וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות בניו יורק גובים 25 דולר מס כדי לישון ליד הטיימס סקוור

התוספת שמסתתרת: רוצים ללון ליד הטיימס סקוור בחופשה שלכם בניו יורק? מלונות בעיר גובים תוספת של 25 דולר ללילה כ"מס קרבה ליעד אטרקטיבי". עם זאת, תגלו זאת רק כשתקבלו את החשבון בצ'ק-אאוט

הקאובוי העירום מטיימס סקוור/צילום: יותם רונן

בווידאו: צפו בקאובוי העירום, אחד הסמלים של הטיימס סקוור, בשיר לוואלה!NEWS

אם לא מספיק המחיר היקר שדורשים בתי המלון בניו יורק מהתיירים, עכשיו מגיע מס חדש ב"תפוח הגדול": בתי מלון מסוימים בעיר גובים תעריף של עד 25 דולר ללילה בעבור הזכות ללון בסמוך לאתר הפופולרי טיימס סקוור.

ה"אינדפנדנט" מדווח כי רשתות כגון הילטון, מריוט וסטארווד מוסיפות למחיר הלינה "תוספת יעד" מסוג זה. וכך, רשתות אלו מצליחות להעלות את מחיר החדר, מבלי לשנות את המחיר ה"רשמי", הנמוך יותר, שמופיע באתרי ההזמנות השונים.

בלוגר התיירות גארי לף, שחשף זאת באחד ממלונות הילטון בניו יורק, לעג לתופעה וכינה אותה "החיוב המלונאי המטופש ביותר שראיתי". יש לציין כי בתי המלון בארצות הברית ידועים לשמצה בשל מנהגם לדרוש "אגרת נופש" (resort fee) ביעדים פופולריים ביותר כגון פאלם ספירנגס, לאס וגאס ומאווי שבהוואי. תשלומים נדרשים אלו מתווספים למחיר השהות בעת עריכת החשבון הסופי, בגמר החופשה, וכוללים בין השאר שימוש בבריכת השחייה, באולם הכושר, באינטרנט ואפילו בעיתונים.

שיטה זו אף נהוגה בקרב רשתות בתי מלון אמריקניים גם מחוץ לארה"ב, כגון בקריביים ובמקסיקו. בשנה שעברה נפוצה שמועה כי נציבות הסחר הפדרלית האמריקאית (FTC), החלה בהכנות לקראת הוצאת התשלומים הללו אל מחוץ לחוק, ובכך לאלץ את בתי המלון להיצמד למחירים הרשמיים.

כך או אחרת, מעניין לגלות כי עד כה תעריפים עודפים אלו לא היו נהוגים בתוך הערים עצמן, אלא רק באתרי נופש מבוקשים.

טיימס סקוור ניו יורק מנהטן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הייתם משלמים עוד 25 דולר עבור "תוספת יעד עירוני"? טיימס סקוור, ניו יורק/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

בתי המלון: "אין תגובה"

עם זאת, השבוע גילה אורח במלון הילטון בניו יורק כי לחשבון הלינה שלו נוספו 25 דולר, המהווים תשלום על "תוספת יעד עירוני", גישת "פרימיום" לאינטרנט, שיחות טלפון מקומיות, מזון ושתייה במלון ועוד. אך כאשר בחן את תיאור התשלום בכרטיס האשראי, התגלה כי כל אלו מצויים תחת הכינוי "תוספת יעד עירוני".

בתי מלון נוספים במנהטן שפעלו ברוח דומה הם המריוט וסטארוודס שבטיימס סקוור. כתב ה"אינדפנדנט" שהתקשר למחלת ההזמנות של מלונות אלו בכדי לברר את הסוגיה, נענה בתשובה כי מדובר בעלות המשקפת את יתרון הקירבה לאטרקציה תיירותית.

מסתבר כי גם במלון הניו יורקי Le Parker Meridien (בבעלות מריוט) מוסיפים לחשבון 15 דולר תחת הסעיף הלא ברור "תעריף שירותים", שאינו מוצג באתר האינטרנט של המלון. זאת למרות שהוא מרוחק מטיימס סקוור. במלון מסבירים כי התעריף מכסה הוצאות שימוש בבריכה, באולם הכושר ובאינטרנט - גם אם האורח כלל לא עשה בהם שימוש.
מרשתות בתי המלון שהוזכרו בכתבה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully