וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: טיסות ישירות מסנטוריני ומיקונוס לתל אביב

עירית רוזנבלום

15.10.2017 / 8:34

חברת אייג'יאן איירליינס היוונית, שכבר טסה מאתונה לתל אביב, תציע בשנה הבאה טיסות גם לסנטוריני ומיקונוס כחלק מרשת ענפה של טיסות מיוון. זאת לצד טיסות חדשות של ריינאייר מאיי יוון, שמצטרפות לטיסות החדשות שלה מאילת

צילום: יניב דורנבוש, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: איים יווניים שכדאי להכניס לרשימת החופשות שלכם

בימים אלה הודיעה חברת התעופה היוונית Aegean Airlines על רשת היעדים שלה לשנת 2018. זו כוללת 18 קווים חדשים, עם 11 יעדים מבסיס-האם של החברה באתונה ושבעה קווים משדות התעופה האזוריים של יוון ובהם טיסות מסנטוריני ומיקונוס לתל אביב, רודוס והרקליון שבכרתים לביירות שבלבנון, מרודוס לליון שבצרפת ומקורפו למוסקבה.

החברה היוונית מפעילה בין 11-7 טיסות שבועיות, לפי העונה, בקו תל אביב-אתונה. בנוסף לטיסה הסדירה, מציעה אייג'יאן גם טיסות צ'ארטר ליעדים שונים ביוון ובהם סלוניקי, כרתים, רודוס, קורפו וקוס וכן ללרנקה שבקפריסין. טיסות אלו מתבצעות בעונת הקיץ ובתדירות התלויה בביקוש.

יוון עשתה חיל השנה, כאשר בין ישראל ליוון נרשמו בחודשים ינואר-ספטמבר קרוב למיליון תנועות נוסעים - עלייה של 15% - ובחודשי הקיץ היא ניצבה במקום השני ביעדים לחו"ל, אחרי טורקיה. בתנועה המצטברת של אייג'יאן בין ישראל ליוון בחודשים ינואר-ספטמבר 2017 נרשמו כ-400 אלף תנועות המהוות עלייה של 17%.

על הקו ליוון התחרו הקיץ, בין השאר חברות התעופה אל על, ישראייר, ארקיע, ניאוס, בלו ברד איירווייס, אסטרה איירליינס, אלינאייר, אייג'יאן וסמול פלאנט, חלקן חברות לואו-קוסט. אליהן היתוספה חברת התעופה הקפריסאית TUS Airways שפתחה קווים ישירים, סדירים ונוספים משדה התעופה בחיפה לאתונה, לרודוס ולקוס. על הקו לאתונה מתחרות גם חברות תעופה כמו איירופלוט וטורקיש, עם עצירה במדינותיהן.

סנטוריני. ניר קידר
סנטוריני. בקרוב בטיסה ישירה/ניר קידר

אייג'יאן ב-2018: 153 יעדים ב-44 מדינות

אייג'יאן איירליינס מציעה טיסות סדירות וטיסות צ'ארטר ליעדים שונים. עם 48 מטוסים שברשותה, היא חברת התעופה השנייה בגודלה ביוון. בשנת 2005 חתמה על שיתוף פעולה עם ענקית התעופה לופטהנזה הגרמנית וצורפה למועדון הנוסע המתמיד שלה.

לוח הטיסות שלה לשנת 2018 כולל רשת של 153 יעדים ב-44 מדינות ו-16.6 מיליון מושבים - ב-700,000 יותר מאשר ב-2017. במטרה לחזק את נמל התעופה של אתונה כ- HUB (מרכז פעילות), תחבר אייג'יאן את בירת יוון עם 81 יעדים בינלאומיים, פעילות שתתמוך הן בתיירות של סופי שבוע כסיטי-ברייקס באתונה וסביבותיה והן בזו של התיירות לאיים.

לפי נתוני החברה האירופית Eurostat, נמל התעופה של אתונה נמנה עם 30 הנמלים העסוקים ביותר באיחוד האירופי ובשנה שעברה עברו בו 20 מיליון נוסעים, מתוכם 7.1 תיירות פנים והשאר, כלומר כ-13 מיליון, תיירים מהאיחוד ומחוצה לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון במיקונוס. מה רע?/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ריינאייר בתמונה

גם חברת הלואו-קוסט האירית, ריינאייר, הודיעה כי תשיק 23 קווים מיוון לאירופה ותחדש את הטיסות מחאניה שבכרתים בעונת הקיץ של 2018. כמו בישראל, גם באתונה מקבלות חברות תעופה הנחה באגרות בנמל התעופה לטיסות המגיעות מיעדים חדשים, וריינאייר תכלול בין הקווים החדשים גם 13 קווים מאתונה ליעדים במזרח אירופה ובהם גדנסק, קטוביץ', קרקוב, לודז', פוזנן, וילנה וורוצלב, כמו גם טיסות לגרמניה, דנמרק ופינלנד.

ריינאייר אמורה גם להיות החברה הדומיננטית ביותר בנמל התעופה עובדה שליד אילת בעונת החורף הקרובה עם טיסות מ-14 יעדים ובהם מגרמניה, פולין, סלובקיה, הונגריה, ליטא, (חלקם חופפים לטיסות ישראל), איטליה ובלגיה.

בניגוד לנתב"ג או לעובדה, לריינאייר יש בסיס באתונה והיא מתכוונת להציב בו בחורף הקרוב מטוס חמישי בהשקעה של 100 מיליון ודולר. לפי המנהל המסחרי הראשי של ריינאייר, דיוויד אובריאן, בקיץ 2018 היא תוסיף חמישה קווים לסלוניקי, וכן מ/אל מיקונוס, קורפו, קפאלוניה וסנטוריני ובסך הכל תכלול הרשת של ריינאייר ביוון 31 נתיבים ל-14 מדינות ותספק 3 מיליון נוסעים לנמל התעופה של אתונה בשנה הבאה.

הכותבת עורכת את אתר Monitour.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully