וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הנשמה: שלושה שבילי אופניים נקיים לסתיו הקרוב

30.10.2017 / 8:22

מאות רוכבי אופניים יתגייסו ליוזמת קרן קימת לישראל לנקות שלושה ממסלולי האופניים הפופולאריים בשטחים הפתוחים בישראל. אם אתם אוהבים לרכוב, ובמיוחד בשבילי סינגל (בהם יש מעבר צר לזוג אופניים בודד), כדאי לכם לבדוק את ההמלצות הבאות. בשיתוף קרן קימת לישראל

סינגל חדיד לרכיבת אופניים ביער בן שמן. אילן שחם, אתר קרן קימת לישראל, אתר רשמי
סינגל חדיד ביער בן שמן/אתר רשמי, אילן שחם, אתר קרן קימת לישראל

מאות רוכבי אופניים מכל רחבי הארץ יתגייסו ליוזמה קרן קימת לישראל לנקות שלושה ממסלולי האופניים הפופולריים בישראל משאריות אשפה. יום הניקיון עבור רוכבי האופניים יתקיים ב-27 באוקטובר, שלושה ימים בלבד אחרי יום הניקיון הבינלאומי שמקיימת קק"ל ביערות ישראל ובשטחים הפתוחים.

לדברי יעל בנין, מנהלת מערך המתנדבים בקק"ל, מבצע הניקיון הרכוב יתקיים בשלושה מוקדים עיקריים שנחשבים לאהובים על רוכבי הסינגלים (כינוי לשביל צר שהמעבר בו אפשרי רק לזוג אופניים אחד): בצפון - מסלול האופניים אלון הגליל, במרכז - מסלול אופניים ביער בן שמן ובדרום – מסלול אופניים ביער להב. "רוכבי אופניים הם מובילי דעה ועצם ההתנדבות שלהם מגלמת אמירה של שמירה על הסביבה", אומרת בנין, "אנו צופים שהנוכחות שלהם תעודד רוכבי אופניים נוספים ומשפחות מטיילות לקחת אחריות על הניקיון הסביבתי".

למי שטרם חרש עם אופניו את הסינגלים המומלצים הללו, הנה כל מה שצריך לדעת לפני הדיווש הראשון.

שביל אופניים אלון הגליל

הוראות הגעה: 200 מטר מערבה מצומת המוביל פונים שמאלה (דרומה) למושב אלון הגליל. בקצה העלייה, לפני תחנת דלק זעירה, פונים ימינה (מערבה) כ-200 מטר ושמאלה למרכז שטח אלון הגליל. במקום חניה ושילוט המסביר על הסינגל החדש במקום.

תיאור המסלול: סינגל אלון הגליל שייך לרשת הסינגלים הגדולה ביערות נחל ציפורי הכוללת את ריש לקיש, הושעיה, שמשית, תמרת, הסוללים וגבעת אלה, חולשת על אותו תא שטח גדול, מאפשרת לרוכב לבחור בין מסלולים קצרים יחסית לבין רכיבה מקיפה הכוללת את כל המסלולים ויכולה להגיע ליותר מ-100 ק"מ. גם סינגל אלון הגליל עצמו מציע שתי גרסאות, הארוכה והקצרה, ובידכם הבחירה באיזו מבינן לרכוב. כאן נציג את המסלול הארוך. מי שמעוניין, יוכל למצוא בקובצי הניווט גם את הגרסה הקצרה יותר.

לפני שיוצאים לדרך: בזמן גשם ומיד לאחריו מומלץ להימנע מכניסה לשביל. הרכיבה מזיקה לתשתית הקרקע, ומעברי הסלעים הופכים לחלקים ומסוכנים. כמו כן, השביל עובר במרעה אלון הגליל – יש להימנע מקרבה לכבשים.

סינגל אופניים אלון הגליל. יואב לביא, אתר קרן קימת לישראל, אתר רשמי
סינגל אופניים אלון הגליל/אתר רשמי, יואב לביא, אתר קרן קימת לישראל

סינגלים ביער בן שמן

יער בן שמן הוא כנראה אתר רכיבת האופניים המוכר והגדוש ביותר בישראל. בכל סוף שבוע תרים את שבילי היער מאות רוכבים הנהנים ממגוון מסלולי אופניים המאפשרים לכל רוכב, בכל רמה, לעסוק בתחביב הנהדר הזה. היער עצמו משתרע על פני שטח כולל של כ-21 אלף דונם ונפרש משני צדי כביש 443. רוכבי האופניים נוהגים לכנות את הצד הדרומי "מצמו"ד" (קיצור למצפה מודיעין) ואת הצד הצפוני "תל חדיד" על שם התל המתנשא לגובה של 147 מ' וחולש על האזור כולו.

קק"ל הכשירה ביער בן שמן שלושה מסלולי רכיבה לאופני שטח: סינגל הרצל (הכחול) – מסלול רכיבה באורך של כ-10.5 ק"מ המתאים גם עבור רוכבים ברמת רכיבה בסיסית. סינגל ענבה (האדום) – מסלול רכיבה באורך של כ-24 ק"מ עם טיפוס מצטבר של כ-450 מטר וסינגל חדיד (הירוק) – מסלול רכיבה הנמצא בצד הצפוני של היער, מעבר לכביש 443. סינגל הרצל מאפשר לרוכבים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם רכיבת אופני ההרים "להיכנס לעניינים" ולהתוודע למה שיש לרכיבת הרים להציע. העובדה כי המסלול מתחיל בנקודת המפגש שבה מתרכזים רוב הרוכבים בסופי השבוע מאפשרת גם למתחילים למצוא שותפים מזדמנים, מיומנים יותר, לרכיבה ולהתלוות אליהם.

סינגל אופניים ביער בן שמן. אילן שחם, אתר קרן קימת לישראל, אתר רשמי
סינגל אופניים ביער בן שמן/אתר רשמי, אילן שחם, אתר קרן קימת לישראל

סינגלים ביער להב

ביער להב המקסים נבנה מסלול נהדר בשם סינגל אלון המטייל בכל רחבי היער, חושף את הרוכב למגוון נופים פנורמיים ומספק רכיבה כיפית לרוכבים ברמת רכיבה בינונית אשר ייהנו מן הזרימה הנעימה בסינגל ומן האתגרים הקטנים המפוזרים פה ושם לאורכו ולרוכבים מתקדמים אשר יגיעו לרמות אדרנלין מטורפות.

תיאור המסלול

יער להב הינו יער בן 40,000 דונם, אשר ניטע בשולי המדבר. בשטח היער ממצאים המצביעים על כך שאזור זה היה מיושב מזה אלפי שנים. בשוליו המזרחיים של היער נמצאת חורבת רימון, שרידי מרשימים של בית כנסת עתיק, וסביבו עשרות מערות למגורים, למתקנים חקלאיים ועוד, המעידים על יישוב יהודי גדול אשר התקיים כאן.

לפני שיוצאים לדרך

הסינגל מסומן באמצעות עמודי עץ עם ציור של אופניים בתוך עיגול כחול, וחץ כחול בכיוון התנועה. כמו כן, במרכז ג'ו אלון ישנם שירותים ציבוריים. בחניונים לאורך הדרך ניתן למלא מים מן הברזים.

הסינגל מסומן באמצעות עמודי עץ עם ציור של אופניים בתוך עיגול כחול, וחץ כחול בכיוון התנועה. כמו כן, במרכז ג'ו אלון ישנם שירותים ציבוריים. בחניונים לאורך הדרך ניתן למלא מים מן הברזים.

לפרטים נוספים ומידע אודות שבילי אופניים בקק"ל לחצו כאן

טיול אופניים ביער להב כרמים. אילן שחם, אתר קרן קימת לישראל, אתר רשמי
סינגל אופניים ביער להב כרמים/אתר רשמי, אילן שחם, אתר קרן קימת לישראל
וואלה! NEWS בשיתוף קרן קיימת לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully