וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות הקפסולה: הלואו-קוסט של הלואו-קוסט

עירית רוזנבלום

23.11.2017 / 4:04

בימים אלה מקיימות חברות התעופה מכירות של כרטיסי טיסה במבצע לקראת ה"בלק פריידי", אבל במלונות הקפסולה ישנים במחירי רצפה כל השנה - מה דעתכם על 37 שקל ללילה?

מלון קפסולות קיוטו יפן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
התא פתוח בקצה אחד בלבד וממדיו הם כשני מטר אורך. מלון קפסולות בקיוטו, יפן/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

כאשר מלונות הקפסולה קמו לראשונה בשלהי שנות ה-70' של המאה הקודמת, הם היו רעיון יפני ייחודי: מלון שהכיל מספר רב של חדרים שהיו קטנים כל כך, עד שהיו למעשה כמו תרמילי אפונים שהכילו מיטות, ונועדו לספק לינה זולה ללילה לאורחים שלא רצו או לא נזקקו למרחב של חדר רגיל במלון.

סוג זה של מלון מבוסס על חללים שבהם ניצבות שורות של תאים בנות שתי קומות. התא פתוח בקצה אחד בלבד וממדיו הם כשני מטר אורך, מטר רוחב ו-1.25 מטרים גובה. שמירת פרטיות האורחים מתאפשרת על ידי הורדת מסך או סגירת דלת הקבועים בפתח התא. מדרגות ומעקות הקבועים בחזית הקדמית של התאים מאפשרים טיפוס לתאים שבשורה העליונה.

בנוסף למזרן ומצעים לשינה, מצוידים התאים בתאורה עצמאית, במיזוג אוויר, במקלט טלוויזיה הקבוע בתקרת התא ובשולחן צד צר ועזרים נוספים. במלונות רבים יש רשת אינטרנט אלחוטית.

מלון קפסולות ביפן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
סמול אי ג'אפאן. מלון קפסולות ביפן/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

החל מתרמילאים ועד אנשי עסקים

בעשור האחרון החלו וריאציות של הקונספט להיפתח בסין, בלגיה, איסלנד והפיליפינים. עכשיו, כשאזורים חדשים בעולם מתחילים ליישם גם הם את הרעיון, אומרים מומחים בתעשיית האירוח צפוי גל של מלונות המבוסס על חדרי קפסולה בשנים הקרובות.

בין המחירים שמצאנו באינטרנט: 37 שקל ללילה בלב סנט פטרסבורג שברוסיה, 94 שקל במלון באוסקה שביפן ו-288 שקל בפוד הוסטל בריקייאוויק שבאיסלנד.

לפי דוחות אחרונים, הביקוש למלונות קפסולה הולך וגואה ואם ב-2016 שווי השוק של סוג מלונות זה היה כ-115 מיליון דולר, לפי התחזיות, עם קצב גידול שנתי של כ-6%, יגיע שוויו עד סוף 2022 ל-226 מיליון דולר. מה שאולי מדהים יותר, הוא שנראה כי מלונות אלה מתאימים לטווח רחב של צרכנים בתעשיית האירוח: החל מתרמילאים ועד אנשי עסקים, חלקם בהמתנה לטיסות המשך. למרות שהרעיון הולך ומתפשט למקומות אחרים בעולם, עדיין צפויות מדינות דרום מזרח אסיה כגון סין ויפן להימצא בחוד החנית של המלונות עם החדרים הצרים הללו בחמש השנים הקרובות.

מי שכבר שילב את הטרנד במאגר החדרים שלו הוא אתר ההזמנות המקוון Booking.com, שבו מטיילים צעירים נוטים יותר לגלות פתיחות לצורות לינה חדשות. לפי החברה, חלה באחרונה עליה בהזמנות של חדרי קפסולה בעיקר אצל תיירים מיפן, טאוויאן, דרום קוריאה סין ובריטניה. ואלה עשרת מלונות הקפסולה הטובים ביותר לפי Booking.com.

עוד באותו נושא

הכירו את מלון הלואוקוסט הראשון בישראל

לכתבה המלאה

וידאו של מתנסה בלינה במלון קפסולה ביפן

ומה בישראל?

אתר ויקיפדיה מציע שם עברי למלון הקפסולות (Capsule Hotel): מלון כמוסות. כיום אין עדיין מלון קפסולה בישראל, אולם לפני כשנה זכה במכרז למיזם מלונאות אלטרנטיבית Tel Aviv Port Hostel במתחם יריד המזרח שבנמל תל אביב. המלון אמור להיפתח באוקטובר 2018, כשהוא שואב השראה ממגמות עכשוויות בעולם, כמו שימוש במכולות ושילוב של קפסולות שינה מעוצבות. לקראת המיזם הוקמה חברה בשם The Port. רמי אוחנה מהחברה אומר שהחברה-האם שלהם היא בעלת מלון עדן אין בזכרון יעקב והוסטל The Post בירושלים ו"אנחנו מכירים את השוק".

את המכרז למיזם המלונאות האלטרטיבית יזמה חברת אתרים, במבנה 4 במתחם יריד המזרח שבנמל תל אביב (סמוך לכיכר פלומר ולכניסה לנמל תל אביב מרחוב דיזינגוף).
ההחלטה לצאת למכרז התקבלה כחלק מרצונן של חברת אתרים ועיריית ת"א להילחם ביוקר המחיה ולספק פתרונות לינה איכותיים ובמחיר נגיש. המיזם יאפשר לינה בחדרים משותפים, בודדים, זוגיים ומשפחתיים ומיועד עבור תיירים, צעירים, אנשי עסקים ומשפחות.

המבנה, המשתרע על פני כ-2000 מ"ר ובצמוד לו שטח של כ-200 מ"ר (דק) על גדות הירקון, יכלול כ-200 מיטות. 50 אחוזים מסך המיטות יהיו בחדרים משותפים (dorms) ויאפשרו לינה מוזלת. המכרז הוא ל-20 שנה. התעריפים יהיו 30 דולר למיטה בחדר משותף וכ?80 דולר לחדר זוגי.
שירותי המקום לצרכי האורחים כוללים, בין היתר, עמדת קבלה, בר, מטבחון לשימוש עצמי, פינות ישיבה מגוונות, מרחב ציבורי שיתאים גם להופעות וגם לבר, שטח משחקים, ביליארד, חדר כביסה לשימוש עצמי, עמדת מחשבים, עמדת ייעוץ תיירותי, מקום לעמדת השכרת אופניים (חיצוני) ועוד.
אוחנה אומר שההשקעה במלון עומדת על 25 מיליון שקלים וכי בכוונתם לפתוח מלונות נוספים בתל אביב.

אשר לשאלת התחרות עם Airbnb אומר אוחנה שב-Airbnbמשלמים יותר מאשר 80 דולר ללילה. "ב-Airbnb אתה לבד בדירה ואילו אנשים רוצים לפגוש אנשים. אצלנו היתרון הוא שיש מרחב ציבורי צמוד לירקון ומשלמים פחות. אין לי בעיה להתחרות בהם: גם אם מישהו רוצה מקום יותר מרווח - יש במיזם שלנו מטבח לשירות עצמי. אני אתן להם פייט כמתחרה".

עם זאת, אוחנה מודה ש-Airbnb מהווה בעיה למלונאות. "זו בעיה קשה. שר התיירות פוגע במלונאות ויבינו את זה בהמשך, כמו בכל העולם".

מלון קפסולות במוסקבה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
37 שקל ללילה בלב סנט פטרסבורג שברוסיה. מלון קפסולות במוסקבה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

הכותבת עורכת את אתר Monitour.

  • עוד באותו נושא:
  • מלונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully