וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה הבאה: החופשה הבאה שלכם תהיה זולה ומעניינת יותר

20.9.2017 / 8:03

יותר טיסות זולות, יותר בתי מלון בפריפריה, מסלולי טיול חדשים, שמורת אור כוכבים ראשונה מסוגה וגם חדרי בריחה באתרים היסטוריים. כל החידושים שצפויים לכם בתיירות השנה

נתב"ג. ShutterStock
הישראלים לא מוותרים על הטיולים, הנופשים והחופשות שלהם. נתב"ג/ShutterStock

ממבט ראשון זה נראה כמו פרדוקס, אבל המספרים לא משקרים: במדינה שמאכלסת כ-8.5 מיליון תושבים, ישנם למעלה מ-20 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. ואל תטעו: כי תמונת המצב הייחודית הזו מורכבת רובה מישראלים. רק מיעוט מהטיסות הללו מבוצע על ידי תיירים.

אז כן, עם או בלי קשר למצב הרוח, למצב הכיס או למצב בכלל, הישראלים לא מוותרים על הטיולים, הנופשים והחופשות שלהם. וזה לא משנה אם מדובר בצימר שנמצא במרחק של שעה נסיעה מהבית או בחופשה יוקרתית בצד השני של הגלובוס.

נראה כי שום דבר לא יעצור אותנו. מומחים בענף התיירות קובעים שהמגמה תתחזק השנה, וככל הנראה גם בשנים הבאות.

עומס שיא בנתב"ג בחודש אוגוסט 17 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
לא מפסיקים לטוס, גם בשנה הקרובה. ישראלים בנתב"ג חוזרים ארצה/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

עפים על העולם: שנת הלואו-קוסט

לא צריך להיות מומחה לתיירות או סוכן נסיעות מדופלם כדי להכריז על השנה שחלפה כ"שנת הלואו-קוסט" - השנה שבה הכי אהבנו לטוס ולחזור מחו"ל במחירי רצפה. אין ספק שמהפכת "השמיים הפתוחים" תמשיך לשבור גם השנה את שיאי תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות, והגידול החד בתנועת הנוסעים יימשך.

ברשות שדות התעופה מספקים כמה נתונים מרתקים: חודש אוגוסט 2017 הסתיים עם כ-2.5 מיליון נוסעים - גידול של 18% לעומת השנה שעברה. החודש (ספטמבר), צפוי להישבר שיא לעומת שנים קודמות, בעת שצפויים לעבור בנתב"ג למעלה מ-2 מיליון נוסעים בדרכם לחו"ל. ובכלל, שנת 2017 מסתמנת כשנת השיא של כל הזמנים, עם כ-20 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג.

לחלק ניכר ממגמה זו אחראיות כאמור טיסות הלואו-קוסט - שוק שהתרחב ב-25%, ומהווה כיום 15% מסך כלל תנועת הנוסעים היוצאים בטיסות בינלאומיות. כידוע, הסכם השמיים הפתוחים הוזיל משמעותית את תעריפי הטיסות הבינלאומיות לישראל וממנה, וככל שמספר חברות התעופה עלה, כך המלחמה על המחירים הפכה להיות אגרסיבית יותר. למעשה, מספר חברות התעופה הפועלות בנתב"ג עלה בכ-30%. מדובר ב-139 חברות תעופה פעילות - מספר יוצא דופן בהחלט בקרב שדות תעופה בסדר גודל דומה.

אז לאן כולם יטוסו השנה? בזכות הגידול הניכר בטיסות הלואו-קוסט, יותר ויותר נוסעים יעשו את דרכם לחו"ל הישר מטרמינל 1 בנתב"ג, שנפתח שוב לאחרונה לאחר תהליך שיפוץ ועיצוב מקיף. נכון להיום, יוצאים ממנו כ-270 טיסות בינלאומיות מדי שבוע. נוסף על כך, עד סוף 2017 צפויה להסתיים בנייתה של זרוע נוספת בנתב"ג, שבה 8 שרוולי עליה למטוס, לצד הרחבות נוספות של תשתיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלואו-קוסט ימשיך להתרחב. מטוס של חברת WOW בנתב"ג בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

2 מיליון נוסעים בשנה: נמל התעופה רמון

העתיד הקרוב טומן בחובו את פתיחתו הצפויה של נמל התעופה הבינלאומי ע"ש אילן ואסף רמון, שהוקם בשל הגידול במספר הנוסעים לישראל וממנה. הנמל, הצפוי להחליף את נמלי התעופה אילת ועובדה, שוכן כ-19 ק"מ צפונית לאילת והוא אמור לפתוח את שעריו בעוד מספר חודשים.

בתחילת חודש זה אף נחת בו מטוס "ארקיע", כחלק מתרגיל חירום תעופתי ראשון בהיקף מלא, לקראת רישיון והסמכתו של נמל התעופה. בשלב ראשון, צפוי "רמון" לספק מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, שיעברו בטרמינל רחב ידיים ששטחו 3,500 מ"ר. הנמל יאכלס 59 רחבות חניית מטוסים, ולאחרונה הוחלט להאריך את מסלול ההמראות שלו ל-3,600 מטרים.

שדה תעופה תמנע בבנייה. רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
אמור להיפתח בעוד כמה חודשים. שדה התעופה תמנע בבנייה/מערכת וואלה! NEWS, רשות שדות התעופה

קטן, צנוע וחברתי: בית המלון משתנה

מי שנשארים בארץ בחופשת הקרובה, יגלו כי גם ענף המלונאות משנה אט-אט את פניו. כך למשל, השנה נראה יותר ויותר בתי מלון המוקמים בפריפריה, כגון במבשרת ציון, במושבה מגדל ועוד. מלונות חדשים צצים ויצוצו גם במקומות פחות צפויים, בהם רעננה, חדרה ופתח תקווה. נכון להיום, קרוב ל-30 מלונות חדשים הולכים ונבנים ברחבי הארץ, רבים מהם בירושלים. בין המלונות שייחנכו השנה: איביס גינות המלכים במבשרת ציון, מלון StarWood ומלון שרונה בתל אביב, מלון סיטי סנטר בחיפה ומלון גרין פלייס בראש פינה, שבו 60 חדרי אירוח.

לדברי טלי טננבוים, סמנכ"לית שיווק ותקשורת בהתאחדות המלונות בישראל, ניתן להבחין במספר מגמות שילוו אותנו בקרוב. כך למשל, נבנים יותר ויותר מלונות קטנים ברמת מספרי החדרים. החדרים יותר צנועים, אבל השטחים הציבוריים גדולים יותר. זאת בהתאם למגמה של השנים האחרונות, לפיה השטחים הציבוריים הופכים להיות פלטפורמה למפגשים חברתיים.

גם המגמה לפיה האכסניות והמלונות העממיים מקבלים יותר תיירים מאשר המלונות הגדולים והמפוארים, תלך ותגבר. זאת לצד הגידול הצפוי בכמות הכניסות לישראל. כמות הטיסות גדל משמעותית והתיירים מגיעים לאזורים כמו טבריה ונצרת, אזורים שלא היו עד כה בטווח הרדאר של התיירות הנכנסת.
השנה גם יש סיכוי שלא תזקקו עוד לטלפון של חדר המלון כדי לתקשר עם דלפק הקבלה. למעשה, בחלק מבתי המלון, המפגש שלכם עם פקיד הקבלה עשוי להיות מינימלי עד אפסי. זאת בזכות אימוץ טכנולוגיות תקשורת שלא הכרנו בענף המלונאות: שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת הסטארט-אפ הישראלית יאגו (IAGO) הביא לפיתוח ממשק צ'ט המאפשר תקשורת מיידית ומענה לכל פנייה ושאלה בשפה טבעית. כך, תוכלו ליצור קשר באמצעות הפייסבוק-מסנג'ר שלכם עם דלפק הקבלה, שירות החדרים, המק ועוד, ללא צורך בהורדה של אפליקציות.

מלון אוריינט בירושלים של ישרוטל. ישרוטל, מערכת וואלה! NEWS
מלונות רבים יפתחו השנה בירושלים. מלון אוריינט שנפתח לאחרונה בעיר/מערכת וואלה! NEWS, ישרוטל

מכתש עולמי: שמורת אור כוכבים ברמון

לאחרונה הוכרז מכתש רמון בתואר היוקרתי "שמורת אור כוכבים בינלאומית", הראשונה מסוגה בישראל (ואף במזרח התיכון כולו). ההכרה הרשמית הגיעה מארגון International Dark Sky Association, ועד כה זכו לו רק 50 אתרים ושמורות ברחבי העולם. תואר זה מוענק, לאחר בחינה קפדנית וממושכת, לאתרים שבהם נשמרים שמי הלילה במצב הטבעי שלהם, ומשמרים את המראה הייחודי של שמים זרועי כוכבים. "מהלך זה מציב את ישראל בחזית העולמית מבחינת החשיבה הסביבתית בנושא של צמצום זיהום אור, נושא שרק לאחרונה הובנה חשיבותו הגדולה לסביבה, לאדם ולכלכלה העולמית", אומרים ברשות הטבע והגנים.

כעת לא נותר אלא להמתין להשלכות החיוביות של ההכרזה בכל הקשור לפעילות המטיילים בשטח. על פי התכנון, בחלקו המזרחי של מכתש רמון ניתן יהיה בעתיד לחוות פעילויות שונות בהקשר של שמי הלילה, כגון תצפיות כוכבים, טבע לילי ועוד.

הירח, תצפית כוכבים מטלסקופ במכתש רמון. זיו ריינשטיין
הירח - מבט ממצפה רמון, שהוכרתה כשמורת אור כוכבים בינלאומית/זיו ריינשטיין

טיילות חדשות באילת, רובוטים בעיר דוד

באופן טבעי, תשתיות תיירותיות הולכות ונבנות כל העת בארץ, ובשנה הקרובה נוכל לצפות בסיומם של מספר פרויקטים מסקרנים, חלקם שאפתניים למדי. פרויקטים אלו, ביוזמת משרד התיירות, מבוצעים על ידי החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), שמשמת זרוע ביצוע של משרד התיירות.

בעיר אילת צפו לחנוכת בקרוב של טיילת המזח. במטרה למשוך תיירים למוקד התיירותי הדרומי של העיר מוסדר בימים אלה מתחם תיירותי סביב המרינה הדרומית של אילת. הפרויקט כולל טיילת לאורך החוף (מקצ"א עד מלון ריף) וכן הסדרת טיילת הליכה לאורך שובר הגלים. כמו כן תוסדר חניה ותאורה למתחם.

וישנה גם טיילת פארק הקרח, שבבסיסה יצירת רצף טיילות הליכה מהמלונות בחוף הצפוני לכיוון מתחם פארק הקרח. חלק מהטיילות קיימות וכיום מסיימים את נקודות החיבור המזרחיות.

פרויקט מעניין נוסף הוא פיתוח פארק הצפרות באילת, כחלק מתכנית ממשלתית כוללת לקידום ענף הצפרות בארץ. במסגרת הפרויקט יפתחו לקהל הרחב נקודות תצפית סביב בריכות המליחה הקיימות.

צפונה משם, במצפה רמון, תוכלו לטייל בקרוב במסלול מוסדר בטיילת הפסלים. הטיילת תהיה מונגשת לבעלי מוגבלויות (עד מרפסת התצפית). הטיילת תכלול שילוט והסבר על הפסלים השונים.

בירושלים מבוצעים בימים אלו מספר פרויקטים, בהם הסדרת טיילת הליכה מוסדרת, בטוחה ומוארת על חומות העיר העתיקה - משער יפו עד שער אשפות. הטיילת תיחנך באופן רשמי בימים אלו. בעיר דוד, שבה נפתחה לאחרונה חוויית לילית הכוללת מיצג, ייפתח לקהל השנה מודל דינמי המופעל על ידי שני רובוטים, שימחישו לקהל המבקרים את התפתחות העיר מבית ראשון ועד ימינו.

בעכו תיחנך בשנה הקרובה טיילת דרומית לאורך הים, בין נחל נעמן לחומות העיר העתיקה, המאפשרת גישה לים. בעתיד המעט רחוק יותר, בדצמבר 2018, צפויה לפעול בנתניה מעלית לים, שנועדה לגשר בין הפרש הגובה שבין טיילת המצוק לשפת הים ותנגיש באופן מלא את חוף הים של נתניה עלית. זוהי המעלית השנייה מסוגה בעיר, והיא תוקם סמוך למלון רמדה. מעבר להיותה אטרקציה תיירותית – מעלית זו מנגישה את החוף באופן מלא גם לבעלי מוגבלויות.

בחיפה, יסתיים פרויקט "רחוב יפו-נתנזון", שבבסיסו חיבור השוק הטורקי למושבה הגרמנית והפיכת ציר יפו-נתנזון למרחב שוטטות תיירותי. ובתל אביב, כחלק מפיתוח "השוק היווני" ושוק הפשפשים, ישודרגו סמטאות שמעיה ובן שטח על מנת להפוך גם אותם לחלק מהמתחם התיירותי, שנהפך להיות פופולרי.

בפארק הירדן, הנושק לכנרת, צפוי להיחנך מסלול לילי ייחודי, החולף בשטחי הפארק, שמטרתו לאפשר למטיילים לצפות בתופעות טבע שלא ניתן לראותן באור יום. המסלול יהיה מעגלי ויכלול עמדות אור-קוליות.

הדמייה של מתחם תיירותי סביב המרינה הדרומית של אילת. חמ"ת, מערכת וואלה! NEWS
הדמייה של מתחם תיירותי סביב המרינה הדרומית של אילת/מערכת וואלה! NEWS, חמ"ת

שמורות חדשות, טיולים חדשים

ואם כבר מדברים על פעילות בטבע, כדאי להוסיף לרשימת הטיולים שלכם אתרים ומקומות חדשים, שאליהם תטיילו בשנה הקרובה. כך למשל, הוכרז לאחרונה גן לאומי צבעי מכתש רמון, והוא צפוי להפוך לאזור טיולים פופולרי מעצם היותו מוזיאון גיאולוגי פתוח, המציג שלל סלעים ססגוניים ותופעות טבע גאולוגיות מרתקות וייחודיות. שמורות טבע וגנים לאומיים נוספים שהוכרזו השנה הם שמורת טבע קציר, שמורת טבע להב דרום, שמורת טבע הר גיורא וגן לאומי הרי יהודה. כל אלו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.

חובבי רכיבות השטח ישמחו לפתוח את השנה במסלול חדש שנחנך בתחילת החודש בצפון ים המלח - "חווארי אלמוג". מסלול מעגלי זה, שאורכו 21 ק"מ, הוכשר במסגרת פרויקט שיקום סביבתי של ים המלח. למעשה, זהו השביל הראשון שנבנה כחלק ממערך שבילי אופניים בתכנית אב לאזור ים המלח, עם חיבור לשביל העובר לאורך ים המלח עד לשביל ישראל לאופניים.

במשרד התיירות הודיעו כי פרויקט זה הוא חלק מפיתוח "ארץ הדרום", המרחב שבין ים המלח לאילת, שיהווה אטרקציה למאות אלפי תיירים מאירופה שמגיעים בחורף לנופש אתגרי במדבר, בטיסות מוזלות, ושינחתו בשדה התעופה החדש "רמון".

עוד כדאי לדעת, כי בשנה הקרובה ייחנכו מספר קטעים ב"שביל ישראל לאופניים", בהם סינגל ארבל (כ-9 ק"מ), סינגל מיתר (כ-17 ק"מ) שביל אופניים כרמים (כ-12 ק"מ).

שביל אופניים סינגל חווארי אלמוג. מגילות ים המלח, מערכת וואלה! NEWS
נסלל לאורך 21 ק"מ. שביל אופניים סינגל חווארי אלמוג/מערכת וואלה! NEWS, מגילות ים המלח

התוכן הוא המלך

יותר ויותר אתרי תיירות בארץ ובעולם עושים שימוש ניכר במה שקרוי "תוכן", כדי למשוך את הנופשים לשפע של פעילויות נלוות, מעבר למה שאתר כזה או אחר מציע. אחת הדוגמאות השכיחות היא סיורי נושא מיוחדים שמציעים בתי מלון שונים לאורחיהם באזור הקרוב להם. כך או אחרת, יש להניח כי גם השנה נראה גידול בכל מה שקשור לפעילויות תוכן.

בנוסף, יותר ויותר אתרי טבע ומורשת החלו באחרונה לצקת תוכן נוסף, מעבר למה שמצוי בהם. כך למשל, ניתן למצוא "חדרי בריחה" בטבע. לפני מספר חודשים נחנך בפארק המעיינות שבעמק בית שאן קווסט חדש ששמו "אסקייפארק המעיינות". המשתתפים מחפשים רמזים ופותרים משימות שנועדו לסייע בפתיחת סליק סודי. והכל נעשה תוך טבילות במעיינות האזור. דוגמה נוספת היא מיזם חדש בדמות סיור ומשחק בריחה למשפחות וקבוצות במבצר יחיעם. המשימה שלכם: להתמודד באמצעות משימות וחידות עם רוח הרפאים של שליט גלילי מהמאה ה-18 שמונעת מכם לצאת מהמבצר.

דוגמה מתקדמת במיוחד לשילוב תוכן באתר היסטורי תגלו בגן לאומי קיסריה. החל מראש השנה 2017, תוכלו לשכור באתר משקפי מציאות מדומה שילוו אתכם בכל משך הביקור. צפו לקירות ועמודים שיצוצו לפתע מבין החורבות ולדמויות קדומות שימלאו את הרחובות הרומיים.

אטרקציה מעניינת נוספת תגיעי בקרוב בדמות מדיטציה בבטן האדמה, הנערכת באחת המערות הידועות בישראל: מערת הנטיפים. סשן המדיטציה המודרך ילווה בהליכה, תנועה ויצירה.

seperator

לסיכום, יש סיכוי גדול שהשנה תטוסו יותר לחו"ל - ובהרבה פחות כסף מבעבר. גם מי שיישארו בארץ יגלו שפע של מסלולי טיול חדשים, לצד אטרקציות חדשות שעושות שימוש באמצעים מתקדמים או בשיטות חדשות להגברת החוויה. הכל כדי שתצאו מהבית (ועל הדרך גם תוציאו יותר כסף).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully