וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים המומים מהר מסתורי שמטיל ביצי אבן פעם ב-30 שנה

8.10.2017 / 0:12

ההר הוליד עכבר? לא אצל ההר הזה: הר סיני נדיר מייצר ומטיל "ביצי אבן" שזוכות לאהדה בקרב תושבי הכפר וחוקרים מתקשים להסביר את התופעה הביזארית הזאת

LIVELEAK

זה אולי הדבר הכי מוזר ששמענו לאחרונה, אבל יש הר בכפר סיני קטן שמטיל ביצים, פשוטו כמשמעו. קטע ההר הפורה שנקרא גם בשם "צוק מטיל הביצים" ממוקם בכפר גולו זאיי במחוז גוויג'ואו שבדרום מזרח סין ונראה שהוא מייצר סלעים כדוריים כבר מאות שנים, כשפעם ב-30 שנה הוא גם מטיל אותם לקרקע.

על פי רשת החדשות המקומית DW, צוק מטיל הביצים, או "צ'ן-דן-יא" בסינית, נפרש על פני שטח שאורכו 20 מטרים ורוחבו 6 מטרים והוא חלק מהר שלא זכה לשם. "ביצי האבן" בקוטר שנע בין 30 ל-60 ס"מ ובמשקל של עד 300 קילוגרמים האחת, לכאורה גדלות משטח הצוק ובסופו של דבר נופלות לקרקע. צבען של "הביצים" כחול כהה והן נראות כמו ביצי דינוזאורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הר מטיל ביצים נמצא בכפר סיני קטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

הצצה נדירה לעיר התת מימית שנחשפה - ונבנתה ע"י תמנונים

לכתבה המלאה

התושבים סבורים שמדובר בביצים המעניקות מזל ותורמות בתחום הפוריות ולכן הם אוספים אותן וסוגדים להן בביתם. בכפר מתגוררות יותר מ-100 משפחות שעל פי הדיווחים אספו כבר יותר מ-100 ביצי אבן. למרות שהתופעה מוכרת בסין, לחוקרים עדיין אין פתרון חד משמעי לתופעה הביזארית הזאת.

כמה גיאולוגים ניסו לספק הסברים. אחת מהאופציות הנשקלות היא שביצי האבן הן למעשה גושים שנוצרו ע"י מולקולות סידן פחמתי במעמקי הים לפני כ-500 מיליון שנה בתקופת הקמבריון, כך למשל טוען ד"ר וואנג שאנגיאן מ"הלשכה לגיאולוגיה, חיפושי מינרלים ופיתוח" של גוויג'ואו. בספר שנקרא "תופעה מפחידה", ד"ר וואנג כתב ששכבת המים העמוקה הפכה עם הזמן לרכס הרים גבוה והגושים התמקמו בהרים. מכיוון שהבוץ, שיצר את ההרים, מחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר מהגושים, זה נראה כאילו הצוק מטיל ביצים. פרופסור שו רונגהואה מהמכון לגיאולוגיה וגיאופיזיקה באקדמיה הסינית למדעים הסכים עם דבריו אולם טוען שהגושים נוצרו באמצעות צורן דו חמצני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצי האבן מוטלות פעם בשלושה עשורים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצה ההר שמטיל ביצים שייך להר גדול יותר שאינו זכה לשם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוטרם של הסלעים כ-30 עד 60 ס"מ ומשקלם מגיע עד 300 קילוגרמים/מערכת וואלה!, צילום מסך
הר מטיל ביצים נמצא בסין. LIVELEAK, צילום מסך
תושבי הכפר מאמינים ש"ביצי האבן" מביאים מזל ופוריות/צילום מסך, LIVELEAK
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההר שמטיל ביצים: החוקרים מאמינים שמדובר בגושים שנוצרו ע"י מולקולות סידן פחמתי במעמקי הים לפני כ-500 מיליון שנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הר
  • סין
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully