וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובאלו: גן העדן הטרופי שהתיירים לא מגיעים אליו

28.8.2017 / 8:07

באמצע הדרך בין הוואי לאוסטרליה, ממתינה מדינת האיים טובאלו שיגלו אותה. התושבים ידידותיים, החופים בתוליים ומזג האוויר חמים ונעים - אך התיירים לא מגיעים. ייתכן שיש להם סיבה טובה

מדינת האיים טובאלו. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מדינת האיים טובאלו/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

במבט ראשון, נראית טובאלו (Tuvalu) כמו גן עדן טרופי. מדינת האיים הזעירה בדרום האוקיינוס השקט מאכלסת תושבים ידידותיים, חופים בתוליים ומזג אוויר חמים ונעים. גם שיעורי הפשיעה כאן נמוכים באופן מיוחד. עם זאת, מדוח שהפיץ לפני מספר ימים ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO), עולה כי מדובר במדינה הכי פחות מתוירת בעולם.

הדוח מציין כי בשנה שעברה (2016) ביקרו בטובאלו בסך הכל 2,000 זרים. ב-2014, המספר עמד על כ-1,000 בלבד. רק לשם השוואה, שכנותיה של טובאלו, טונגה וסמואה, נהנו באותה עת מביקוריהם של 50,000 תיירים.

יש לגונות, אין כספומטים

אז מדוע בעצם כה מעט תיירים פוקדים את טובאלו? המדינה שוכנת על פני 9 איים ואוכלוסייתה מונה כ-11,000 בני אדם בלבד. למרות שהיא מצויה במרחק לא רב מפיג'י, נראה כי ענף התיירות אינו משמעותי ואינו שזור בתרבות המקומית שלה: אין בה מדריכי טיולים או מפעילי תיירות, והיא אף אינה מצויה על מפת קווי הספנות של מפעילי קרוזים.

עם זאת, ברגע שמגיעים אל מדינת האיים, ששפתה הרשמית היא אנגלית, ימצאו בה התיירים מקומות לינה רבים. אפילו הנסיך וויליאם ואשתו קייט הבריטים ביקרו שם לפני כחמש שנים. בטובאלו ניתן לצפות בריקודים מסורתיים, בקליעת סלים ובאומני גילוף בעץ. בנוסף, יש בה לגונות ציוריות ואתרי צלילה ושנרקול מרהיבים.
המטבע הנהוג בה הוא הדולר האוסטרלי, אך בשל היעדרם של כספומטים או מערכות סליקת אשראי, יש להצטייד מראש בכסף מזומן.

האו"ם: יש סיכוי שטובאלו תיעלם מהעולם

הדיילי סטאר מדווח כי טובאלו, השוכנת באמצע הדרך בין הוואי לאוסטרליה, היא אחת המדינות שבה השפעת שינויי האקלים מורגשת במידה ניכרת. גובה פני הים, ההולך ועולה, מסכן את המדינה, שמצויה בגובה מרבי של 4.6 מטרים מעל פני הים. האו"ם אף קבע באחד ממחקריו, כי בשל כך, ישנה סבירות גבוהה להיעלמות איי טובאלו עד לסוף המאה הנוכחית.

למעשה, מזה זמן-מה, מתרחשות הצפות באיים בשל התפרצות מים מהקרקע. חששות אלו, הביאו רבים מתושבי המדינה להעתיק את ביתם אל ניו זילנד ומדינות שכנות נוספות.
וכך, איונים קטנים נעלמים בזה אחר זה, בעוד תושבי טובאלו חרדים לגורל האי המרכזי במדינה.

למעשה, זוהי מספיק טובה לבקר בטובאלו כל עוד הדבר אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully