וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארקים עירוניים לבילוי בחיק הטבע

10.8.2017 / 16:21

לא תמיד צריך לנסוע רחוק כדי ליהנות מירוק בעיניים ומשלווה פסטורלית. הכירו את הפארקים השונים ברחבי הארץ שקק"ל מסייעת בפיתוחם והם נמצאים בסמוך לביתכם

פארק נחל באר שבע. קרן קימת לישראל, אתר רשמי
פארק נחל באר שבע/אתר רשמי, קרן קימת לישראל

קק"ל מפתחת פארקים עירוניים, שנועדו להעניק לתושבים מקום ירוק ונעים ליד הבית. פארקים אלה מצטרפים לפארקים המטרופוליניים, כגון פארק ירושלים ופארק נחל באר שבע, שנועדו לשמר את השטחים הפתוחים מסביב לערים הגדולות בישראל וכן פארקים אזוריים כגון פארק גולדה, שנועדו לספק מקום בילוי בחיק הטבע למטיילים הפוקדים את האזור. ברשימה זו נציין כמה מהפארקים העירוניים שקק"ל מסייעת בפיתוחם.

בית שאן

פארק האקליפטוס

גישה: הפארק שוכן ברח' חטיבת גולני, בית שאן

בתחילת יולי 2015 חנכו קרן קימת לישראל ועיריית בית שאן את פארק האיקליפטוס הייחודי, שנבנה בלב העיר בית שאן לרווחת התושבים, ובעיקר, להנאת הילדים. הפארק נפרס על שטח של כ-100 דונמים. בנייתו התאפשרה בסיוע ידידי קק"ל בשוויץ.

הפארק המרהיב ממוקם בין שתי שכונות מרכזיות בבית שאן, וכולל מתקני משחקים ברמה גבוה, שבילי הליכה ואופניים, מתחם להופעות ואירועים, אטרקציות מים ייחודיות, שטחים מוצללים באופן טבעי ומלאכותי ועוד. השבילים נגישים לאנשים עם מוגבלויות ונוחים מאוד גם לעגלות ילדים ולקשישים.
הפארק פתוח לציבור בין 9:00 בבוקר ל-23:00 בלילה. בימי ראשון הפארק סגור לצורך תחזוקה וגינון. המזרקה הייחודית והמרהיבה פועלת בימי חול מהשעה 17:00. בכל שעה עגולה מתקיים מופע מים הכולל מוזיקה נעימה ואורות.

פארק האקליפטוס, בית שאן. מיכאל חורי, קרן קימת לישראל, אתר רשמי
פארק האקליפטוס, בית שאן/אתר רשמי, מיכאל חורי, קרן קימת לישראל

נשר

פארק נשר

גישה: הפארק שוכן בצד רחוב החרוב, נשר.

פארק נשר נמצא בגדתו הצפונית של נחל קטיע, ערוץ ובו חורש ירוק ומפותח היורד במדרון הכרמל. קק"ל הפכה את גדתו הצפונית של הנחל לפארק עירוני משובב נפש. בפארק תמצאו שולחנות פיקניק, מתקני משחקים לילדים ואטרקציה מיוחדת – שני גשרי כבלים המתוחים מעל לתהום העמוקה של הנחל ומשקיפים על ההר הירוק כל ימות השנה.

הצעידה בגשרים המתנודדים קלות, שאורכם כ-70 מטר, היא חוויה. יש גם מסלול טיול ובו אפשר לחצות את הנחל בגשר אחד ולשוב בגשר השני. אפשר להגיע לגשר הראשון בצעידה בדרך העפר הנוחה המלווה את הגדה הצפונית של הנחל, מהלך 10 דקות. אפשר גם לחצות את ערוץ הנחל ממש ולצעוד במעלה הגדה הדרומית אל הגשר, בלב הטבע. מסלול זה מציע צמחיית חורש ונקודות תצפית על הנחל ועל מדרון הכרמל הירוק והוא נמשך כמחצית השעה.

נחל קטיע פארק נשר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
גשר החבלים בפארק נשר/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

דימונה

פארק בן גוריון

גישה: פונים לדימונה מכביש 25 ונוסעים בשדרות הרצל. במעגל התנועה הרביעי פונים שמאלה ונוסעים בשדרות גולדה מאיר עד הפארק.

פארק בן גוריון נמצא בפאתיה של העיר דימונה. חלקו העיקרי משתרע על פני כ-370 דונם ברצועה שאורכה כ-1.7 ק"מ בצפון העיר דימונה. עוד 250 דונם גובלים במערבה של העיר ובהם צומח יער ללא שבילי הליכה וחניונים. הפארק מנציח את זכרם של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ואשתו פולה, שהתגוררו לא הרחק מכאן, בקיבוץ שדה בוקר.

קק"ל נטעה עצי זית בדימונה כבר בראשית שנות ה-50. יער של ממש, אולי היער המדברי הראשון של קק"ל, ניטע כאן בשנות ה-60 כדי להעניק לתושבי דימונה קצת ירוק בעיניים ומקום נופש בקרבת הבית. עצי אורן ירושלים, עצי זית ועצי חרוב ותיקים מאותן נטיעות עודם מעטרים את היער.

בתרומתם של ידידי קק"ל בהולנד שדרגה קק"ל את יער בן גוריון. ביער נוספו חניונים ושבילי אופניים, מתקני שעשועים לילדים, אגם מרהיב עין וגן מדע. הפארק המחודש מעניק לתושבי דימונה מקום בילוי ליד הבית ומשרת גם את המטיילים בסביבה או את אלה שמחפשים אתנחתא בדרכם ממרכז הארץ לדרומה.

פארק בן גוריון בעיר דימונה. יעב שקולניק, קרן קימת לישראל, אתר רשמי
פארק בן גוריון בדימונה/אתר רשמי, יעב שקולניק, קרן קימת לישראל

אור יהודה

פארק התשעה

גישה: הפארק נמצא בשדרות אריאל שרון

פארק התשעה פארק ענק על 26 דונם ובו מתקני ספורט ומשחק לכל הגילאים הכניסה חופשית. תושבי אור-יהודה נהנים מעתה מריאה ירוקה בלב העיר המשתרעת על שטח של 25 דונם. קק"ל סיימה להקים בימים אלה פארק רחב-ממדים, מגוון בשלל אטרקציות ונגיש גם לבעלי מוגבלויות.

בפארק מתקני ספורט ומשחק המיועדים לכל הגילאים. קק"ל אף נטעה בלב הפארק עץ זית עתיק, שעל-פי הערכות בן כ-800 שנה. תושבי אור יהודה לקחו גם הם חלק חשוב ביצירת הפארק ובהנחיית האמנית המקומית אורנה מירון, בנו פינות מנוחה מחומרים ממוחזרים ויצרו עבודות פסיפס יפהפיות.

פארק התשעה, אור יהודה. קרן קימת לישראל,
פארק התשעה, אור יהודה/קרן קימת לישראל

זכרון יעקב

פארק המושבה (התחושות)

גישה: הפארק ממוקם בחלקו המזרחי של היישוב בין דרך רבין ממערב ושכונת חלומות זיכרון ממזרח.

פארק המושבה חולש על שטח של כ-50 דונם הכולל: מדשאה, עצי נוי ופרי, מתחם מתקני משחק וספורט, אמפי לקיום אירועים ורחבת דשא גדולה, כמו כן קיימת רחבה עם מזרקת מים שפועלת בשעות הבוקר ואחה"צ/ערב. בזמן שגרה הפארק פתוח בכל ימות השבוע בין השעות 07:00-23:00 לרווחת התושבים.

בפארק חנייה תחתונה לנגישות עבור נכים ,וחנייה עליונה נוספת המשמשת גם את תיכון המושבה בשעות פעילות בית הספר. הפארק מאופיין בצמחייה בעלת אופי מקומי ,מתחמים למשחק וספורט, שבילים להליכה רגלית והנאה, מזרקה.

פארק המושבה (התחושות), זכרון יעקב. קרן קימת לישראל,
פארק המושבה/קרן קימת לישראל

באר שבע

פארק נחל באר שבע

גישה: פארק מתחיל ביציאה הדרומית מבאר שבע כביש מס' 25. חוצים את הנחל על הגשר הטורקי ופונים ימינה (מערבה) לגן הפעמון והטיילת המרכזית. לבית אשל נוסעים בכביש מס' 25 מהיציאה הדרומית לכיוון דימונה, כשני ק"מ דרומית-מזרחית לעיר. אל המצפה מגיעים מרחוב שלושת המצפים, המסתעף משדרות יגאל אלון (כביש 25), מצפון לאזור התעשייה עמק שרה. הדרך מסומנת בסימון שבילים ירוק.

במשך שנים רבות זרמו בערוצו של נחל באר שבע שפכים, על גדותיו הצטברו ערמות אשפה וגרוטאות וסביבו עלתה צחנה מבריכות ביוב.

פרויקט שיקום ענק הפך את האזור לפארק ירוק ופורח עתיר פעילויות לרווחת התושבים. קק"ל בסיוע ידידיה בעולם התגייסה למשימה בשיתוף עם רשות הניקוז "שקמה בשור", עיריית באר שבע והמשרד לאיכות הסביבה. התוצאה היא פארק אקולוגי שמשתרע על פני 5,200 דונם לאורך שמונה קילומטרים משני עברי הנחל.

פארק נחל באר שבע המחודש מציע מרחבי דשא ירוקים, חורשות של עצי נוי, שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים. בפארק משולבים אתרים היסטוריים, גשרים מעוצבים, מתחם ספורט, גן בוטני עם דגש על צמחייה מדברית ופינות ישיבה לאורך הטיילת. 1000 דונמים בפארק נטועים בעצים מגוונים ולאורך הנחל בולטת צמחיית גדות וצמחייה מדברית. בין בעלי החיים מצויים זוחלים שונים, עופות וציפורים. במרכז הפארק מתוכנן אגם מים מלאכותי שיוזן במי קולחין מטוהרים של העיר.

תוכלו לבלות במגוון אירועים ברחבי הארץ בחסות הקרן הקימת לישראל

לפרטים נוספים והרשמה לאירועים, היכנסו לאתר סלקק"ל
או התקשרו למוקד קו ליער בטלפון: 1800-350550

חורשת הפעמון, פארק נחל באר שבע. אבי הירשפלד, קרן קימת לישראל, אתר רשמי
פארק נחל באר שבע/אתר רשמי, אבי הירשפלד, קרן קימת לישראל
וואלה! NEWS בשיתוף קרן קימת לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully