וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסה סדירה, צ'רטר או לואו-קוסט? הדרך לטוס חכם וזול

30.7.2017 / 8:41

מה ההבדל בין טיסה סדירה, צ'רטר או לואו-קוסט, למה לצפות מראש, איך יודעים מהו המחיר האמיתי ומהו סוג הטיסה שהכי מתאים לכם? המדריך שיעשה לכם סדר לפני שתזמינו את החופשה הבאה שלכם

מטוס חברת SAS. ShutterStock
מטוס חברת SAS/ShutterStock

בפעם הבאה שאתם מתיישבים במושב המטוס בדרך לחופשה, הביטו סביבכם, לעבר שאר הנוסעים. זה בהחלט לא יהיה מופרך לקבוע שכל אחד ואחת מהם שילם מחיר אחר עבור כרטיס הטיסה אל אותו יעד. הוסיפו לעובדה הזו את שפע אפשרויות הטיסה השונות – סדירה, צ'רטר וטיסת לואו-קוסט – ותקבלו ענף תיירות המשופע באינספור משתנים דינמיים, כאשר המחיר הוא רק חלק מהמשוואה כולה - ואתם הרי רק רוצים למצוא טיסה זולה בחברה אמינה אל היעד שלכם.

מהם הכלים העומדים לרשותכם כדי להשיג זאת? מגוגל טיסות ועד אפליקציית Sky Scanner, מאתר התיירות החביב עליכם ועד שיחה עם סוכן הנסיעות של ההורים שלכם. אבל אז הבלבול רק גדל, כי אתם לא ממש בטוחים שהמזוודה כלולה במחיר והאם באמת יש עם מי לדבר אם הטיסה מתעכבת או מתבטלת. אז הנה, בואו נעשה קצת סדר בדברים, כדי שתוכלו להחליט בחוכמה.

למגוון הטיסות והיעדים של כספי טורס

טיסות לואו-קוסט: לא לכל אחד

בואו נתחיל מקביעה שאף אחד לא יכול להתווכח עמה: טיסות הלואו-קוסט עשו רק טוב לעולם התעופה, וכמעט כולם הרוויחו מהן. הן הוזילו את הטיסות הסדירות ופתחו מחדש את התחרות, מה שהעניק זריקת מרץ לענף ואפשר לרבים לטוס לחו"ל במחירים שפויים (ואף פחות מכך).

מדוע טיסות הלואו קוסט זולות יחסית? בעיקר בשל העובדה שהחברות מוכרות רק את מה שצריך כדי לנייד אותך מנקודת המוצא לנקודת היעד. והדגש הוא על "אותך" – אתה בלבד. אך תייר מגיע בדרך כלל עם צרכים נוספים: כבודה, רצון לשבת יחד עם חברים או בני המשפחה וגם אולי רעב קל, שעלול להתעורר במהלך הטיסה. על כל אלו צריכים כמובן לשלם, ובמקרים רבים, המחיר הזול יטפס מעלה ולעתים יתקרב מאוד למחירי טיסות סדירות.

לכן, חשוב לזכור שאם אתם מזמינים טיסת לואו-קוסט – עשו זאת רק באמצעות אתר (או אפליקציה) שמאפשר שקיפות מלאה בעניין המחיר. במילים פשוטות: כאשר אתם לוחצים על כפתור ה"בצע תשלום", עליכם לראות מול העיניים סעיפי אקסטרות של תשלום כבודה, תשלום על מזון בטיסה ותשלום על הושבה במקום שתרצו – ועם מי שתרצו.

למעשה, במקרים רבים (רבים מדי), לקוח יבצע הזמנה באתרי לואו קוסט, ורק לאחר התשלום, הוא יופנה להסדיר את התשלום הנוסף על הכבודה שלו.

כמו בכל דבר בחיים – על נוחות משלמים. לכן, כדאי לדעת כי טיסות לואו-קוסט רבות ממריאות ונוחתות בשעות שאינן נוחות לתייר הממוצע, שאינו רוצה "לאבד יום" בטיסת ההלוך וגם בטיסת החזור. כך למשל, אתה מתכנן חופשה ביעד באירופה, עולה על טיסה בשעה 18:00 וחוזר בטיסה של 7:00 בבוקר. וכך, חופשה של חמישה ימים הפכה ברגע לחופשה של שלושה ימים.

שיקול נוסף הנו היעדר גמישות בתנאי הביטול. מרגע ההזמנה דמי הביטול הנם מלאים. ללא אפשרות ביטול ההזמנה , שינוי תאריך ואין החזר אפילו חלקי זאת ביחס לטיסות סדירות שבהם בחלק גדול מהמקרים ניתן לבטל ולקבל החזר חלקי או מלא.

מטוס של חברות לואו קוסט, טיסות זולות. AP
לשים לב אם לואו קוסט היא השיטה המתאימה לצרכיכם/AP

למי מתאים לטוס בלואו-קוסט?

טיסות מסוג זה נועדו בעיקר לאנשי עסקים, שנוהגים לטוס מנקודה לנקודה באופן פונקציונלי מאוד, או למשל סטודנטים שלומדים באירופה ונוסעים לתקופות ארוכות. אלו יכולים לרכוש חודשים מראש כרטיס טיסה ב-60 יורו ולסגור עניין.

משפחות שקובעות תאריכי חופשה מדויקים מספר רב של חודשים לפני החופשה המשפחתית, יוכלו לקבל מחיר זול משמעותית - עד 40% ממחירים של טיסת שכר או סדיר. עם זאת, מי שמעדיפים לצאת לחופשה לקראת הרגע האחרון או סתם להיות ספונטניים – יעדיפו טיסת שכר או טיסה סדירה.

שיקול נוסף בבחירה קשור לנמלי התעופה שביעד. במקרים רבים, כדי לחסוך בעלויות, ינחתו טיסות הלואו קוסט בנמלי תעופה פחות מוכרים, שבהם המיסוי נמוך יותר. לעיתים זה יהיה כרוך בפחות שירותים ונוחות (כמו ההבדל בין טרמינל 1 הקטן ונטול הדיוטי פרי לבין טרמינל 3 בנתב"ג) ולעתים במרחקי נסיעה ארוכים יותר מנמל התעופה אל היעד שלכם (כך למשל ההבדל בין נמלי התעופה סטנדסטד, לוטון, גטוויק או היתרו בלונדון).

טיסות שכר (צ'רטר): קלאסי לחבילות נופש

טיסות אלה מתאימות מאוד לחבילות נופש כוללות או לטיולים מאורגנים. הרעיון: חברת נסיעות קמעונאית שוכרת מחברת תעופה מטוס עבור לקוחותיה, ובעצם לוקחת אחריות על החבילה כולה. אם עשיתם זאת עם חברה מוכרת – תמיד יהיה עם מי לדבר.

כך, בתקופות של שיא העונה (חופשות, חגים), מתווספות טיסות השכר ללוח הטיסות הסדירות ולמעשה מספקות מענה לביקוש הגואה באותן תקופות. חשוב לדעת כי במקרים מסוימים, טיסות שכר עלולות להתבטל בגלל תפוסה שאינה מספקת. זאת לעומת טיסות סדירות, שייצאו לדרכן גם עם נוסעים מועטים, בשל החובה להפעיל את הקו בזמנים הקבועים שלו.

כך או אחרת, טיסות שכר יתאימו לתיירים ספונטניים, מחובבי ז'אנר הרגע האחרון. היתרון במקרה זה: מחירים נמוכים באופן ניכר ממחירי טיסות סדירות. רק שוב - עשו זאת באמצעות מפעיל תיירות מוכר ובעל מוניטין.

ארוחה מטוס טיסה. ShutterStock
לשים לב עם הארוחה נכללת במחיר/ShutterStock

טיסה סדירה: בזכות השקט הנפשי

כיאה לשמן, טיסות סדירות מתבצעות באופן קבוע, בהתאם ללוח טיסות ידוע, ללא כל הפתעות. הכול מוגדר ומפוקח היטב, ואם מתעוררת בעיה (דחייה או ביטול טיסה), אפשר לסמוך על ההסכמים הבינלאומיים של חברת הטיסות הסדירה, ופשוט לעלות על טיסה של חברה אחרת. זה מעניק לא רק נוחות רבה, אלא גם נוסך ביטחון ושקט נפשי.

כך למשל, אם חברת תעופה מסוימת מוציאה באופן סדיר 6-5 טיסות יומיות ללונדון, שום עוגמת נפש לא תיגרם אם טיסה מתעכבת. במקרה כזה, פשוט יפנו אתכם לטיסה שיוצאת שעתיים מאוחר יותר. באופציית הלואו-קוסט, האלטרנטיבות יהיו הרבה פחות טובות ונגישות.

יתרון נוסף: בשל הזמנים הקבועים, טיסות מסוג זה יתאימו גם למי שנסמכים על לוחות זמנים מדויקים וטיסות המשך (קונקשן).

וישנו כמובן עניין השירות. לחברות התעופה שמפעילות טיסות סדירות, יש נציגים הזמינים לכל שאלה, ואלו אף יושבים פיזית בשטח נמל התעופה. במקרה שלנו, הם גם דוברים עברית. לעומת זאת, אם מתעכבת או מתבטלת טיסת לואו-קוסט, אתה צריך להרים טלפון, לחכות על הקו לנציג דובר אנגלית ולנסות לפתור עמו את הבעיה – מה שעלול להיות מתיש ולא תמיד להביא לתוצאות הרצויות.

במקרה של טיסות שכר – כל מקרה לגופו, ולכן עדיף לבצע את ההזמנה בקרב חברות תיירות מוכרות. זאת ועוד: לעומת חברות לואו-קוסט, חברות סדירות וחברות שכר מציעות מחירים הכוללים מטען וארוחות ברוב הטיסות הסדירות. יש לשים לב כי לעתים הסיבה למחירים הנמוכים בטיסות הסדירות היא משום שאינן כוללות מטען.

ולעניין המחיר: מי שיזמינו טיסה סדירה זמן רב מראש, ייהנו ממחיר נמוך יותר. וכן, מומלץ מאוד לעשות שימוש באפליקציות ובאתרים השונים, להשוות ולקבוע מה נכון עבורכם. אבל חשוב שכל המידע יהיה שקוף: מה כולל המחיר, מה הוא לא כולל, מהם תנאי הביטול ושאר אותיות קטנות. מדוע? כי לעתים, כמאמר הקלישאה, הזול עלול לעלות ביוקר. במקרים אחרים, הזול הוא לא תמיד באמת זול, אם מוסיפים לו את האקסטרות הנדרשות.

למה לשים לב בכל הזמנת טיסה?

שדה התעופה ממנו ממריאים ושדה התעופה בו נוחתים - אתרי תיירות בינלאומיים ואף אתר מסוים בישראל מאפשרים לצאת עם חברת תעופה אחת ולחזור עם חברת תעופה אחרת. חוסר תשומת לב תמים עלול לגרום לכם להזמין טיסה הלוך עם חברת תעופה שמגיעה לנמל תעופה מסוים ולחזור עם חברת תעופה שחוזרת מנמל תעופה אחר באותו יעד.

כתוצאה מכך אתם עלולים לפספס טיסה חזרה משום שהגעתם לאותו שדה שבו נחתם לשם חזרה ארצה. בעוד שהטיסה חזרה שהזמנתם יוצאת משדה תעופה שונה, המרוחק מספר שעות מהשדה הרלוונטי. לדוגמה, בערים כמו רומא, פריז, לונדון, קייב, איסטנבול או ניו יורק יש כשלושה שדות תעופה ויותר המרוחקים זה מזה, כך שמקרה כזה יכול להתרחש וכדאי להימנע ממנו כבר בשלב ההזמנה.

מטען - האם הטיסה כוללת מזוודה? הזמנת מזוודה במשקל 20-25 ק"ג בנפרד יכולה לעלות עד 70 דולר לכל כיוון, כלומר כ-140 דולר לטיסת הלוך ושוב. מטען שעלה עמכם למטוס יכול לעלות אף הוא כ-20-25 דולר לכיוון בחלק מחברות הלאו קוסט. כדאי לבדוק היטב האם טיסה כוללת מטען או לא, משום שבחלק מחברות התעופה ניתן להזמין מטען בהנחה של עד 50 אחוז אם מזמינים את השירות 48 שעות מראש באתר החברה.

הושבה במטוס - אם אתם מהמקדימים להגיע לשדה התעופה (שלוש שעות מראש) סביר להניח שבכל טיסה תשבו ביחד. אם אתם מהמאחרים, מומלץ לנסות לבצע הושבה מראש המתאפשרת בחלק מהאתרים. בטיסות לאו קוסט, בניגוד לטיסות סדירות, יש לשלם בעבור הושבה. בטיסות צ'רטר בדרך כלל לא ניתן לבצע הושבה. אם ברצונכם לקבל מושב מועדף תאלצו להיפרד מ-30 עד 70 דולרים נוספים לכיוון ולא בטוח שהמושב ייחשב בעיניכם למועדף כשתגיעו לכיסא המובטח.

צ'ק אין - חברות לאו קוסט מחייבות עבור ביצוע צ'ק אין בשדה התעופה. ניתן להימנע מעלות זו על ידי ביצוע צ'ק אין באתר החברה 48 שעות לפני המראה.

ארוחות - בטיסות מישראל ניתן להעלות מזון ושתייה, בטיסות מאירופה וארצות הברית לישראל לא ניתן להעלות בקבוקי שתייה, גם לא מים (מסיבות בטחון), כך שמי שחפץ נאלץ לשלם במטוס.

זמני ההמתנה בין הטיסות - מחיר הטיסה מושפע מאוד אם מדובר בטיסה ישירה או טיסה עם קונקשן. אם אין לכם בעיה עם נחיתת ביניים, אתם יכולים להוזיל משמעותית את המחיר. חברות רבות פועלות כיום מישראל וטסות לשדות מרכזיים באירופה ומשם יש להן טיסות לכל יעדי ההמשך הפופולריים – והחיסכון יכול להגיע לכ-30-40 אחוזים בעלות הכרטיס.

יש לשים לב במיוחד לזמני ההמתנה בקשר לאותן טיסות המשך. זמן המתנה קצר משעה עלול לגרום לכם להגיע אל היעד לפני המזוודות או שתאחרו את טיסת ההמשך בגלל לוח הזמנים הצפוף. זמן המתנה ארוך משלוש שעות לאחר נחיתת הביניים עלול להיות מתסכל למי שנוסע לחופשה קצרה. טיסה ליעד עם נחיתת ביניים היא דיל אטרקטיבי, אבל יש לשקול היטב את הזמנת העסקה נוכח זמני ההמתנה. בכל מנועי החיפוש היום ניתן להגביל את זמני ההמתנה המוצגים בתוצאות החיפוש ומומלץ מאוד לכוונן לזמן של עד ארבע שעות.

למגוון הטיסות והיעדים של כספי טורס

וואלה! NEWS בשיתוף כספי טורס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully