וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה שאסור לכם לישון בהמראות ובנחיתות

נוהגים להירדם כבר בהמראה או לנמנם בנחיתה? אם האוזניים שלכם חשובות לכם, אל תעשו זאת. התוצאות עלולות להיות חמורות: מסחרחורת ועד דימום מהאף ואובדן שמיעה

נוסעת ישנה טיסה. ShutterStock
כדאי ליצור השוואת לחצים באוזן בזמן המראה ונחיתה/ShutterStock

אין ספק: הפיתוי לעצום עיניים ולתפוס תנומה במהלך הטיסה הוא גדול, אך מסתבר כי להירדמות בזמן ההמראה והנחיתה עלולה להיות השפעה חמורה על הבריאות שלנו. הסיבה: בעת שהמטוס נוסק מעלה או מגיע לנחיתה ביעד, לחץ האוויר בתא הנוסעים משתנה באופן מהיר מאוד, יחד עם השינוי בגובה המטוס. אם לא מסתגלים לכך במהרה, הדבר עלול לגרום לנזק של ממש לעור התוף.

הרוקחת אנג'לה צ'אלמרס מסבירה באתר פוקס ניוז כי "שינויים גובה פתאומיים משפיעים על לחץ האוויר בתוך האוזן. הדבר גורם ליצירת ואקום בתעלת השמע (המכונה גם חצוצרת השמע). תעלה זו היא למעשה צינור באוזן המאפשר חיבור בין האוזן התיכונה ללוע, כמו גם כניסת ויציאת אוויר אל האוזן. התוצאה: תחושה של 'סתימות' ושמיעה מעומעמת". מסיבה זו, צ'אלמרס ממליצה שלא לישון במהלך המראות ונחיתות, גם בשל העובדה שבזמן שינה, בולעים פחות רוק - מה שמפחית את הבעיה.

על פי אתר המידע הרפואי MedlinePlus, השייך לספריה הלאומית האמריקנית לרפואה, אם האוזן נותרת "סתומה", עלולות להיווצר מספר בעיות בריאותיות, כגון סחרחורת, זיהום באוזן, נזק לעור התוף, ולעתים אף דימום מהאף ואף אובדן שמיעה.

נוסעת ישנה בזמן טיסה. ShutterStock
ישנים בטיסה וחוסמים את האוזן? הדבר גורם ליצירת ואקום בתעלת השמע/ShutterStock

הפתרון: מסטיק, מים, סוכריה ופיהוקים

הישארות במצב ערני בזמן המראות ונחיתות, באופן שמאפשר התמודדות מידית עם סתימות אלו (כגון פיהוק, בליעת רוק, יצירת לחץ מלאכותי בעזרת סתימת האף וכו'), תאפשר לכם ליצור השוואת לחצים באוזן.

בליעת רוק ופיהוקים גדולים פותחים את תעלות השמע ומאפשרים זרימת אוויר אל ומהאוזן התיכונה. כך מתאזנים הלחצים בין שני צדי עור התוף. אם תעלות השמע סתומות, לחץ האוויר באוזן התיכונה יהיה שונה מלחץ האוויר מחוץ לעור התוף.

כדאי לדעת עוד כי לעיסת מסטיק, לגימת מים, מציצת סוכריה על מקל או נשיפת אוויר מהאף, מהוות דרכים מומלצות להימנע מאוזניים סתומות במהלך הטיסה הבאה שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully