וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיות, קסמים ויצורים על טבעיים: לא תאמינו מה מתרחש באגם המכושף

11.11.2017 / 23:25

אי שם במעמקי יער באי בפיליפינים מסתתר אגם גדול ומסתורי ובתוכו מספר מערות תת קרקעיות המחוברות אחת לשנייה. בעבר היה המקום מוקד עניין עבור מטיילים אך הסכנות שהתגלו בו שינו הכל

FACEBOOK

אי שם בעומק היער באי מינדנאו שבפיליפינים מסתתר אגם גדול, בעומק 24.5 מטרים, שזורם לעבר הים הפיליפיני והאוקיינוס הפסיפי אך לא ברור מהיכן הוא נובע. "האגם המכושף", (Hinatuan Enchanted River  
) שזכה לכינוי שלו לאחר שהדיפלומט מודסטו פלוראן תיאר אותו בשיר שנשא את אותו השם, טומן בחובו לא מעט מסתורין.

במעמקי האגם נמצאות כמה וכמה מערות תת קרקעיות המחוברות אחת לשנייה, שהתגלו לראשונה ב-1999 על ידי אלכס סנטוס, אך נחקרו לראשונה רק בשנת 2010 - אז הגיעה למקום משלחת מחקר בהובלתו של דוקטור אלפונסו אמורס.

המשלחת של דוקטור אמורס הצליחה לחשוף מעט מההיסטוריה המטורפת של האיזור וב-2014 כבר חזרה לביקור שישי באגם, ביקור שהסתיים בצורה הכי טרגית ומבעיתה שניתן לדמיין. הדוקטור צלל למעמקי האגם ופספס את היציאה מאחת המערות בעקבות אירוע בליבו, 40 מטרים מתחת לפני הים. הגופה שלו נמצאה כעבור מספר ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

כך נראה האגם המכושף מתוך המים

עבודת המחקר נמשכה גם בלעדיו ב-2015, כשהקבוצה שמה לעצמה למטרה לחקור את האיזור שמעבר למערה שנמצאת בעומק של 82 מטרים, ויש עוד שטח גדול מאוד שטרם נחקר לעולם. על פי אגדות מקומיות, פיות שינו את צבע המים באגם והעניקו לו את הגוון הירקרק (כמו אבן ספיר) שיש לו היום. בנוסף, דייגים מקומיים דיווחו שראו באיזור דגים שלא ניתן לתפוס ורבים מאמינים שעל האגם ושוכניו מגינים יצורים על טבעיים.

אלה עבודות המחקר שנעשות במקום הייחודי

המחקר שנעשה עד כה הביא להנחה שהאגם נובע מתוך הקרקע. בעבר, היה המקום מוקד עניין עבור מטיילים רבים בפיליפינים, אך בשל הסכנות שרוחשות בו, בשנים האחרנות מותרת הכניסה רק למשלחות מחקר מאורגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully