וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחושך לאור: תצפיות הזריחה היפות בישראל

ליאת שומן

14.12.2017 / 17:00

הרגע הקסום הזה של מעבר הלילה ליום, הופך לעוצמתי הרבה יותר כשצופים בו אל מול הנוף היפה בארץ. אז בין אם אתם אנשים של מדבר או של הכנרת, לכבוד חנוכה - קבלו את רשימת התצפיות היפות ביותר לגירוש החושך

מצפור ע"ש רמי ברטל - קרן נפתלי

כתבה על תצפיות בזריחה חייבת להתחיל עם תצפית אל הנוף הכי ישראלי והכי מלא גאווה שלנו, החרמון! לכן, רוצים להכיר לכם את המצפור המרהיב ע"ש רמי ברטל. המצפור הוקם בשנת 2003, מזרחית לפסגת הר קרן נפתלי שבגליל ולמרות שזה לא ההר הגבוה ביותר באזור, רק 510 מ' מעל פני הים, הוא זכה במיקום מושלם, מה שהופך אותו לנקודת תצפית הזריחה הראשונה שלנו.

תעבירו את המשקפת: הר קרן נפתלי שוכן מעל עמק החולה ומנקודת התצפית תוכלו ליהנות מהזריחה הכתומה של עמק החולה ולהשקיף אל הנוף של רמת הגולן וכמובן החרמון. במקום מדרגות ישיבה מאבן, מפה עם נקודות ציון של האזור אליו אתם מתצפתים וניתן להמשיך ולטייל באתר השרידים הקדומים שבאזור.

איך מגיעים? מצפה נפתלי ב- WAZE.

מצפור ע"ש רמי ברטל קרן נפתלי. ליאת שומן, מערכת וואלה! NEWS
כאן תקבלו זריחה כתומה של עמק החולה ונוף של רמת הגולן. מצפור קרן נפתלי/מערכת וואלה! NEWS, ליאת שומן

מצפור הר יבנית - יער בירייה

כחצי שעה נסיעה דרומית לקרן נפתלי שוכן הר יבנית - ההמלצה הבאה שלנו לתצפית הזריחה שלכם. הר יבנית שוכן בחלקו המזרחי של יער בירייה ובו אחת מנקודות התצפית הגבוהות באזור, זאת בעקבות גובהו של ההר המתנשא לכ- 900 מ'.

תעבירו את המשקפת: המצפור שבפסגת הר יבנית, שוכן לא הרחק ממצודת בירייה ולאחרונה הוכשר מחדש ע"י קק"ל, כך שבביקורכם במתחם תיהנו מספסלי עץ ומרפסת אבן לתצפית מושלמת. בנקודה הזאת תוכלו להביט קדימה ולצפות בבקעת החולה הרי נפתלי והגולן כשכולם נצבעים בגוונים כתומים של זריחה.

כדאי לדעת, שבתצפית גם אווירת קדושה עם פתח מערה עם גג וכיפה כחולה המסמנים את מקום קבורתם של חכמים וצדיקים בתורה.

איך מגיעים? מצפור הר יבנית ב- WAZE.

מצפור הר יבנית יער בירייה. יעקב שקולניק, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
ספסלי עץ ומרפסת אבן לתצפית מושלמת. מצפור הר יבנית/מערכת וואלה! NEWS, יעקב שקולניק, קק"ל

המצפורים החדשים ביער שוויץ

יער שוויץ שוכן לו ברוב תפארתו בסמוך לטבריה עילית עם אווירה בינלאומית אמיתית. זהו יער נטוע ע"י קק"ל ובתרומתם הנדיבה של יהודי שוויץ ועל כן שמו ובין כותלי היער ממתינים לכם לא פחות מחמישה מצפורים שונים ומסודרים המעניקים זווית מהפנטת על הכנרת והסביבה.

תעבירו את המשקפת: ביער שוויץ שלושה מצפורים ותיקים "מצפור יער שוויץ", "המצפור הדו מפלסי" ו"המצפור התלת מפלסי", כששלושתם מסודרים ונעימים עם ספסלים אל מול הנוף. אבל למרות המצפורים הותיקים, שכבודם במקומם שמור, לאחרונה חנכו בקק"ל שני מצפורים חדשים ביער, "מצפה אורון" נקודת התצפית הראשונה שתקבל את פניכם בתחילת דרך הנוף ביער וכאן תשקיפו אל המדרון התלול בו היער נושק לכנרת ואל הנוף המרהיב של עמק הירדן, הכנרת והגולן.

המצפור החדש הנוסף שנחנך בנובמבר 2017 נקרא "מצפה קרל לוץ" ע"ש הדיפלומט השוויצרי ומבולטי חסידי אומות עולם. המצפור הפך לנקודה הצפונית ביותר במסלול, אחרי המצפה התלת מפלסי" ובו רחבה מקורה וספסלים במיקום אידאלי לרגעי המעבר מהחושך לאור.

איך מגיעים? מצפה אורון שאול ב- WAZE.

מצפה אורון שאול יער שוויץ. ארכיון הצילומים, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
"מצפה אורון" ע"ש אורון שאול, הצופה לכנרת/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון הצילומים, קק"ל

מצפה מונפורט - פארק גורן

רבים כתבו וסיפרו על המבצר המרשים ביותר בגליל - מבצר מונפורט, אך הפעם אנו מזמינים אתכם להשקיף על המבצר ממרפסת יפייפיה ומיוערת והכח בשעות היפות ביותר של הבוקר, ברוכים הבאים למצפה מונפורט.

תעבירו את המשקפת: מצפה מונפורט, שוכן בפארק גורן שבגליל המערבי וכשמו כן הוא, בביקורכם במצפה יחשף אל מול עינייכם מבצר מונפורט ברוב תפארתו, מוקף בעצי חורש צפופים כשבינכם לבין המבצר יפריד נחל כזיב הנמצא בצמוד למדרון התלול. במצפה שולחנו פיקניק ומרפסת של ממש על קצה הצוק המשקיף אל עבר הנוף.

לאחר שקיבלתם את הזריחה בנקודת התצפית המרהיבה, אתם מוזמנים להמשיף מנקודת המצפור לטיול רגלי בנחל כזיב ולעין טמיר, אך המסלול איננו מעגלי כך שיש לקחת בחשבון שלאחר כל ירידה יש גם עליה.

איך מגיעים? מצפה מונפורט ב- WAZE.

מבצר מונפורט -. וויקיפדיה - Eran Feldman, מערכת וואלה! NEWS
מוקף בעצי חורש. מבצר המונפורט מהתצפית בפארק גורן/מערכת וואלה! NEWS, וויקיפדיה - Eran Feldman

מהמרפסת התלוייה - מצפה רמון

מצפה רמון והנוף המדברי - פשוט קשה שלא לאהוב! האווירה הבראשיתית הזאת, הטבע ההתחלתי והמרחבים שבהם זכינו יספק לכם חוויית בוקר מושלמת לתצפית רומנטית על הזריחה ואם יהיה לכם מזל אולי תפגשו גם יעלים שהגיעו גם להתפעל המיופי.

תעבירו את המשקפת: המרפסת התלוייה במצפה רמון זו הנקודה המושלמת להתחיל יום של טיולים וחוויה באזור. המרפסת שוכנת בגובה של 60 מ' כשהיא פשוט תלוייה ומנותקת מהצוק ותספק לכם תצפית על נופי המכתש המרהיב הפרוש לפניכם כמו ממעוף הציפור בין שמים לארץ.

המרפסת התלוייה שוכנת בטיילת אלברט כץ המתחילה בסמוך למרכז המבקרים אילן רמון ומשם להמשיך לטיול בתצפיות הנוספות או להמשיך עד להר גמל.

איך מגיעים? מרחבת החניה של מרכז המבקרים, מצפה רמון. כותבים מרכז מבקרים מצפה רמון ב- WAZE.

תצפית המרפסת התלוייה מצפה רמון מכתש רמון. יעקב שקולניק, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
חוויית בוקר מושלמת לתצפית רומנטית על הזריחה. מהמרפסת התלוייה, מצפה רמון/מערכת וואלה! NEWS, יעקב שקולניק, קק"ל

מצפור רועי - תל חדיד

לפעמים נדמה שלמצוא נקודת תצפית בגוש דן זו משימה בלתי אפשרית, שכן כל מלחמות הנדל"ן תפסו את מקומן של פינות החמד הירוקות. אבל לחפצים לצפות בזריחה באזור המרכז, להתנתק קצת מהעירוניות אבל גם לא יותר מידי, אנו ממליצים לכם על מצפור רועי - תל חדיד.

תעבירו את המשקפת: תל חדיד שוכן צפונית ליער בן שמן, במקום שהיה בעבר הישוב חדיד הקדום. מצפור רועי ממוקם בשוליים המערביים של התל ולמרות היותו לא גבוה במיוחד, ממנו תוכלו להשקיף על כל אזור גוש דן המתעורר ליום חדש. התל המבודד כולל מרפסת נוף מאבן ומסלול טיול משפחתי ומעגלי העובר דרך גת עתיקה לייצור ענבים, כרמי זיתים, בורות מים ומערה.

איך מגיעים? הכניסה לתל חדיד עוברת דרך אנדרטת חיל הלוגיסטיקה ממנו ממשיכים לאורך סימון השבילים הירוק עד שמגיעים לחנייה שמול המצפה או שכותבים מצפור רועי תל חדיד ב- WAZE.

מצפור רועי תל חדיד. יעקב שקולניק, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
לחפצים לצפות בזריחה באזור המרכז. מצפור רועי, תל חדיד/מערכת וואלה! NEWS, יעקב שקולניק, קק"ל
seperator

ולסיום, בנוסף לרשימה אנו יודעים שגם לכם יש את רשימת ההמלצות שלכם לתצפית הבלתי נשכחת בה צפיתם בזריחה לראשונה, כל אחד והחוויה שלו. אז אתם מוזמנים לשתף אותנו אלו תצפיות נמצאות ברשימת הזריחה שלכם ואולי הן ימצאו את עצמן בכתבת התצפיות הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully