וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריפאדווייזר ייסמן מלונות שהיתה בהם הטרדה או תקיפה מינית

9.11.2017 / 7:50

לאחר שבאתר ביקורת המלונות הסירו תלונה של תיירת על אונס במלון ונאלצו להתנצל, עתה מודיעים בטריפאדווייזר שמלון שיהיו עליו דיווחים על תקיפה מינית, יסומן הדף שלו באתר באייקון אדום ובולט. 3 מלונות במקסיקו כבר ברשימה

אשה בוכה בחדר מלון. ShutterStock
מלון שבו יש עדות להטרדה מינית, יסומן מעתה בטריפאדווייזר/ShutterStock

סוגיית ההטרדות עולה לסדר היום גם בתעשיית התיירות: אתר TripAdvisor יחל להציב הודעות אזהרה בראש עמודים של בתי מלון ואתרי נופש באתר, שזוהו כמקומות שהתרחשו בהם תקיפות מיניות או מקרים אחרים שמעלים חששות לבטחון האישי כמו בעיות בריאות או אפליה. הצבת המודעות, בסגנון אזהרה, תהיה מבוססת על דיווחים בחדשות כמו גם על דיווחים של קהילת הגולשים והגולשות באתר.

"ההודעות הללו יופיעו למשך שלושה חודשים, אולם אם הבעיות יימשכו אנחנו עשויים להאריך את משך ההופעה שלהן", הסביר דובר מטעם החברה, שהוסיף כי ההחלטה האם להוסיף או להסיר אזהרה ממודעה נעשית על ידי ועדה ייעודית, וכי האזהרות נועדו "להיות אינפורמטיביות, לא צעדי ענישה". הופעה של אזהרה לא תביא להסרה של מודעות מהאתר, לא משנה כמה תלונות יתקבלו. "אנחנו רוצים שהגולשים יראו גם ביקורות טובות וגם רעות על העסקים באתר", אמר הדובר. מערכת ביקורות הגולשים תשודרג גם היא.

וכיצד נראית האזהרה? בריבוע אדום, מופיע הטקסט הבא: "הודעה מ-TripAdvisor: לידיעת האתר הובאו דיווחי חדשות או דיווחי גולשים בנוגע לעסק הזה, שככל הנראה אינם באים לידי ביטוי בביקורות הנמצאות במודעה. בהתאם לכך, אולי כדאי לבצע בדיקה נוספת בנוגע למידע על מקום זה בטרם תתכנן את הנסיעה שלך".

מאז השקת תגיות האזהרה החדשות כבר סומנו שלושה אתרי נופש באזור פלאיה דל כרמן במקסיקו, כלא בטוחים: המלון שדורג שני בפופולאריות שלו במדינה על ידי המשתמשים, "גרנד ולאס ריביירה מאיה"; המלון המדורג רביעי "איברוסטאר פרייזו מאיה"; והמלון שדורג חמישי "איברוסטאר פרייזו לינדו". כל אחד מאלה צבר אלפי ביקורות שונות מגולשי TripAdvisor, אולם לאחרונה הסתבר שעל אחד מהם לפחות כבר היו ניסיונות להעלות ביקורות שתיארו תקיפות מינית שהתרחשו בו - אולם ללא הצלחה.

אזהרה של TripAdvisor לבתי מלון שהיתה בהם הטרדה מינית. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
כך נראית האזהרה של טריפאזווייזר באדום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

TripAdvisor התנצל על טשטוש האונס שהיה

ההחלטה של TripAdvisor התקבלה לאחר שהאתר נאלץ בשבוע שעבר לפרסם התנצלות פומבית בפני גולשת בת 35 מדאלאס, לאחר שסיפרה לעיתונות כי באתר מחקו ביקורת שכתבה על החוויה שלה במלון "פרייזו מאיה" בשנת 2010, ובה סיפרה שנאנסה על ידי אחד מהשומרים במלון. אנשי TripAdvisor התנצלו בפניה, כאמור, והסבירו כי התגובה נמחקה בעקבות מדיניות ישנה שלהם שאפשרה רק "שפה המותאמת לכל המשפחה".

אולם גולשת אחרת סיפרה שגם היא ניסתה להעלות ביקורת על אותו בית המלון, עם פרטי הטרדה מינית שעברה בו, אבל גם הביקורת שלה נמחקה. בתגובה למקרה הזה אמר דובר TripAdvisor, שבביקורת היתה שורה שבה צוטטה אבחנה רפואית, וכיוון שמדובר היה במידע שהובא כעדות בגוף שלישי - לא ניתן היה לפרסם אותו. כך או כך, החברה עדכנה את את הטיפול בתגובות וכעת היא תסמן לגולשים בדיוק מה הן המילים שבגינן תגובתם לא פורסמה, ותתן להם אפשרות לערוך את הדברים מחדש.

תלונות מסוג זה אינן דבר חדש או נדיר, למרבה הצער, וב-TripAdvisor מופיעות לא מעט ביקורות המתארות חוויות של תקיפה או הטרדה מינית בעת החופשה. אפילו משרדי תיירות של ממשלות מתייחסים לסוגיה, וממשלת ארצות הברית למשל מציינת באופן רשמי מקומות שבהם קיין חשש ממשי למקרה של תקיפה או הטרדה מינית. כך, למשל תחת סעיף "מידע על המדינה" עבור מקסיקו, מחלקת המדינה האמריקאית מזהירה באתר שלה כי "אונס ותקיפה מינית הן בעיות חמורות באתרי נופש ובאזורים אחרים. רבים מהאירועים האלה מתרחשים בלילה או בשעות הבוקר המוקדמות, בחדרי מלון או בחופים נטושים, או באמצעות סימום משקאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully