וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי המכוער גם באילת: צולל "כתב" שמו באבנים והזיק לדגים

13.6.2017 / 16:37

פקחי רשות הטבע והגנים שצללו השבוע בשמורת הים הדרומי באילת, איתרו מצבור רב של אבנים מתחת למים שיצרו את כתובת השם "נועם" וסתמו את מחילות הצלופחים ומנע את יציאתם להשגת מזון. הפקח המקומי: "מדובר בהשפעה הרסנית על החי במים"

הישראלי המכוער בשמורת האלמוגים באילת. זיו נדר, מערכת וואלה! NEWS
"פגיעה חמורה בבעלי החיים בשמורה". הכתובת "נועם", שכתב צוללן בשמורת האלמוגים/מערכת וואלה! NEWS, זיו נדר

במסגרת פעילות פיקוח שוטפת, צללו השבוע פקחי רשות הטבע והגנים בשמורת הים הדרומי מול חוף הנסיכה באילת ואיתרו מצבור רב של אבנים בקרקעית שיצרו את כתובת השם "נועם".

האבנים נמצאו על קרקעית הים החולית, ובכך סתמו את פתחי המחילות של צלופחי הגן ופגעו בהם על ידי חסימת נתיב היציאה שלהם. ברשות הטבע והגנים מציינים, כי צלופחי הגן הינם בעלי חיים נייחים המקובעים למקומם, כאשר במצבי סכנה הצלופחים נכנסים למחילתם על מנת להגן על עצמם ולהסתתר. חסימת המחילה על ידי אבנים אלו מונעת מהם לצאת מהמחילה ובכך להשיג את מזונם, מה שעלול לגרום בסופו של דבר לתמותת הצלופח.

לדברי זיו נדר, פקח מרחב ימי וחוקר מרחב אילת ברשות הטבע והגנים, "הנחת אבנים בקרקעית מהווה פגיעה חמורה בבעלי החיים בשמורה ותופעה פסולה ואסורה בה אנו נתקלים לצערנו לעיתים קרובות. מדובר בהפרה בוטה של חוק שמורות הטבע והגנים הלאומיים ואנו מבקשים מהציבור הצולל בשמורת הים הדרומי באילת להימנע מפעולה זו באופן מוחלט, ואף לציין בפני אחרים שעושים זאת כי הדבר אסור ובעל השפעה הרסנית על החי במים".

בתוך כך רשות הטבע והגנים פונה לציבור הצולל בשמורת האלמוגים ומבקשת לדווח לה דרך משרדי השמורה או מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* על כל זיהוי כתובות אבנים על החול מתחת למים, וזאת בכדי שיוכלו לטפל בנושא ולמנוע פגיעה בבעלי החיים בשמורה.

הישראלי המכוער בשמורת האלמוגים באילת. זיו נדר, מערכת וואלה! NEWS
הצוללים במהלך פירוק כתובת האבנים בקרקעית הים/מערכת וואלה! NEWS, זיו נדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully