וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הרבה דגים בי-ם: נפתח אקווריום ישראל, ירושלים

בירושלים אין, כידוע, ים אבל האטרקציה החדשה בעיר מביאה את הים אל הבירה. באקווריום ישראל, שנפתח בימים אלו להרצה, תמצאו מתחם ענק של 7,000 מ"ר שבו דגים ויצורים ימיים מ-20 מדינות ואפילו כרישים, שכרגע מתאקלמים למזג האוויר הישראלי

צלמים זמניים מורשים

לא שחסר לירושלים אטרקציות, אבל הנה משהו שכדאי לזכור כשתחפשו מה לעשות עם המשפחה בסוף השבוע: אקווריום ישראל בירושלים קורם קשקש וזימים בימים האחרונים ונפתח להרצה לקהל הרחב.

מדובר באקווריום ענק עם מספר רב של חללים בגודל של 7000 מ"ר, שהושקעו בו 8 שנים של תכנון ובנייה ולא פחות מ-100 מיליון שקלים. באקווריום, שנקרא שם משפחת גוטסמן והוא חלק ממתחם האטרקציות של גן החיות התנ"כי הסמוך אליו, נמצאים כבר אלפי דגים ויצורים ימיים, שהגיעו מלא פחות מ-20 מדינות שונות כמו קניה, אינדונזיה, פורטוגל והולנד, ביניהם סוסוני ים, דגי ים סוף צבעוניים, ברקודות, צבי ים, צלופחים, מדוזות ואפילו כרישים, שכרגע עוד בבריכות התאקלמות לפני שיועברו למיכלים הגדולים.

אקווריום ישראל ירושלים מדוזה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
קטנות וחמודות, ממש כמו פטריות. מדוזות שוחות להן באקווריום/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
אקווריום ישראל ירושלים סוסון ים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
סוסוני-ים באקווריום ישראל, ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

המטרה: העלאת המודעות לנושאי שימור הים

האקווריום הינו היחיד בעולם העוסק בים התיכון ובים סוף, ומטרתו הראשית היא להביא למודעות את הצורך הדחוף בשמירה על הים ובהגנה על הדגים, האלמוגים, היונקים ובעלי החיים האחרים שבו. האקווריום בנוי ביבשה כמערכת סגורה. אנשי צוות האתר, המונה כ-20 איש בשלב זה, יוצרים בעצמם את מי המלח, בהתאם לרמת המליחות של הימים השונים, ושומרים לשם כך עשרות אלפי טונות של מלח במחסני המתחם.

"ברוב האקווריומים בעולם המערכות הן סגורות ולא פתוחות אל הים", אומר שי דורון, מנכ"ל גן החיות התנ"כי והאקווריום. "המים בים מזוהמים מכדי להכניס אותם לאקווריום עם דגים, ולכן לא משתמשים במי ים, כך שלמעשה אין שום משמעות לקרבה לחוף".

האקווריום החדש שם לנגד עיניו את העלאת המודעות לנושאי שימור הים, בתי הגידול המימיים ומגוון היצורים המרתקים החיים בו. כחלק מחוויית הביקור המתוכננת באקווריום, מצוי "קיר המחויבות", שמהווה בסיס ל"קהילה פעילה" בתחום שימור הים ובעלי החיים הימיים. בסיומו של הביקור באתר, יגיעו המבקרים לקיר אינטראקטיבי גדול ומרשים ובו הם יתבקשו להתחייב למספר כללים הקשורים לשמירה על הסביבה הימית. כך תיווצר מודעות לצורך הדחוף בשימור הים. קיר המחויבות עשוי להוות את הפורום החברתי הגדול והמשמעותי ביותר בתחום שימור הסביבה הימית בישראל.

בשלב ראשון, כאמור, נפתח האקווריום להרצה, כלומר הכניסה למבקרים תהיה רק בהרשמה מראש, ליום ושעה מתואמים מראש והביקור יכלול הדרכה. מחיר סיור בתקופת ההרצה: 40 שקלים לאדם.

פרטים נוספים באתר אקווריום ישראל, ירושלים.

אקווריום ישראל ירושלים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הילדים מהופנטים מהיצורים הימיים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
אקווריום ישראל, ירושלים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הגיע אל הים התיכון דרך תעלת סואץ. דג זהרון באקווריום ישראל, ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
אקווריום ישראל ירושלים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
זהירות, ברקודה מעליך!. מנהרה שקופה עם דגים ששוחים מעל הראש/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully