וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מציאות לחלום: מה שקרה במידברן ולא ראיתם עדיין

דן ליאור

11.6.2017 / 12:24

לא מעט כתבות התפרסמו לאחרונה, כולל בוואלה!, על המידברן השנה. אבל התמונות ששלח לנו הצלם דן ליאור לוקחות את האירוע למקום אחר לגמרי. צפו בסרטון ובחוויה על-חושית, שנותנים הצצה לקו התפר שבין מציאות לחלום

צלמים זמניים מורשים

שנה שעברה הגעתי בפעם הראשונה למידברן במטרה לעשות סרטון. לא ידעתי ממש לאן אני מגיע ונתתי למדבר לעשות את שלו. שבוע של חול חום ואבק במקום הנפלא ההוא הוליד את We are Midburn, שפורסם בוואלה! וזכה להצלחה עצומה בארץ ובעולם ונצפה על ידי מאות אלפי אנשים.


עוד על המידברן בוואלה! תיירות:
הטירוף מתחיל במדבר: הצצה ראשונה למידברן 2017
המידברן ואני: חוויותיי מה"ברנינג מן" של ישראל
היה אש!: האנשים והפרצופים שרואים רק במידברן


כששמעתי שנושא המידברן השנה הוא חלום צלול (lucid dreaming), ידעתי מיד מה יהיה הפרוייקט הבא שלי. בעברי התנסיתי וחוויתי מצבים של שליטה ותודעה מוחלטת בתוך החלומות שלי. זה היה תהליך ארוך שנמשך קרוב לשנתיים אשר בסופו הצלחתי לחוות חלום צלול. יכלתי לחוש, להחליט, ולהיות נוכח בחלום שלי כאילו היה מציאות. הייתי בשליטה מלאה, וזו הייתה אחת החוויות העוצמתיות בחיי.

זו תחושה מאוד מוזרה. הכל נראה אמיתי ובו זמנית מרגיש אחרת. בחלומות, חוקי הפיזיקה חלים על העולם באופן שונה. זה משהו שמאוד קשה להסביר אבל ידעתי שבעזרת הצילום אוכל להציג את הרעיון.

והמידברן, היה המקום המושלם לכך.

בין מוחשי לבלתי אפשרי

החלטתי שהשנה אצלם סדרת תמונות שאותן אנפיש בעזרת טכניקה חדשה שצוברת תאוצה בחודשים האחרונים בעולם הצילום. בדרך זו, ידעתי שאוכל להעביר בערך, מהו חלום צלול.
הסתובבתי ברחבי הפלאייה ופגשתי אנשים נפלאים שלהם הסברתי על הרעיון שלי. כולם מאוד התלהבו, וממש כמו בשנה שעברה, כולם נרתמו לפרוייקט.

וכך יצרתי סדרה של תמונות, ובאמצעותן גם את הסרטון הזה שאתם רואים כאן, שהן על קו התפר בין מציאות לחלום. בין משהו מוחשי למשהו בלתי אפשרי. הרעיון היה לצלם תמונה בודדת ולאחר מכן להנפיש חלקים ממנה. משהו שבמבט חטוף ייראה לנו כתמונה רגילה וסטטית לכל דבר. אך אם נעצור לרגע ונביט לעומק, נראה משהו קצת מוזר ובלתי אפשרי.

הרעיון מאחורי התפיסה הזו, הוא גם הטכניקה הפופולרית ביותר על מנת להגיע להכרה מלאה בזמן חלום (בשפה המקצועית נקרא Reality Check). לרוב, לא נדע שאנחנו חולמים עד שנבצע פעולה שבחלום, התוצאה אנו מצפים שתקרה, תתרחש בצורה אחרת. כאן ישנן תמונות שאנו מצפים מהן לתפקד כתמונה לכל דבר. אך אם נעצור רגע ונביט שוב, נראה משהו מופלא.

לחשבון האינסטגרם של דן ליאור ולערוץ היוטיוב שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • מידברן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully