וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתחררים מהסטיגמות: השינויים שעברו הטיולים המאורגנים

12.7.2017 / 8:42

גם אתם חושבים שבטיול מאורגן רצים מאתר לאתר, אין זמן חופשי והוא עולה יותר מטיול פרטי? מסתבר שכבר מזמן לא. המציאות מלמדת שאפשר לשכוח את המיתוסים האלה

כספי מאורגן.
תשכחו מכל מה שידעתם על טיולים מאורגנים

מתי בפעם האחרונה עשיתם דרך של שעה וחצי בארבע שעות מלאות? תשאלו את משה וענת מרעננה, שחזרו בחודש שעבר מטיול עצמאי בסלובניה. הם נחתו בנמל התעופה של ליובליאנה לאחר טיסת בוקר מוקדמת, ניגשו לסוכנות השכרת הרכב, חתמו על כל מה שצריך לחתום ויצאו לדרכם, לכיוון אגם בלד – אתר נופש פופולרי ורב-קסם.

מרגע זה, כל מה שהיה עשוי להשתבש - אכן השתבש: הווייז לא הסכים להתחבר לאינטרנט המקומי, החבילה הסלולרית שלהם משום מה לא נכנסה לתוקף והתוצאה: השניים עלו על הכביש הלא נכון, והנסיעה צפונה בכביש מהיר הפכה לנסיעה דרומה בכבישים מקומיים צרים. מכאן היה אפשר רק להתברבר. אז נכון, הליכה לאיבוד בחו"ל טומנת בחובה לעתים קסם הרפתקני, אבל כשזה קורה אחרי לילה בלי שינה ובלי אוכל – הקסם מתפוגג במהרה.

וכל הכאוס הזה לא קרה אי שם בקצה העולם, במרחבי אלסקה או במזרח הודו, אלא כאמור בלב אירופה. "נכון, שום נזק לא קרה, אבל כשאתה מתכנן מראש וחוסך לטיול בחו"ל, אתה רוצה שהכול יתוקתק כמו שעון", מספרת ענת.

סיפורים מסוג זה צצים בכל שיחת סלון עם חברים, ועדיין - מסתבר שיש מי שחוששים להזמין טיול מאורגן ולנטרל את כל ההפתעות הלא רצויות. בנוסף, רבים אף אינם מודעים לעובדה שטיול מאורגן הוא גם הרבה מעבר לזה. בקיצור, תשכחו מכל מה שידעתם על טיולים מאורגנים, כי אנחנו עומדים לשבור כעת כמה מיתוסים.

כספי מאורגן.
מדי שנה בשנה, יוצאים קרוב ל-300 אלף ישראלים לטיולים מאורגנים בחו"ל

עצמאי בשטח: טיול לכל אופי

מדי שנה בשנה, יוצאים קרוב ל-300 אלף ישראלים לטיולים מאורגנים בחו"ל. ההיצע עצום והמגוון רחב – מטיולים במחירים שנעים מ-700 דולרים לאדם ועד כמה אלפי דולרים לאדם. המונח "טיול מאורגן" יכול לטמון בחובו חבילה כוללת ושלמה (טיסות, בתי מלון, כניסה לאטרקציות, מדריך 24/7 ופעילויות משעות הבוקר ועד הלילה), וישנם גם טיולים מאורגנים שמאפשרים חופש פעולה רחב יותר למי שמעוניינים בכך: ימים מודרכים בודדים לצד ימים חופשיים רבים לפעילות עצמאית. במילים פשוטות: הכול מודולרי, בהתאם לרצון, לחשק ובעיקר – לאופי של המטיילים.

אז מדוע בכל זאת יש מי שחוששים להזמין טיול מאורגן? מי שלא התנסו בכך בעת האחרונה, יאמרו כי בראש ובראשונה, הסיבה היא החשש להיות עם קבוצת אנשים שאינה מאותו הרקע או תחומי העניין שלהם - מה שיכול לפגום בחוויה. סיבה נוספת היא הרצון להימנע מביקור במקומות התיירותיים יתר על המידה, המקומות שכל התיירים מגיעים אליהם. וסיבה שלישית קשורה בקצב הטיול, כלומר הסטיגמה כי טיול מאורגן משמעו ויתור מוחלט על הפרטיות ועל הקצב שלך. למעשה, מטיילים רבים כלל אינם מודעים לקיומם של טיולים מאורגנים שמאפשרים את החופש שלך בזמנים מסוימים. כבר אמרנו – טיול לכל אופי.

למגוון הטיולים המאורגנים של כספי טורס

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כספי מאורגן.
הטיול המאורגן מהווה דרך מצוינת לראות עולם – וגם לחוות אותו בצורה יעילה ובלתי נשכחת

יותר חיסכון, פחות כאב ראש

הטיול המאורגן מהווה דרך מצוינת לראות עולם – וגם לחוות אותו בצורה יעילה ובלתי נשכחת, והוא טומן בחובו כמה יתרונות מנצחים, שאינם קיימים בטיולים עצמאיים.

בראש ובראשונה, טיול מסוג זה חוסך זמן וכאב ראש – מהסיבה הפשוטה שכשמו כן הוא: הכול מאורגן מראש. לא צריך לשבת מראש להכין מסלול, להתברבר בדרך, לנהוג במשך שעות ליעד, לחפש את האטרקציה שאליה מובילים שלטים שכתובים בשפה לא מובנת. בקיצור, בטיול מאורגן, רושמים "וי" על סעיף החיסכון והיעילות בניצול הזמן.

דבר שני, ולא פחות חשוב: העלות. כל סוכן נסיעות יספר לכם כי עלותו של טיול מאורגן בדרך כלל זולה בכ-20% מאשר חבילה לנוסע העצמאי. הסיבה: כאשר מרכיבים לבד את המסלול, יש לקחת בחשבון את הטיסה, בתי המלון, האטרקציות, הרכב, הדלק ושאר משתנים, חלקם אף אינם ידועים בשלב התכנון ומהווים הפתעה לא צפויה. באופן טבעי, טיול מאורגן מוזיל את העלות משום שהספקים סוגרים על מחירי קבוצה, שהם זולים משמעותית מתייר בודד.

כספי מאורגן.
אנשים רבים, חלקם בלי בני זוג, מעדיפים לנסוע בטיול מאורגן ובכך הם חווים את הנסיעה עם אנשים נוספים

פומפיי כמשל: להעצים את חוויית הטיול

ויש את העניין החוויתי, הקשור למידע המרתק שאתם עלולים לפספס כאשר אתם מטיילים לבד. כי עם כל הכבוד לשיעורי הבית שעשיתם, לדוגמה על סיפורה של פומפיי, רק כאשר המדריך יוביל אתכם אל נקודה עלומה שבה ציירו ילדי העיר, לפני כ-2,000 שנה, גרפיטי מקסים שבו מככבים גלדיאטורים עזי נפש – תבינו עד כמה הטיול המאורגן העשיר לא רק את הידע שלכם, אלא את החוויה כולה.

ויש שיקולים נוספים רבים שמטים את הכף לטובת טיולים מאורגנים. כך למשל, טיולי משפחות יהיו תמיד נוחים יותר - תשאלו את מי שהגיעו ברכב השכור אל היעד עם שני ילדים רגזנים במושב האחורי, או חיפשו חניה במרכזה של עיר גדולה.

פלח שוק נוסף הוא הטיולים לגילאי 50 פלוס: אנשים רבים, חלקם בלי בני זוג, מעדיפים לנסוע בטיול מאורגן ובכך הם חווים את הנסיעה עם אנשים נוספים, באותה שכבת גיל. למעשה, הפילוח של הטיולים המאורגנים כיום כה רב, עד שתוכלו למצוא טיול לכל תחומי עניין – מטיולים לאוהבי קולינריה ועד טיולים לדוברי רוסית.

לבחור את הטיול הנכון: לאן ועם מי נוסעים?

כמו בכל תחום, גם יעדי הטיולים המאורגנים הם עניין של אופנה, ובעונה זו החופשות הטרנדיות ביותר כוללות את היעדים הבאים: בכל הקשור לטיולים קצרים של עד 7 ימים: היער השחור בגרמניה, צפון איטליה, קרואטיה וסלובניה, פולין וטיולי משפחות לצפון איטליה ולהולנד. בכל הקשור לטיולים ארוכים, של עד שבועיים: סין, יפן, דרום אמריקה וסרי לנקה.

וכעת לנושא החשוב מכל: כיצד בוחרים את הטיול המאורגן שלכם?

בדקו מי המדריך – אם כבר ידוע שמו, אפשר לבצע חיפוש בגוגל ולראות מה אנשים כותבים עליו. שימו לב, שם המדריך לא תמיד ידוע עד לתחילת הטיול עצמו. רצוי לברר זאת מוקדם ככל האפשר.

הכירו את החברה המפעילה - חשוב מאוד לקרוא עליה חוות דעת ולבצע סקר שוק. כדאי עוד לדעת שברוב המקרים, סוכנים ימכרו את הטיולים המאורגנים במחיר נמוך יותר מאשר החברה המפעילה.

בדיקת המסלול - חברות שונות מציעות טיולים תחת שמות שונים וברמות שונות של מחיר, אך למעשה מדובר באותו טיול - רק עם שם אחר. הפתרון פשוט: בדקו את המסלול המוצע והשוו מחירים בהתאם למסלול עצמו.

אתרו את המלונות שבטיול - בדקו היטב באינטרנט את הפרטים על המלונות המוצעים, יש שפע עצום של חוות דעת. גם מיקום המלון חשוב, במיוחד בטיולים שבהם יש הרבה זמן חופשי להסתובב לבד. במקרה כזה, אתם ממש רוצים שהמלון יהיה קרוב למרכז העיר, כדי שלא תצטרכו לחפש תחבורה באמצע הלילה כשתרצו לחזור אליו. עם זאת, בטיולים מאורגנים שבהם הימים עמוסים ויש פחות זמן חופשי - יש גם פחות חשיבות למיקום המלון.

בדקו אם הטיול מובטח או בהרשמה - טיול מובטח, כשמו כן הוא: יוצא בוודאות. טיול בהרשמה פירושו שיתכן שהוא יבוטל. אם אתם מעדיפים להיות בצד הבטוח, עדיף להזמין טיול מובטח. וכן, אתם בהחלט רוצים להיות בצד הבטוח, במיוחד כאשר מדובר בחופשה בחו"ל, ובמיוחד לאור העובדה שאתם לא יוצאים לחופשה כל חודש.

למגוון הטיולים המאורגנים של כספי טורס

כספי מאורגן.
כמו בכל תחום, גם יעדי הטיולים המאורגנים הם עניין של אופנה
וואלה! NEWS בשיתוף "כספי טורס"
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully