וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתלית ב-360 מעלות: החוויה שתיקח אתכם לימי הקמת המדינה

15.4.2018 / 7:40

אם אתם נוסעים צפונה, לא תעצרו בעתלית לביקור במחנה המעפילים? כמובן שתעצרו. אז לפני זה קבלו צפייה ב-360 מעלות באתר שהוא חובה לטיול מורשת

אתר רשמי

במפעל ההעפלה המאורגנת העפילו בסך הכול 122,000 עולים לארץ, מתוכם כ-70,000 שברחו ממוראות מלחמת העולם השנייה. הם ניסו להגיע לארץ ישראל דרך הים, האוויר והיבשה.

בשנת 1939, אחרי מסע ימי מפרך, מצאו את עצמם המעפילים שחלמו על ארץ ישראל במחנה המעצר בעתלית. הבריטים, שהגבילו את העליה לארץ, עצרו את העולים במחנה בן 100 צריפים והמפגש הראשון שלהם היה עם צריף החיטוי ועם הדי.די.טי.

את החודשים הארוכים שלהם במעצר העבירו המעפילים בצריפים דחוסים וללא פרטיות, בניסיון לשמר את זיכרון חייהם הקודמים ובתקווה לשוב ולהיפגש עם יקיריהם בארץ ישראל.

כיום במחנה המעפילים עתלית ניתן לקבל הצצה לקשיים ולמכשולים אותם חוו המעפילים בדרכם ארצה. באתר תמצאו שיקום ושחזור של מחנה המעצר הבריטי על גדרות התיל, מגדלי השמירה, צריף המיון, צריף החיטוי וצריף המגורים שבו; תוכלו לצפות בסרט על פריצת הפלמ"ח למחנה באוקטובר 1945; "בנתיבי העפלה" - מאגר מידע ממוחשב המכיל את שמותיהם של מעפילים, פעילי העפלה ומתנדבים, וכן מידע מקיף הנוגע לתקופת ההעפלה בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ; אונייה בה עורכים סיור חווייתי להדמיית מסע בים הממחיש את התלאות שעברו המעפילים בדרכם לארץ ישראל.

וואלה! NEWS בשיתוף התכנית "ציוני דרך" במשרד ירושלים ומורשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully