וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת "ביקיני איירליינס" הבטיחה: הדיילות יתלבשו בקו החדש

חברת התעופה "וויטג'ט" הווייטנאמית, שהתפרסמה בזכות דיילות שלבושות בביקיני, נכנעה ללחץ מצד המלזים והאינדונזים להלביש את דיילותיה בפתיחת קו הטיסות החדש. זה לא מפריע למלזים לדרוש מהמועמדות לדיילו?ת לחשוף את החזה בפני המראיינים. צביעות בשחקים

דיילות וייטג'ט אייר בביקיני. Do Long/Ngoc Trinh/Facebook, צילום מסך
דיילת וויטג'ט מתוך הקמפיין שדלף לרשת/צילום מסך, Do Long/Ngoc Trinh/Facebook

על חברת התעופה "ביקיני איירליין" (Bikini Airline), חברת לואו-קוסט וייטנאמית המפעילה מספר קווים ברחבי אסיה, כבר כתבנו כאן בעבר כשתמונות פרובוקטיביות של דיילות בחברה, שהיו אמורות לשמש בקמפיין חדש, הודלפו לרשת.

למעשה, שמה הרשמי של החברה הוא וויטג'ט (VietJet). עניין הביקני הגיע באופן שונה לחלוטין: לפני כארבע שנים, נקנסה החברה בשל מופע בידורי יוצא דופן במהלך טיסת פנים ליעד חדש: 5 מתמודדות בתחרות יופי ארצית הועלו לטיסה אל העיר נה טראנג (Nha Trang) והעניקו לנוסעים מופע ריקוד בעודן לבושות בביקיני בלבד.

מאחר שהמופע, שארך 3 דקות בלבד, לא קיבל אישור מראש מרשויות התעופה, הוטל על החברה קנס של כ-950 דולרים, בשל הפרת תקנוני הבטיחות בתעופה. עם זאת, מאז אותו יום, הוחלט בחברה למצב את עצמם כ"חברת ביקיני", למורת רוחם של מספר ארגונים פמיניסטים. בראש החברה, אגב, עומדת נגויאן תי פונג תאו, שהפכה לאישה המיליארדרית הראשונה במדינה.


אך למרות המיתוג מעורר המחלוקת, הבלוג viewfromthewing מדווח כי באחרונה הוחלט בחברה שלא אל כל היעדים יטוסו הדיילות בביקיני. כך, למשל, בקו התעופה למדינה המוסלמית מלזיה. בנוסף, לקראת חנוכת קו התעופה החדש לג'קרטה שבאינדונזיה, הוצבו בפני החברה שני תנאים: האחד, הגשת מזון בעל הכשר למוסלמים. השני, הדיילות לא יהיו לבושות בביקיני או בלבוש מינימלי אחר.

דיילות וייטג'ט אייר בביקיני. Do Long/Ngoc Trinh/Facebook, צילום מסך
לא לכל היעדים יטוסו הדיילות בביקיני/צילום מסך, Do Long/Ngoc Trinh/Facebook

רוצה להיות דיילת? חשפי את החזה

ההתעקשות על לבוש הולם לדיילות מגיעה הישר משיחות בין הדרגים הדיפלומטיים בשתי המדינות. איבנו ח'אדי, שגריר אינדונזיה בווייטנאם, אישר במהלך ההכרזה על קו התעופה החדש של וויטג'ט בין הו-צ'י מין סיטי לג'קרטה, כי זו אכן היתה הדרישה.

"אני רוצה להדגיש כי תעלול הביקיני של החברה היה אירוע חד-פעמי. החברה אף ננזפה בגינו על ידי גורמי הממשל בווייטנאם", אמר השגריר האינדונזי לכתבים.

עם זאת, נדמה שיש מידה לא מועטה של צביעות בהחלטה החדשה, לנוכח העובדה כי באחרונה דווח שחברת התעופה המלזית מלינדו אייר (Malindo Air) דרשה ממועמדות לתפקיד דיילות בחברה להציג את חזן בפני המראיינים, כחלק מתהליך הקבלה לעבודה. מנהל יחסי הציבור של חברת מלינדו אייר הגיב ואמר כי "זכותו של מעסיק לדרוש ממועמדות לתפקיד דיילת לחשוף את חזה בפני המראיינים".

ומה אתם חושבים? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully