וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיונל גי'אוגרפיק קבע: אלו היעדים שאסור לפספס ב-2018

11.12.2017 / 11:22

מגזין ה"טרוולר" מבית נשיונל ג'יאוגרפיק פרסם את המקומות שאסור לפספס ב-2018 לחובבי ערים, תרבות וטבע, כשבמרכז הבחירה נמצאים השנה יעדים אקולוגיים, עם בעלי-חיים וקהילות תרבותיות מיוחדות. וגם: שביל טיול מיוחד במזרח התיכון שנכנס לרשימה

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: "גבעת 7 הצבעים" בארגנטינה, אחד היעדים המומלצים בכתבה

שנת 2017 מגיעה אוטוטו לסיומה, ומגזין התיירות המוביל בעולם "טרוולר" מבית נשיונל ג'יאוגרפיק מפרסם לעשרת מיליון הקוראים שלו את רשימת של 21 הייעדים שחובה לבקר בהם בשנה הבאה. אל המקום הראשון הפעם הגיעה עיר באתיופיה, וברשימה מצא את מקומו גם שביל טיולים אחד במזרח התיכון, והוא לא שביל ישראל.

עורכי המגזין מגבשים מדי שנה את הרשימה על סמך תצפיות שערכו על הסביבה העירונית, התרבותית והטבעית של כל אחת מהערים שהציבו ברשימה. "חיפשנו ערים שעמוסות באנרגיה ועניין חדשים", אומר ג'ורג' סטון, העורך הראשי של נשיונל ג'יאוגרפיק-טרוולר. "לקחנו בחשבון אזורים ירוקים מלאי חיות ובעלי הגנה אקולוגית, כמו גם קהילות עשירות באופי מקומי המציעות הזדמנויות למעורבות תרבותית".

למקום הראשון הגיעה כאמור אתיופיה, עם העיר הרר (Harar). בנשיונל ג'יאוגרפיק כינו את הרר "עיר מלאת סתירות" ו"העיר המפתיעה ביותר במזרח אפריקה", שרק לעתים רחוקות תיירים מגיעים לבקר בה. הרר, אחת הערים הקדושות ביותר לאיסלאם, מתגאה ב-82 מסגדים ובאיזור עתיק שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. "המבקרים בהרר יהנו גם מהבירה הטובה ביותר של אתיופיה, גם מהגת החזק ביותר וגם מהקפה האיכותי ביותר", כתבו עורכי המגזין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
העיר הרר אתיופיה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
שוק בעיר הרר, אתיופיה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

במקום השני ברשימה - פרובינציית חוחוי (Jujuy) שבצפון מערב ארגנטינה. מיקומו של אתר המורשת העולמית עמק קבראדה דה אומוואקה (Quebrada de Humahuaca) ובו יותר מ-200 אתרים ארכיאולוגיים ואזור עם עתיקות אינקה שהשתמרו היטב. "תמונות של סרו דה לוס סיאטה קולורס (Hill of Seven Colors) יוסיפו לכם עוקבים באינסטגרם", מבטיחים במגזין.

עמק קבראדה דה אומוואקה פרובינציית חוחוי ארגנטינה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
עמק קבראדה דה אומוואקה בפרובינציית חוחוי, ארגנטינה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טביליסי, בירת גאורגיה, דורגה במקום השלישי ברשימה. "הפיתוח העירוני מעצב מחדש את עיר הבירה של גאורגיה בקצב מסחרר", כותבים במגזין. "חוויות גיאורגיות מסורתיות כמו בריכות גופרית שפועלות 24 שעות, כופתאות הבשר חינקלי או תרבות האירוח האגדית של המקומיים - אפשר להמשיך ולמצוא בטביליסי הישנה והלא-מאורגנת".

גשר זכוכית, טביליסי, גיאורגיה. ShutterStock
טביליסי, גיאורגיה/ShutterStock

נציגות אחת בלבד למזרח התיכון ברשימה השנה: "שביל הירדן" המשתרך במדינה השכנה שלנו לאורך של 400 קילומטרים. "מדובר במסלול טיול חדש שנקשר בנתיבי סחר עתיקים", כותבים עורכי המגזין. "הוא מחולק לשמונה קטעים נפרדים ומוביל דרך יערות ירדניים, קניונים, מדבריות, לאורך חופי הים האדום".

העיר טטוואן (Tetouan) שבמרוקו, חצי האי לברדור שבמזרח קנדה והעיר אוקסאקה (Oaxaca) שבמקסיקו, שלושתם יעדים מעניינים ברשימה השנה. אוקסאקה הוכנסה חמישית למרות רעידות האדמה שפקדו את האזור בשנה החולפת, ובמגזין ציינו כי "בשווקים המקומיים של אוקסאקה יש שטיחי צמר מרהיבים ובדים אחרים עשויים מלאכת יד ובפירות, חרקים וצבעים טבעיים אחרים".

העיר טטוואן מרוקו. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
העיר טטוואן, מרוקו/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

אמריקה שולטת

יעדים אחרים שעורכי מגזין טרוולר ממליצים לנו לקחת בחשבון בתכנון חופשה בשנת 2018 הם העיר השבדית מאלמו (מקום 8); דבלין באירלנד (מקום 10); פנום פן (Phnom Penh), קמבודיה (13); ופריזלנד (Friesland) שבהולנד (מקום 20). כמה ערים אמריקניות נכנסו גם הן לרשימה, ובהן אווהו (Oahu), הוואי (מקום 7); קליבלנד, אוהיו (מקום 14); וסן אנטוניו, טקסס (מקום 18).

החוף הצפוני של אווהו מפורסם בתרבות הגלישה שלו ובחוות המאפשרות לתיירים "לעבוד במקום תמורת לינה". ההתחדשות התעשייתית המתפתחת והמתמשכת של קליבלנד זיכתה אותה במקום ברשימה במיוחד בזכות שמונת התיאטראות של העיר בכיכר פלייהאוס וסצנת האינדי. סן אנטוניו תחגוג שנה 300 שנים להיווסדה, והמגזין מציע למבקרים לשקול להצטרף למסיבה של שנה שלמה שבמהלכה יתקיימו בעיר יותר מ-500 אירועי תרבות ואומנות.

ולסיכום, הנה 21 היעדים החמים של 2018:

ערים:
דבלין, אירלנד
מאלמו, שבדיה
פנום פן, קמבודיה
סן אנטוניו, טקסס
סנטיאגו, צ'ילה
סידני, אוסטרליה,
טביליסי, גיאורגיה

תרבות:
קליבלנד, אוהיו
פריזלנד, הולנד
הרר, אתיופיה
לברדור, קנדה
אוקסאקה, מקסיקו
טטוואן, מרוקו
וינה, אוסטריה

טבע:
אלבניה
שביל ירדן, ירדן
פרובינציית חוחוי, ארגנטינה
מדגסקר
אווהו, הוואי
שמורת רואהה, טנזניה
שמורת הטבע סרוקסאן, דרום קוריאה

האי אווהו הוואי. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
האי אווהו בהוואי/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock
פריזלנד בהולנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
פריזלנד בהולנד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock
קתדרלת סנט פטריק, דבלין, אירלנד. ShutterStock
קתדרלת סנט פטריק בדבלין/ShutterStock
פנום פן, קמבודיה. ShutterStock
פנום פן, קמבודיה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully