וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס החשמלי של איזי ג'ט: תוך עשור נטוס מבלי לזהם את העולם

מעיין רודה

27.9.2017 / 13:39

שיתוף פעולה חדש של חברת הלואו-קוסט הבריטית עם יצרנית המטוסים החשמליים האמריקנית "רייט אלקטריק", ייספק לנו בתוך עשור מטוס חשמלי בלבד, שיפחית את התחממות כדור הארץ. "חוזים עתיד ללא דלקי מטוסים", אמרה מנכ"לית החברה

הדמייה מטוס חשמלי רייט אלקטריק איזי ג’ט. יח"צ איזי ג'ט, מערכת וואלה! NEWS
הדמייה של המטוס החשמלי של איזי ג’ט שתכננה רייט אלקטריק/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ איזי ג'ט

חברת התעופה איזי ג'ט הציגה היום (רביעי) את חזונה לעשור הקרוב, הכולל חוויית נוסע נוחה יותר, אפליקציות שיסייעו בתכנון הטיסה ובמהלכה - ומטוס חשמלי. במסיבת עיתונאים בנמל התעופה גטוויק בלונדון, סיפרו נציגי החברה האירופית על שיתוף הפעולה עם יצרנית המטוסים החשמליים רייט אלקטריק (Wright Electric).

רייט אלקטריק האמריקנית כבר הודיעה לפני מספר חודשים, כי בכוונתה ליצור מטוס המונע בלעדית על ידי חשמל תוך כעשור, שמשמעותו זיהום ורעש מופחתים. כיעד ראשוני, הציבו שתי החברות מטרה שבה כ-20 אחוז מטיסות הנוסעים של איזיג'ט יופעלו תוך כעשור במטוסים חשמליים. רייט אלקטריק כבר יצרה מטוס דו מושבי קטן המופעל בחשמל, ועכשיו היא מנסה לקפוץ מדרגה למטוסים גדולים הרבה יותר.

רייט אלקטריק לא לבד. חברת איירבאס וגם נאס"א פועלות לפיתוח מטוסים שמופעלים על מצברים חשמליים, כשהאתגר הגדול ביותר הוא משקל המצברים הכבדים והתחממותם. פיצוח הפתרון יאפשר להפחית את פליטת הפחמן המזהמת של המטוסים. פול מור, מנהל השיווק של איזי ג'ט, הבטיח היום כי החברה מתכוונת לשמור על מחירי הכרטיסים הנמוכים גם כשייכנסו לשימוש המטוסים החדשים.

"אנו חולקים שאיפה עם רייט אלקטריק לתעשיית תעופה בת קיימא", הסבירה מנכ"לית איזי ג'ט, קרולין מקול. "כפי שקרה בתעשיית הרכב, תעשיית התעופה תפנה לטכנולוגיה החשמלית על מנת להפחית את השפעתה על הסביבה. לראשונה, אנחנו יכולים לחזות עתיד ללא דלקי מטוסים ואנו נלהבים להיות חלק מזה. כעת זה אלא עניין על 'האם' אלא 'מתי' מטוס חשמלי יוכל לטוס ליעדים קרובים''.

מטוס ניאו A320neo איזי ג'ט. יח"צ איזי ג'ט, מערכת וואלה! NEWS
חוסך 15 אחוזים בצריכת דלק ופליטת פחמן. ה-A320neo/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ איזי ג'ט

להפחית את התחממות כדור הארץ בשימוש במטוסים מנועי חשמל

איזי ג'ט הציבה לעצמה יעד של פליטה פחמנית של 72 גרם עד שנת 2022, שתהווה ירידה של 10 אחוזים מהביצועים כיום ושיפור של 38 אחוזים בהשוואה לשנת 2000.

מרכיבים אחרים באסטרטגיה כוללים הכנסת מטוסים מדגמי A320neo ו-A321neo וגוררים חשמליים וטכנולוגיית מימן בעת החניה, שיאפשרו אפס פליטות ופעילות שקטה בנמלי התעופה. בינתיים קיימים בחברה שני מטוסי A320neo, שחוסכים 15 אחוזים בצריכת דלק ופליטת פחמן, ו-50% פחות רעש בהמראה והנחיתה.

רייט אלקטריק נוסדה בשנת 2016 על ידי צוות של מהנדסי חלל, מומחים בתחום הנעת הכוח וכימאים המתמחים בתחום המצברים, בכוונה להפחית את התחממות כדור הארץ בשימוש במטוסים מנועי חשמל. הצוות של רייט אלקטריק מורכב מאנשי נאס''א, בואינג וצסנה לשעבר ובנו מטוסים ברחבי העולם במפרטים המובילים בתעשייה.

"העבודה עם איזי ג'ט על פיתוח הדור הבא של מטוסי הנוסעים הינה הוכחה ניצחת לגישה הטכנולוגית שלנו והתובנות שלה הינן רבות ערך בדרכנו להפוך את המטוס החשמלי שלנו למסחרי בשוק הטיסות הגדול והמתפתח ליעדים קרובים", מסר מנכ"ל ומייסד רייט אלקטריק, ג'פרי אנג'לס.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מטוס ניאו A320neo איזי ג'ט. יח"צ איזי ג'ט, מערכת וואלה! NEWS
הוכנסו בו מרכיבים חשמליים סביבתיים. מטוס ניאו A320neo של איזי ג'ט/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ איזי ג'ט

בקרוב: סרטים וסדרות בחינם במטוסים

עוד הודיעה החברה אתמול, כי בחמישה מטוסים ייכנס בקרוב שירות צפייה בסרטים וסדרות חינם, בשיתוף חברת רקוטן. השירות ייכנס לפעולה בחודשים הקרובים בחמישה מטוסים של החברה, כך שגם לטסים מתל אביב עשויה להזדמן האפשרות לצפות דרך המחשב, האפליקציה או הטאבלט בתכנית בידור.

איזי ג'ט, שהייתה חברת הלואו קוסט הראשונה שפעלה בישראל, מטיסה יותר מ-700 אלף נוסעים מישראל ובחזרה, ומפעילה קווים מתל אביב ל-11 יעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully