וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנינה הדרום אמריקאית שתהפנט אתכם בקסמיה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

1.11.2017 / 8:12

חופי ים נהדרים, רכסי הרים ציוריים, הרי געש מבעבעים, ערים קולוניאליות שהזמן קפא בהן, שמורות טבע מסעירות וג'ונגלים צופני סוד. קולומביה תהפוך את הטיול שלכם למסע חוויתי בלתי נשכח

הפארק הלאומי אל קוקוי, קולומביה. ShutterStock
הפארק הלאומי אל קוקוי, קולומביה/ShutterStock

את כל היבשות כבר גילו, את כל הארצות כבר מיפו. אך גם בימים אלו, שבהם הכל גלוי, ידוע ונגיש, יש עדיין מטיילים ששפר עליהם מזלם - מטיילים שהגיעו אל יעדים שלא באמת התגלו לעולם הגדול. נקרא להם "יעדי טרום-טרנד". וכאשר אתה מטייל בחבל ארץ שכזה, פוגש את אנשיו, את נפלאותיו ואת חמוקיו הגיאוגרפיים, אתה שואל את עצמך שוב ושוב - כיצד ייתכן שעדיין לא גילו את הקסם שניצב מולי?

זהו סיפורה של קולומביה, הארץ שתגיש לכם באהבה את כל מה שרק תרצו: חופים נהדרים לחופי הים הקריבי, רכסי הרים ציוריים, מרחבים מישוריים מלוא העין, הרי געש מבעבעים, ערים קולוניאליות שהזמן קפא בהן, שמורות טבע מסעירות ואפשרות לגלות את סודותיהם של הג'ונגלים באגן האמזונס.

קולומביה, הקרויה על שמו של מגלה הארצות הבלתי נלאה כריסטופר קולומבוס, שוכנת בחלק הצפון-מערבי של דרום אמריקה, וחופיה נושקים הן לאוקיינוס האטלנטי והן לאוקיינוס השקט. זוהי המדינה הרביעית בגודלה מבין מדינות דרום אמריקה, ושטחה 1.1 מיליון קמ"ר (יותר מכפליים משטחה של ספרד).

כמו במדינות דרום אמריקאיות נוספות, גם קולומביה נכבשה על ידי הספרדים, שהגיעו אליה בשנת 1499, והשתחררה רק ב-1819. כיום, רבות מעריה מצויות על רכס הרי האנדים, אך למרגלות רכס זה מצויים כמה מאתרי הטבע המסקרנים והייחודיים ביבשת - מרצועות חוף ארוכות של אלפי קילומטרים דרך ג'ונגלים סבוכים באמזונס ועד מישורים ירוקים רחבי ידיים.

מראה קו הרקיע של בוגוטה, בירת קולומביה. ShutterStock
בוגוטה, בירת קולומביה/ShutterStock

בוגוטה: ישן, חדש ואתרי חובה

באופן טבעי, המסע לחקר צפונותיה של קולומביה יתחיל דווקא בעיר סואנת. ברוכים הבאים אל הבירה בוגוטה (Bogotá), העיר הגדולה ביותר במדינה, שמספר תושביה מתקרב ל-8 מיליון. כאן, בלב המדינה, בגובה של כ-2,600 מטרים מעל פני הים, תחומה העיר בין נהר בוגוטה מצד אחד והרי האנדים בצד שני. בעבר ידעה העיר ימים קשים של עוני ופשיעה, אך בזכות שורה של פעולות שנערכו ונערכות בשנים האחרונות, הופכת העיר לידידותית מבעבר. בין שפע הפרויקטים שמקודמים, ניתן למצוא את רישות העיר וסביבתה במסלולי אופניים, טיול וריצה, מתחמי תיירות חדשים, טיהור מי הנהר והכשרת פארקים מטופחים.

במובנים רבים, ולמרות צדדיה האפלים, זוהי עיר בסגנון מערבי, גדושה באפשרויות טיול, בילוי ותרבות. המסעדות מצוינות, הברים שוקקים, השווקים מציעים כל טוב והקניונים קורצים לעין. אפילו מלחמות פרים נערכות בה, בזירה ייעודית העונה לשם פלאסה דה טורוס.

לצד כל אלו, יש בה מספר אתרי חובה. אחד מהם הוא מוזיאון הזהב (Museo del Oro), שבו עשרות אלפי פריטי זהב, מה שהופך את המקום לאחד המוזיאונים המיוחדים במדינה. כאן תגלו פריטים ארכיאולוגיים עתיקים, לצד מידע היסטורי מרתק על חבל ארץ זה. מוזיאון מרשים נוסף הוא המוזיאון הלאומי של קולומביה (El Museo Nacional de Colombia), המציג אוספים עשירים ומעוררי מחשבה של אמנות, היסטוריה, ארכיאולוגיה ותרבות.

פנינה נוספת בעיר מגיעה בדמות הגנים הבוטניים (Jardín Botánico de Bogotá), שכל-כולם פסטורליות מטופחת בלב העיר. חובבי הסחלבים יבואו כאן על סיפוקם. חסידי השיטוטים האורבניים לא יוותרו על שכונת לה-קנדלריה (La Candelaria). סמטאותיה הציוריות להפליא מאכלסות בתים ממאות קדומות, בסגנונות שונים, מהספרדי-קולוניאלי דרך הבארוק ועד האר-דקו. והכל גדוש בצבעים ובאווירה ססגונית. רבים מהמבנים, שחלקם נבנו במאה ה-17, משמשים כיום כספריות ומוזיאונים, כמו גם בתי קפה חמודים ומסעדות שנעים להתמסר אליהן למשך שעה ארוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שכונת לה-קנדלריה, בוגוטה, קולומביה. ShutterStock
שכונת לה-קנדלריה, בוגוטה/ShutterStock

סיפורי ערים: צאו למסע בזמן

בעת שכתב את "מאה שנים של בדידות", עמדה בעיני רוחו של הסופר גבריאל גרסיה מרקס העיר סנטה קרוז דה מומפוס (Santa Cruz de Mompox) שבצפון קולומביה. העיר הוקמה בתחילת המאה ה-16 ושגשגה בין המאות ה-17 וה-19 בזכות מיקומה על נתיבי מסחר ספרדיים. אבל לכאן באים לא רק בזכות ההיסטוריה, אלא בעיקר בזכות האדריכלות. למעשה, ארגון אונסק"ו הכריז על מרכז העיר אתר מורשת עולמית, בשל האדריכלות הקולוניאלית מעוררת ההשראה. יש בה מספר כנסיות נהדרות, ארמון ששימש מנזר, ובעיקר - תחושה דומיננטית שאתם מצויים לא רק במקום אחר, אלא גם בזמן אחר.

עיר מרתקת נוספת, במיקום שנה ובאווירה שונה, היא קאלי (או בשמה המלא, Santiago de Cali) במערב המדינה. העיר, שנוסדה ב-1536, היא אחת העתיקות ביבשת כולה, ומציעה מורשת מפוארת, אך בעיקר נוהרים אליה חובבי הסלסה, שנהנים מאינספור מקומות בילוי ואירועים בסגנון.
העיר השיקית ביותר במדינה היא מדיין (Medellín, קרויה גם מדג'ין), והיא שנייה בגודלה אחרי בוגוטה. לפני מספר שנים זכתה בתואר "העיר החדשנית ביותר בעולם", וכל-כולה אופניות טרנדית. מדי קיץ נערך בה פסטיבל פרחים ססגוני, המושך אליו מבקרים רבים.

עיר הנמל הצפונית קרטחנה (Cartagena), נחשבת לאהובה על מטיילים רבים, בזכות תפנוקיה, מסעדותיה, חופיה והווייב האופף אותה. וישנה כמובן סן גיל (San Gil), עיר קטנה השוכנת כ-300 ק"מ מבוגוטה, הנחשבת ל"מכה של האקסטרים" בקולומביה. כאן, לצד העיר ובלב הטבע, תוכלו להתענג על שיט רפטינג, טיולי אופניים, מצנחי רחיפה, טיפוס מצוקים, טיול מערות, טרקים בדרגות קושי שונות וגם סיורים אקולוגיים.

טיול מאורגן לקולומביה ולפנמה

צפו בספורט האקסטרים באזור העיר סן גיל

הטבע הפראי

הפארק הלאומי אל קוקוי (El Cocuy National Park) במרכז המדינה, סמוך לגבול עם ונצואלה, הוא המקום בה"א הידיעה לצאת לטרקים בטבע, בין פסגות גבוהות, שמראשן נשקף נוף עוצר נשימה. השמורה אף מאכלסת אגמים, גיאיות וקרחוני ענק. ניתן להגיע לטיול של יום טיול בטבע או לטרק של שבוע ויותר, עם לינת קמפינג בתחנות שונות. הדרכים אל השמורה מעט משובשות, וההגעה אליה מבוגוטה אורכת כ-9 שעות באוטובוס. ניתן גם להגיע במוניות 4x4.

ואי אפשר לדבר על טבע פראי מבלי להזכיר את עיר הנמל לטיסיה (Leticia) בדרום המדינה, השוכנת על גדת האמזונס, במרחק קצר מפרו וברזיל. זוהי נקודת יציאה מצוינת לטיולים בין עולם חי וצומח אקזוטי לצד שבטים אינדיאניים, וניתן בקלות להצטרף לשלל סיורי ג'ונגל מודרכים במגוון רמות ודרגות קושי.

אם זמנכם בידיכם בקולומביה, אל תוותרו על ביקור בפארק הארכיאולוגי סן אגוסטאין (San Agustín), השזור במאות פסלים מסתוריים שהותירו אחריהם שבטים קדומים, שהגיעו לאזור לפני כ-5,000 שנים.

חובבי החופים יתמסרו לעיר החוף סנטה מרתה (Santa Martha), שמתהדרת במצוק נישא שממנו ניבטת העיר והטבע העוטף אותה. והחופים? ממכרים ביופיים ופראותם. ממש כמו קולומביה עצמה.

טיול מאורגן לחו"ל עם פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully