רק בישראל. ג'ונתן אלחורי/מערכת וואלה! NEWS, ג'ונתן אלחורי, מילואימניקים בחזית
חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
ביטול החגיגות יהווה פגיעה בנוצרים בעיר. עץ חג המולד המסורתי בנצרת/ערן גילווארג

"קול ברור יותר משל כל איש שמאל"

כזכור, ראש העיר נצרת אמר אתמול במסיבת עיתונאים, כי החגיגות מבוטלות בעקבות הכרזתו של טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, ואף הוסיף כי "ירושלים היא בירת פלסטין". "לאור התנאים שבהם נמצא עמנו ולאור הכרזת הנשיא האמריקני דונלנד טראמפ, ראינו לנכון לבטל את כל החגיגות משום שאנחנו חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני", אמר. לדבריו, לא יהיו זמרים ולא במות שירה, אבל פעילויות אחרות כמו הארת העץ ותהלוכת חג המולד יתקיימו כסדרן.

עם זאת, בעיר נשמעו גם קולות שסלאם "תופס טרמפ על טראמפ" בעקבות ביטול הגעתם של אמנים פלסטינים ואחד מירדן, שהיו אמורים להופיע בשבוע הבא במסגרת החגיגות וביטלו את הגעתם עקב הכרזתו של הנשיא האמריקני.

הסרטון שותף ברשתות החברתיות ובאופן ויראלי, וזכה למאות לייקים ולתגובות תומכות רבות. "כל הכבוד לאיש", כתבה אחת הגולשות, ואילו אחר כתב "קול ברור יותר משל כל איש שמאל".

ומה אתם חושבים על הסרטון: האם ישראל היא אכן המקום הכי בטוח למיעוטים במזה"ת? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully