וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילו את ישראל: הטיולים המפתיעים שחיכו לספורטאי המכביה

31.7.2017 / 9:34

הכותל, מצדה, ים המלח ותל אביב הם "מאסט", אבל מסתבר שספורטאי המכביה זכו לבקר גם באתרים מיוחדים ויוצאי דופן: מסיורים בעקבות אמני גרפיטי בחיפה ועד טיול חוויתי בעוטף עזה. אולי כדאי גם לכם לאמץ כמה מהרעיונות המקוריים הללו

טיול גמלים במדבר יהודה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
טיול גמלים במדבר יהודה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

בין הנפת משקולות לרכיבה על אופניים, בין בעיטת קראטה לחבטת גולף – מסתבר שיש מי שדאג לכך שאלפי ספורטאי המכביה שהגיעו לארץ מכל קצוות תבל, ראו פינות מוכרות יותר או פחות של ישראל, והתחברו אליה דרך הרגליים, העיניים וגם הנשמה.

"מה שהנחה אותנו בעיקר זה להראות את ארץ ישראל היפה, כדי ליצור חיבור מעמיק בין היהודים בתפוצות לבין ארץ ישראל והתרבות הישראלית", מספר יואב בייר, מנהל אגף הטיולים במכביה ה-20, לאחר שעמל לבנות עבורם תכניות טיולים מגוונות, מעשירות ומרגשות ככל האפשר.

"בתוך כל טיול השתדלנו לשלב ביקורים באתרים שמהווים פניני תרבות של ממש, כמו שדרות רוטשילד בתל אביב, המדרחוב בירושלים, ים המלח ועוד עשרות מקומות. ניסינו ליצור שילוב של טיולים בטבע היפה של ישראל, יחד עם סיורים תרבותיים שיציגו את העומק התרבותי של הישראליות".

נחל מג'רסה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל מג'רסה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

ממנהרות הכותל לחפלה בדואית

במכביה ה-20, שהסתיימה זה מכבר, היו ארבע מסגרות תחרותיות: נוער, מאסטרס, הקטגוריה הפתוחה והפאראלימפית. מה ההבדל בין הטיולים שהצעתם למתחרים של כל קטגוריה?

"קטגוריית המסטרס היא קטגוריה של מתחרים מבוגרים. במקרה הזה יצאנו מנקודת הנחה שזהו לא הביקור הראשון שלהם בארץ. לכן תכננו עבורם טיולים קצת שונים וסיורים במקומות חדשים יחסית, פחות 'קלאסיים'. כך למשל, בנינו סיור בחברות ההייטק בתל אביב, סיור במנהרות הכותל הכולל ביקור באולם החדש ועוד", עומר בייר. "באשר למתחרי מכביית הנוער הצעירים, כאן היה מדובר בביקור הראשון של רובם בישראל, ולכן בנינו עבורם טיולים באתרים ההיסטוריים והחשובים ביותר שיש בארץ: הכותל המערבי, ים המלח ומצדה, ראש הנקרה, נמל תל אביב ועוד. בנוסף, שילבנו בטיולים שלהם אטרקציות חווייתיות שיותר מתאימות לנוער. וכך, הם שטו בקיאקים בנהר הירדן, ערכו קטיף בשטחים חקלאיים ונפגשו לשיחה עם ארגון 'השומר החדש'".

האם ספורטאי המכביה נחשפו לתרבויות של כלל האזרחים בישראל?

"בהחלט. היה להם סיור דתות בנצרת ובחיפה, סיור בעקבות הדת הדרוזית בפקיעין ובאזור הכרמל, והם התארחו במאהל בדואי במדבר יהודה, שם הוזמנו ל'חפלה' בדואית מסורתית. המטרה שלנו הייתה להציג בפניהם את מדינת ישראל והתרבות הישראלית על כל גווניה, על כל התרבויות שבה", מסכם בייר.

כמובן, הפעילויות מכוונות לתחומי העניין השונים של הספורטאים, וכל אחד מהם הוזמן לבחור ממגוון של סיורים, לפי טעמו האישי ותחומי העניין שלו. הנה, על קצה המזלג, כמה מהפעילויות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השוק בעיר נצרת. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
השוק בעיר נצרת/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

קטגוריית המסטרס: ישראל למתקדמים

סיור מדברי בנושא ציונות: הסיור שלכם יחל בביקור במעבורות הירדן, מקום חציית הנהר על ידי בני ישראל, עת כניסתם לארץ המובטחת ואתר הטבילה של ישו. משם ממשיכים לשמורת הטבע עין גדי ואל חמי עין גדי: שוחים, צפים וכמובן נמרחים בבוץ.

סיור עוטף עזה: פותחים את היום בתצפית ממצפה אסף סיבוני לעבר הרצועה וממשיכים ל"שביל הסלט" - חוויה חקלאית מיוחדת בחממות חבל הבשור, הכוללת טעימות, מרוץ יוני דואר, קטיף עצמי של ירקות ועוד. משם יוצאים לביקור במושב נתיב העשרה, הכולל סקירה גיאופוליטית ותיאור החיים בצל העימות. חוויה מיוחדת במינה היא מפגש עם צמרת זמיר, קרמיקאית ויוזמת פרויקט הפסיפס "נתיב לשלום". כאן, כל מבקר כותב משאלה אישית על גבי אבן קרמית צבעונית ומדביק על גבי חומת הביטחון.

שמורת עין גדי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אזור עין גדי שליד ים המלח/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

סיור היסטורי בתל אביב: תחילת הסיור בהיכל העצמאות שבשדרות רוטשילד, המקום שבו הוכרזה מדינת ישראל. בהמשך, סמטאות נווה צדק - השכונה הראשונה בתל אביב, וטיול בשוק הפשפשים ובסמטאות יפו העתיקה. לקינוח, עולים לתצפית ממרומי מגדלי עזריאלי וסיום המסלול הוא מול הים, בנמל תל אביב.

סיור דתות ותרבות בגליל: סיור בנצרת הכולל את הר הקפיצה, כיכר שיאהב א-דין וסיפור מסגד המריבה, כנסיית הבשורה, המסגד הלבן, סיור טעימות בשוק ועוד. משם ממשיכים לפקיעין, לשיטוט בין סמטאות הכפר ולביקור בבית הכנסת העתיק והייחודי שנמצא בו.

חוויות נוספות: פעילויות נוספות כוללות סיור קולינריה ויין בשפלת יהודה, סיור ים ואוכל בין עכו לראש הנקרה, סיור טעימות בשוק מחנה יהודה בירושלים, סיור לילה אל ברים, מועדונים ומקומות בילוי בתל אביב, טיול סגוויי ברכס ארמון הנציב בירושלים ועוד.

נמל תל אביב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נמל תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

קטגוריית הנוער: גרפיטי, קיאקים והיסטוריה ישראלית

ירושלים של זהב: ביקור ביד ושם, ומשם עולים רגלית להר הרצל – מקום קבורתו של חוזה המדינה, גדולי האומה ובית הקברות הצבאי הלאומי. בהמשך, ביקור בעיר דוד – "המקום בו הכול התחיל", כולל הליכה רטובה בנקבת השילוח שנחצבה לפני כ-2,800 שנה. סיום הטיול בכותל המערבי – כאן יתוודעו בני הנוער מהעולם לאחד האתרים החשובים ביותר לעם היהודי.

פנורמה חיפאית: סיור בחיפה הכולל את מיטב אתרי התיירות בעיר - טיילת לואי, סטלה מאריס, המושבה הגרמנית ואדי ניסנאס ועוד.

עיר דוד, ירושלים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
סיור בעיר דוד שבירושלים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לגלות את מדבר יהודה: הבוקר מתחיל בטיול גמלים וארוחה בדואית מסורתית בכפר הנוקדים שבמדבר יהודה, ממשיך בטיפוס ברגל אל פסגת מצדה ומסתיים ברחצה וציפה בים המלח.

היסטוריה ושייט בנהר הירדן: הסיור יכלול ביקור בחצר תל חי, הכולל את סיפור תחילת התיישבות בגליל והקרב היהודי הראשון בעת החדשה בארץ ישראל. בהמשך - טיול בשמורת הטבע תל דן, הממזגת ארכיאולוגיה, היסטוריה ופלגי מים זורמים. לסיום - רפטינג אקסטרימי בנהר הירדן.

עולם המים: סיור בנושא המים, המתחיל במרכז המבקרים באתר "אשכול" והכרות עם המוביל הארצי – אחד ממוקדי הגאווה הגדולים של ישראל. בהמשך, רכיבה על חמורים ב"כפר קדם", המשחזר את החיים לפני אלפיים שנה ועלייה לתצפית עוצרת נשימה על הכנרת ועמק הירדן. לסיום, הליכה מרעננת וחווייתית במים הקרים של המג'רסה.

חוויות נוספות: סיור גרפיטי ואמנות רחוב בשכונת הדר בחיפה – מעוזם של כמה מאמני הגרפיטי הפופולריים ביותר בישראל, טיול היסטורי בתל אביב ויפו, סיור דתות ודו-קיום בצפון ועוד.

נראה שגם ישראלים רבים לא מכירים לעומק את שפע האתרים המדליקים הללו, הפזורים מצפון לדרום וממתינים רק לכם כדי שתגלו אותם. קדימה, למה אתם מחכים?

ראש הנקרה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
ראש הנקרה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
וואלה! NEWS בשיתוף המכביה
  • עוד באותו נושא:
  • המכביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully