וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע לבוכרה: העיר עם המסגדים והארמונות הכי מיוחדים וצבעוניים בעולם

19.11.2017 / 8:09

מסגד שנראה כמו מסיפורי אלף לילה ולילה, ארמון שכולו מסע אל העבר וקהילה יהודית מרשימה. מי שאוהב ארכיטקטורה יוצאת דופן ורוצה לחוות תרבות שונה, חייב להגיע לעיר הקסומה שבאוזבקיסטן

ShutterStock

הכירו את אחת הערים הגדולות באוזבקיסטן ופנינה של יופי באזור כולו, פירוש שמה הוא "מנזר" או "מקום של עושר רב", תלוי את מי שואלים. אנחנו כמובן מדברים על המקום שממנו הגיעו הבוכרים במדינתנו – בוכרה.

גילה המוערך של בוכרה הוא 2,500 שנים, מה שהופך אותה לאחת הערים העתיקות בעולם, לאחר שבחפירות ארכיאולוגיות התגלו בה ממצאים מתרבויות רבות שהיו באזור בשנת 500 לפני הספירה. בעבר הייתה בוכרה שייכת לאימפריה הפרסית ונחשבה למרכז התרבותי שלה. הארכיאולוגיה והארכיטקטורה של העיר נחשבים לעמודי התווך של ההיסטוריה הפרסית.

מגדל קאילן, המסגד שלצדו בעל כיפת הטורקיז והשערים הגדולים שביניהם מוליכים את המבקרים אל עולם האגדות של סיפורי אלף לילה ולילה. החצר הפנימית היא שיר הלל לאמנות האסלאם. ארמון האמיר בעיר הוא מבצר שההליכה בו היא מסע אל ההיסטוריה של בוכרה.

גם לנו היהודים יש מקום חשוב בהיסטוריה של בוכרה ויש עדויות לכך שיהודים התיישבו במקום עוד מהתקופה הרומית. בוכרה עמוסה במבנים ארכיטקטוניים מרשימים, בעיקר של מסגדים רבים וצבעוניים וכמו כן ארמונות מפוארים מתקופות שונות בהיסטוריה.

וכמובן, איך אפשר בלי כמה מילים על האוכל הבוכרי, ששמו הולך לפניו והוא מכיל הרבה תבשילים שמתאימים לכל מזג האוויר. כמו מטבחים מפוארים אחרים בעולם, המטבח הבוכרי עשיר ומגוון וכל אחד יוכל למצוא כמה מנות שכיף במיוחד לאכול אותן כמו אושפלאו ובחש.

לסיכום, בוכרה סומנה כאתר למורשת עולמית של אונסק"ו ולא בכדי. מי שאוהב לטייל ולראות ארכיטקטורה יוצאת דופן, לחוות תרבות שונה, לטעום אוכל אחר וכמובן להתרשם מאתרים היסטוריים, בוכרה היא מבחינתו טיול חובה.

טיול מאורגן לאוזבקיסטן

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully