וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקי לגמרי: כך תוכלו לעבור בדיקה בטחונית לטיסה עם בקבוק מים

27.8.2017 / 11:48

כולנו יודעים שצריך להיפטר מנוזלים בבדיקה הבטחונית לפני הטיסה. אבל סוכנות בטיחות התחבורה האמריקנית עדכנה את רשימת המוצרים שניתן לקחת איתכם למטוס, ומעתה תוכלו לקחת איתכם גם בקבוק מים בצורה מסוימת. הנה הפרטים

בקבוק מים בטיסה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הכל קשור למצב הצבירה. בקבוק מים בטיסה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

סוכנות בטיחות התחבורה האמריקנית (TSA) עדכנה את רשימת פריטי המזון המותרים להעברה בבידוק הבטחוני בדרך למטוס, ואם מעולם לא עיינתם ברשימה המלאה - ייתכן ויש לנו הפתעה משמחת עבורכם. כולנו יודעים שעם פרטי מזון מוצקים אין כל בעיה, בעוד כל דבר שהוא נוזל או ג'ל צריך להיות בכלי שהקיבולת שלו איננה עולה על 100 מ"ל, ובסך הכל לא יותר מליטר לנוסע. כל פריט מעבר לכך צריך להישלח לבטן המטוס, או לפח האשפה.

הרשימה המלאה של מה שמותר ומה שאסור היא די צפויה: אסור להעלות למטוס משקאות אלכוהוליים, מטבלים למיניהם, ממרחים ורטבים, ריבות וג'ל מאכל, מרקים, יוגורטים, שמן או חומץ. המאכלים המותרים לפי הרשימה של TSA הם עוגות ועוגיות, פירות, סוכריות ומסטיקים, צ'יפס, מוצרי בשר, חטיפי גרנולה, מאפים וסנדביצ'ים. גבינות ופירות חתוכים מותרים כל עוד הם ארוזים בקופסא.

עד כאן אין הפתעות של ממש, אבל ברשימה מתחבא גם פריט נוסף שכנראה שלא ידעתם שאפשר להעלות למטוס - ויכול להיות שהוא ישנה את האופן שבו אתם טסים מעתה והלאה. ובכן - מדובר בקרח. על פי חוקי הפיזיקה, ובהתאמה גם על פי חוקי ה-TSA, קרח אינו נחשב לנוזל אלא למוצק וככזה הוא מותר באופן רשמי למעבר דרך הבידוק הבטחוני ולהעלאה למטוס.

תיק במכונת שיקוף בשדה תעופה. ShutterStock
תוכלו לשים בכבודה שלכם בקבוק מים קפוא, והוא יעבור/ShutterStock

אתם יכולים להיפרד מעכשיו מרכישת בקבוקי מים במחירים מופקעים בשדות התעופה או באוויר, כל עוד תשמרו על הכללים הבאים: הבקבוק חייב להיות קפוא לגמרי. אם הנוזל רק קפוא חלקית או אם הוא במרקם של ברד, או אם מדובר בקרח מעורב עם מים - לא יתאפשר לכם להעלות אותו לטיסה. מומלץ להקפיא את הבקבוק הקפאה ארוכה ועמוקה, וזמן קצר לפני ההגעה לעמדת בידוק הבטחוני לרוקן אותו מעודפי מים במידה וחלק מהקרח נמס.

אגב, במידה ואתם מעוניינים להעביר איתכם במטוס אוכל שצריך להישאר קר במהלך הטיסה, התקנות מאפשרות לכם לעשות את זה גם באמצעות קרח יבש, שהוא קרח שעובר תהליך של המראה - והופך ישירות ממוצק לגז. התקנות מאשרות לכל נוסע לשאת עמו 2.2 קילו של קרח יבש, כל עוד הוא ארוז בקופסא מאווררת.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully