וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים שחובה לדעת: כך תגנו על כרטיס האשראי שלכם בחו"ל

19.7.2017 / 11:46

נתונים חדשים מגלים שגניבות והונאות מתוחכמות שקשורות לכרטיסי אשראי בחו"ל, גורמות לנזקים כלכליים של כ-16 מיליארד דולר בשנה. אז לפני שממריאים, קבלו 4 טיפים יעילים במיוחד להגן על הקרדיט קארד שלכם בחופשה

אישה קונה בגדים. ShutterStock
הימנעו מביצוע תשלומי און-ליין לבתי עסק בחו"ל. עדיף לשלם ישירות/ShutterStock

מקרי גניבת זהויות הולכים וגדלים משנה לשנה, ועד היום הונאות מסוג זה פגעו במיליוני משתמשי כרטיס אשראי בעולם כולו וגרמו לנזקים כלכליים הנאמדים בכ-16 מיליארד דולרים. כך עולה ממחקר בנושא, שנערך על ידי חברת המחקר האמריקאית Javelin Strategy & Research.

לכן, תיירים, הנסמכים בעיקר על כרטיס האשראי שלהם, חייבים להיות מודעים לסכנות ולנקוט אמצעי זהירות ראויים. אתר Travel Market מציע כמה שיטות להקטנת הסיכונים.

הזמנה בטוחה

הזמינו את הטיסה או את חבילת הנופש כולה באתרי אינטרנט מאובטחים בלבד או באמצעות סוכנויות שאתם מכירים וסומכים עליהן. מסתבר שהונאות הקשורות בגניבת זהות בעסקאות שבהן כרטיס האשראי נמסר און-ליין ולא פיזית (הונאות Card not present (CNP)), גדלו בכ-40% מאז שנת 2016. לכן, יש להקפיד ולהישמר, עוד לפני שבכלל עוזבים את הבית לכיוון יעד החופשה.

כך למשל, יש לשים לב לשורת הכתובת (https:// URL) בדפי ביצוע העסקה, ולוודא כי החיבור מאובטח. בשלב זה, שימו לב כי שורת הכתובת צבועה בירוק. צבע אדום מעיד על בעיית אבטחה. מסתבר כי במקרי הונאה רבים, עושים העבריינים שימוש באתרים דומים להפליא לאתרי ההזמנה המקוריים והמוכרים.

כך או אחרת, שימו לב לעובדה שכל דפדפן מציג סימוני אבטחה שונים, אך הרעיון דומה. עוד כדאי לדעת כי עדיף להימנע מביצוע תשלומי און-ליין באמצעות חיבור Wi-Fi, בעיקר בבתי קפה, בתי מלון ושאר בתי עסק בחו"ל.

כרטיס אשראי. ShutterStock
מזמינים טיסה דרך המחשב? בדקו שהחיבור מאובטח/ShutterStock

לשמור על הכרטיס - בכל זמן

כרטיסי אשראי וארנקים עלולים כמובן להיגנב ולשמש הן בעסקאות כספיות והן בגניבת זהויות. עבריינים מתוחכמים יותר גונבים את נתוני כרטיס האשראי וגם את המספר הסודי (PIN Code) ליד כספומטים או נקודות מכירה הומות. זאת באמצעות שימוש במצלמות ובשאר אמצעי מעקב מתוחכמים.
כדי להגן על עצמכם, שמרו את כרטיס האשראי קרוב אליכם ותחת עיניכם הפקוחה בכל זמן. אל תתנו את מספרו בשיחת טלפון, אלא אם אתם בטוחים שניתן לסמוך על הצד השני. בכל מקרה, לעולם לא תתנו את המספר הסודי שלכם.

והנה עוד טיפים בנושא זה: בדקו שאף אחד לא מביט בכל בעודכם מקלידים את המספר הסודי (בכספומט או בנקודות מכירה בחו"ל), והוציאו כסף רק מכספומטים של בנקים.
אל תאמינו למי שמציע לכם לגשת עמו לכספומט שבו המשיכה זולה יותר.

בסעדה, התעקשו לשלם את החשבון לידכם. אל תתנו למלצר לקחת את כרטיס האשראי שלכם וללכת עמו לקופה המרוחקת. אם יש צורך, פשוט גשו איתו לקופה. הקפידו שהמספר הסודי שלכם יהיה רשום במיקום שונה לחלוטין, ובוודאי שלא בארנק.

תוספת של שכבות הגנה

אם יש לכם כמה כרטיסי אשראי, אין שום סיבה לקחת את כולם אתכם לחו"ל. אם אפשר, קחו רק אחד מהם, ועדיף – את המאובטח שבהם (כרטיס חכם בתקן EMV, עם שבב). מי שממש מקפידים, עושים שימוש בכיסוי מגן מיוחד לארנק (או בארנק ייחודי) המונע "שאיבת" מידע על ידי קוראי כרטיסים שבהם עושים שימוש עבריינים מתוחכמים. ארנק מוגן מסוג זה מכונה RFID blocking wallet וניתן לרוכשו באתרי שופינג מובילים.

כמובן, מומלץ לעשות שימוש גם בארנק דיגיטלי, המציע שכבת הגנה נוספת מפני הונאות בעת ביצוע תשלומים. אחד מיתרונותיו הבולטים: נתוני התשלום בו אינם מצויים במכשיר הטלפון עצמו, אלא מוצפנים באופן שמונע גניבת נתונים. כך, המוכרים למעשה אינם מקבלים את נתוני כרטיס האשראי שלכם במעמדת הקנייה, ואינם יכולים לעשות בהם שימוש זדוני.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תקחו את כל כרטיסי האשראלי לחופשה. מספיק אחד/ShutterStock

עם היד על הדופק: התראות חמות

עוד לפני שאתם עוזבים את הארץ, מומלץ מאוד לקבוע מראש התרעות אוטומטיות על חריגות פיננסיות. כך, כאשר תתרחש פעילות חריגה או חשודה, כגון הוצאה גבוהה מאוד, תקבלו מיד סמס או דוא"ל מהבנק או מחברת כרטיסי האשראי. ובכל מקרה, מומלץ גם בחו"ל לעקוב אחר מצב החשבון שלכם דרך אתר הבנק, ואף להמשיך לעשות זאת גם ימים ספורים לאחר חזרתכם ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully