וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן טסים ביולי-אוגוסט? היעדים שמחכים לכם הקיץ בחו"ל

אמנם רק אמצע מאי, אבל הישראלים כבר למדו שמשתלם להזמין את חופשת הקיץ מראש. השנה צפויה עלייה של 30% ביציאות לחו"ל ביולי-אוגוסט - אז אילו יעדים חדשים מחכים לכם מעבר לים, כמה יעלה ומהי החופשה הכי משתלמת למשפחה? בדקנו

עריכת וידאו:ניר חן

עוד לפני החופש הגדול, מגיעה אלינו חופשת שבועות בסוף החודש, אבל לא מעט מאיתנו כבר מסמנים ביומן את תאריכי חופשת הקיץ באוגוסט, במיוחד בשבועיים-שלושה האחרונים כשמסתיימות הקייטנות.

בחברת גוליבר, למשל, מדווחים על עלייה של 171 אחוזים (!) במספר ההזמנות לחופשה ביולי-אוגוסט לעומת הקיץ אשתקד. גם מנהלת השיווק של אשת טורס, גלית זכאי, מסבירה שהישראלים כבר למדו להזמין הרבה זמן מראש. "מאחר ושנת 2017 מסתמנת כשנת ההזמנות קדימה, לטווח הארוך, ולקוחות דואגים לשריין לעצמם את חופשת הקיץ עם הילדים ליולי-אוגוסט כבר בינואר ופברואר, בקיץ הנוכחי אנחנו צפויים לראות עלייה של 30 אחוזים בביקושים לנופשים בחו"ל לעומת שנה שעברה".

אז אילו יעדים חדשים מחכים לישראלים הקיץ בחו"ל, איפה נבחר להעביר את חופשת הבטן-גב שלנו ומהי החופשה הכי משתלמת למשפחה? בדקנו עם חברות הנסיעות ואתרי השוואות המחירים כל מה שצריך לנופש המשפחתי שלכם בעונה החמה.

היום העמוס בשנה בנתב"ג קיץ 2016 אולפן. ספק 500
עלייה של 171 אחוזים במספר ההזמנות לחופשה ביולי-אוגוסט. נוסעים בנתב"ג/ספק 500

אז יוון, כידוע, היא אחד היעדים הפופולריים על הישראלים בכל זמן, מצב ועונה. רק בשנה האחרונה טסו כ-40 אלף איש למדינת האיים ביולי-אוגוסט. אין ספק שהקירבה לישראל (טיסה של שעתיים) וגם שלל האפשרויות (מהכל כלול, דרך מלונות משפחה ועד לריזורטים לזוגות) - הופכים אותה ליעד מושלם לישראלים.

רונן קרסו, סמנכ"ל איסתא, מסמן את היעדים העיקרים לקראת קיץ 2017, כשאין בהם כמעט כל שינוי: רודוס, קוס, כרתים, סנטוריני, זקינטוס ואיה נאפה בקפריסין, וכמובן גם את סקיאתוס - אי חדש בצפון-מערב הים האגאי - שאליו משווקת החברה שלו חבילות נופש עם טיסות ישירות. אל איי יוון הפופולריים, כמו גם לקפריסין, תוכלו השנה להגיע גם משדה התעופה של חיפה.

לדברי גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל - חברה לפתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות - כרתים מככבת בראש טבלת היעדים המובילים הקיץ - נתון שכנראה לא הפיל אתכם מהרגליים - ונופשון באי בחודש יולי יעלה בממוצע כ-670 דולרים לאדם, כאשר באוגוסט, בשיא הביקוש, המחיר מזנק לכ-820 דולרים. גם באתר טרווליסט להשוואת מחירים מסמנים את כרתים כיעד הכי חזק לקיץ עם פופולריות של 23 אחוזים מבין הישראלים שיטוסו אליו בחופש הגדול. לפי האתר, חופשה בת 5 לילות באי תעלה בממוצע כ-780 דולרים לאדם.

יעדים חדשים, יחסית, באזור אגן הים התיכון הקיץ, הם קפריסין הצפונית (טורקית), שהפכה יותר נגישה עבור הישראלים עקב טיסות מוזלות של חברת ריינאייר לאי, וגם האי לפקדה ביוון, שאליו תפעיל חברת "אופק תיירות" טיסות ישירות וחבילות נופש בחודש יוני בלבד (החל מ-425 אירו לאדם).

אז כמה יעלה:
רודוס: 3 לילות במלון 5 כוכבים על בסיס חצי פנסיון, עם טיסות מחיפה יעלו לאדם בהרכב של זוג +2 ילדים 416 דולרים.

פאפוס: 3 לילות במלון 4 כוכבים עם פארק מים על בסיס הכל כלול, עם טיסות מחיפה יעלו לאדם בהרכב של זוג +2 ילדים 529 דולרים.

קפריסין הטורקית: 3 לילות במלון 5 כוכבים על בסיס הכל כלול, עם טיסות, יעלו לאדם 579 דולרים לאדם בחדר זוגי.

עוד באותו נושא

הקיץ מגיע – אבל זה לא אומר שאי אפשר לטוס בזול

לכתבה המלאה
האי לפקדה יוון. ShutterStock
לפקדה. אי חדש לישראלים ביוון/ShutterStock
קפריסין הטורקית חופשה. אשת טורס,
הפכה יותר נגישה עבור הישראלים. קפריסין הטורקית/אשת טורס

מה באירופה?

מלבד יעדי יוון שמופיעים בשלושת המקומות הראשונים בטבלת היעדים המועדפים לחודשי יולי-אוגוסט, נמצאים גם יעדי אירופה האחרים ברשימת המקומות המבוקשים. בחודש יולי מככבות ברשימה ערי איטליה עם מחיר ממוצע של כ-610 דולרים לנופש, לעומת מחיר ממוצע של כ-679 דולרים בחודש אוגוסט, וברצלונה עם מחיר ממוצע של 733 דולרים בחודש אוגוסט.

לפי נתוני גוליבר, השנה קיים ביקוש גבוה ליעדים במזרח אירופה, הרבה בזכות הסכם "השמיים הפתוחים" וחברות הלואו-קוסט שנכנסו לפעול בישראל, מה שהוריד משמעותית את מחירי הטיסות למזרח אירופה.

את ההנחה הזו מאשש גם אתר טרווליסט, שמצא שפראג היא היעד המבוקש באירופה (ללא הבטן-גב) עבור ישראלים לקיץ. בירת צ'כיה זוכה לפופלריות של 13.1 אחוזים מקרב הישראלים שיטוסו אליה בקיץ, כשייתכן שהמחיר המוזל של חבילות הנופש ליעד, שיורד במקביל (11 אחוזים זול יותר מקיץ 2016), הוא הסיבה לנהירה אליה. על נופשון בן 3 לילות בעיר תשלמו בממוצע 313 דולרים לאדם - מה שבהחלט משתלם במקום לילה אחד בצימר גלילי מפנק. יעדים אירופיים מבוקשים נוספים הם אתונה (10.9%), בוקרשט (10.9%), אמסטרדם (10.8%) וברצלונה (9.3%), לונדון (9.3%), מוסקבה (7.7%) ווינה (7.5%).

ואפרופו מוסקבה, ישראייר מציעה חופשה ב"ריביירה הרוסית", הלא היא העיר סוצ'י, שאליה תחל לטוס ישירות מאמצע יוני. 7 לילות שם יעלו לכם כולל טיסה וארוחת בוקר החל מ-587 דולרים לאדם בהרכב של זוג+2 ילדים.

פראג הציורית. וואלה! טורס
הכי מבוקשת באירופה. פראג/וואלה! טורס
בוקרשט, רומניה. GettyImages
10.9% מהישראלים ייבלו בה את הקיץ. בוקרשט/GettyImages

יעדים מבוקשים למשפחות

אוסטריה וגיאורגיה רושמות זינוק של 200 אחוזים (!) בכל הקשור ליעדים משפחתיים פופולריים השנה, לעומת קיץ 2016. גם כפרי הנופש של הולנד מזנקים (127% לעומת 2016), כך גם היער השחור המוכר והוותיק בגרמניה (92% לעומת 2016) ואפילו הרי הקרפטים ברומניה (88% לעומת 2016). יעדים אחרים שקופצים בעשרות אחוזים הם יעדי משפחות קלאסיים כמו אגם גארדה באיטליה ואיי יוון.

ומה במזרח? בנגקוק עלתה למקום השני בפופולריות מבחינת יעדים השנה (37% שינוי בביקוש לטיסות), והישראלים לא מוותרים על תאילנד גם ביולי-אוגוסט, שלא נחשבים לעונה החמה במדינה, ואפילו במחירים יקרים למדי. לדברי תמר גרזון, מנכ"לית טרווליסט, "אנחנו ממשיכים ורואים את הגידול המתמשך והאהדה של הישראלים ליעד זה. ניתן לראות (נכון לעכשיו) עלייה של קרוב ל-40% בביקוש לטיסות לתאילנד, הישראלים מנצלים את החופש הגדול כדי לבלות חופשה משפחתית ביעד אקזוטי".

גם האי זנזיבר באפריקה ממשיך לייצר ביקוש של תיירים כחול-לבן. "זה הודות לטיסות הישירות שנפתחו לאזור והוזילו את העלויות בכ-40-30 אחוזים", אומרת גלית זכאי מאשת טורס. חבילת נופש ביולי בת 7 לילות, על בסיס חצי פנסיון במלון 4 כוכבים, כולל טיסות, תעלה 1,389 אירו לאדם בחדר זוגי. על שילוב של 8 ימים ספארי בטנזניה+בטן-גב בזנזיבר, על בסיס פנסיון מלא, תשלמו כבר 2,740 דולרים לאדם בחדר זוגי.

"יש גידול של כ-20 אחוזים במשפחות שמזמינות דילים ליותר משבוע - לתשעה ימים - זאת מכיוון שאנשים מבינים שהעלות הגדולה זה כרטיס הטיסה, ולכן עדיף לשלם עוד קצת על הרכב ועל המלון ובמיוחד כשנוסעים עם ילדים קטנים והיום הראשון מאד מעייף", אומרת רוית שרף דגן, מנהלת AVR מבית תלמה נסיעות ותיירות.

ניו יורק, לעומת זאת, במגמת ירידה דרסטית - 21 אחוזי שינוי לרעה בפופולריות לחופשה ב"תפוח הגדול" בקיץ. אבל עם הודעתה של חברת WOW היום (ב'), על מכירת כרטיסים ב-149 דולרים לכיוון לניו יורק דרך איסלנד, הביקוש צפוי לעלות.

ואיפה אתם תעבירו את הקיץ הקרוב? טקבקו לנו!

חוף החול הלבן תאילנד. ShutterStock
לא מוותרים עליה גם במחיר יקר. תאילנד/ShutterStock
חופשה זנזיבר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
טיסות ישירות הוזילו את החופשה באפריקה. זנזיבר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully