וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה מדרגים בתי מלון, אבל מעכשיו גם את בתי הזונות

5.11.2017 / 17:21

אנחנו רגילים שבתי המלון מקבלים כוכבים, אבל יוזמה של איגוד בתי הבושת בגרמניה, כנגד השמצות על התעשייה, תדרג מ-1 עד 6 את בתי הבושת במדינה ותבדוק מלבד שירותי מין גם אספקת מזון, חדר כושר ואישור כי הנשים מועסקות מרצונן. האומנם?

בית בושת בברלין. AP
עושות זאת "מרצונן החופשי"? בית בושת בברלין/AP

איגוד בעלי בתי הבושת הגרמניים (BSD) השיק יוזמה חדשה לדירוג והערכה של בתי הבושת במדינה, שמטרתה "להתנגד להשמצות ולטענות השווא הרבות בכל הנוגע לנהלי ואופן העבודה" בתעשיית הזנות בגרמניה, כך על פי הצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של האיגוד. תו התקן יוענק מעתה לבעלי עסקים שיעמדו בקריטריונים שנקבעו - לצד דירוג שיאפשר השוואה ביניהם. "תו התקן של ה-BSD מספק את בקרת האיכות, את השקיפות ואת הרצינות בתעשיית הזנות", נכתב באתר.

על מנת לקבל את התו על בתי הבושת לעבור שלושה שלבים של הערכה מצד האיגוד. בשלב הראשון נבדק מי הבעלים של בית הבושת, כיצד ניתן ליצור עמם קשר, מה גודלו של המקום והאם תנאי ההעסקה בו עומדים בתנאים המינימליים של חוק הזנות למיסוד הזנות בגרמניה. בשלב השני יצטרך הבעלים של המקום להתחייב להילחם במקרים של אלימות, של כפייה ובפשיעה ולספק תנאי עבודה הוגנים, אחראיים והיגייניים.

בשלב האחרון יוענק לבית הבושת מטעם האיגוד דירוג מסוג "כתר", מאחד עד שש, על אספקת ציוד ושירותים נוספים לבד משירותי מין כמו למשל מזון, חדר כושר או אירועים מיוחדים. מלבד הדירוג, תו התקן גם יאשר כי הנשים המועסקות באותו בית הבושת עושות זאת מרצונן החופשי, והדבר אינו נכפה עליהן מצד בעלי המקום.

בהצהרה של ה-BSD צוטט לקוח זנות שכינה את תו התקן "קריטריון שסוף סוף ניתן לאימות", המבטיח כי הוא יקבל "שירות מקצועי וטוב של עובדי תעשיית המין העושים זאת באופן מודע". עוד צוטט בהודעה בעלים של אחד מבתי הבושת בגרמניה, שאמר כי "תו התקן מעודד אותי לקחת צעד אחד מעבר למתחרים שלי ולהשקיע יותר בשירותים הניתנים על ידינו ללקוחות". בעלים של בית בושת אחר אמר לתקשורת המקומית: "נמאס לנו להיות מופלים לרעה, אנחנו חברה עסקית רגילה". עד כה, יותר מתריסר בתי בושת ברחבי גרמניה עמדו בדרישות של הארגון וקיבלו את החותם.

בית בושת בפרנקפורט. AP
הדירוג ייעשה לפי פרמטרים של אספקת אוכל וחשאר תנאים. בית בושת בפרנקפורט/AP

"לעג לרש"

אולם אל מול האיגוד והבעלים של בעלי בתי הבושת בגרמניה יש גם מי שמקבל את היוזמה והכוונות מאחוריה בספקנות. סנדרה נובאק, עובדת מין לשעבר ומייסדת ארגון "האחיות" המסייע לנשים לצאת מעולם הזנות, כינתה את תו התקן "לעג לרש" ואמרה כי לראות בו אישור לכך שעובדות תעשיית המין הינן עצמאיות - זו בדיחה. "לשים חותמת שתאשר אם אדם שעובד בזנות אינו במצב נואש, או כפוי, אינו קורבן של פשע או סחר בבני אדם, זה רעיון מפוקפק", כתבה בבלוג שלה. ".אף אחד מלבד אותו אדם עצמו והאנשים שעושים לו את זה לא יכול לדעת את זה בוודאות של מאה אחוזים".

כל האספקטים של זנות בגרמניה הם חוקיים מאז חוק שעבר בשנת 2002 ומיסד הענקה וצריכה של שירותי מין, פרסום וגיוס עובדים, והמדינה מפקחת על התעשיה וגובה מיסים על פעילותה. על פי נתוני המשטרה הפדרלית, כמעט 500 בני אדם נפלו קורבן לסחר בבני אדם למטרות ניצול מיני בשנת 2015 בלבד. על פי הערכות ארגון TAMPEP, יותר מ-400 אלף איש מועסקים בזנות בגרמניה כאשר 93% הן נשים, 3% טרנסג'נדרים ו-4% גברים - ויותר ממחצית מהעסוקים במקצוע מגיעים ממדינות זרות, בעיקר ממרכז ומזרח אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully