וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בדרום: תכירו את רצועת החוף החדשה של ים המלח

3.4.2017 / 14:43

לקראת חופשת הפסח, הוצגה היום (ב') רצועת החוף החדשה של ים המלח, שבה 16 חופים חדשים שהוקמו וחודשו באזור המלונות, כמו גם טיילת חדשה לאורך 4 ק"מ. אפילו מים מתוקים לשטיפת המלח התקינו

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: חניכת רצועת החוף החדשה בים המלח, היום

ים המלח קיבל היום (ב') חיזוק משמעותי להיותו אחד מאתרי התיירות הפופולריים והחשובים בישראל, כשבמעמד מכובדים רבים, בהם שר התיירות ומנכ"ל החברה להגנת ים המלח, נחנכה בו רצועת חוף חדשה.

פרויקט רצועת החוף החדשה חובק בתוכו 16 חופים חדשים שהוקמו וחודשו באזור המלונות של ים המלח. בעקבות הפרויקט, הפכה רצועת החוף החדשה לציבורית, והכניסה אליה ללא תשלום. הרצועה חובקת בתוכה טיילת חדשה לאורך 4 ק"מ רציפים, שאף הוארה ומאפשרת לחובבי הספורט והבריאות גישה רציפה למסלול הריצה הנושק לקו המים.

לאורך הרצועה נמצאים בתי המלון באזור, והמבקרים יוכלו ליהנות ממתקני חוף וכושר חדישים המאפשרים גם אטרקציות לילדים ולמשפחה, מקלחות חוף, ספסלי ישיבה מתקני הצללה מגוונים ואף מתקן מיוחד ייעודי לאזור המאפשר שטיפת עיניים עם מים מתוקים מיידית לצוללים האמיצים. כמו כן, נמצאים בה מסלולים ייעודיים, המאפשרים גישה לבעלי מוגבלויות עד לקו המים.

עיקר חשיבותו של הפרויקט שהושלם במהלך השנתיים האחרונות היא בהסדרת הגישה החופשית לחוף, ובפתיחת כל המקטעים שהגישה לחלקם שובשה בשל קרבת המים. עם פתיחת 16 החופים במלואם, יזכו החופים גם לשמות חדשים בעלי זיקה למאפייני האזור המיוחדים.

עלות פרויקט ההגנות השיקום ופיתוח רצועת החוף עומדת על כ- 750 מיליון שקלים, כאשר כ-60% ממומנים על ידי המדינה וכ-40% הנותרים ממומנים על ידי מפעלי ים המלח, כפי שנקבע למרכיב זה בהחלטת הממשלה על פתרון הקבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
16 חופים יקבלו שמות חדשים. רצועת החוף החדשה בים המלח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר התיירות: "החזרנו את החופים לציבור"

את פרויקט השיקום מובילה החברה הממשלתית להגנות ים המלח הפועלת מטעם משרד התיירות, בשיתוף המועצה האזורית תמר ומפעלי ים המלח, ששותפים למימון הפרויקט. היקפה העצום של התכנית כולל שיקום תשתיות חיוניות, ופיתוח כבישים, שטחים פתוחים ותכנון מחודש של האזור בראייה תיירותית ברת קיימא. הפרויקט בכללותו נאמד במאות מיליוני שקלים.

שר התיירות, יריב לוין, אמר בחניכת הרצועה, "הבוקר החזרנו את החופים בים המלח לציבור. המהפכה הגדולה שהובלנו כאן התאפשרה לאחר עבודה מאומצת של החברה להגנות ים המלח (חל"י) והמועצה אזורית תמר מתוך ההבנה שפתיחת החופים, שיפוצם ושדרוגם תביא את ים המלח למקום הראוי - בקדמת התיירות הישראלית".

"השקענו המון מחשבה בשלבי תכנון הפרויקט, אומר שמעון (שימי) דניאל, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל"י). "בנינו וביצענו מתיחת פנים לאזור שמאפשר לתעשיית התיירות המקומית לשגשג ויחד איתה הוא פתוח ונגיש לקהלי יעד חדשים שעד היום נבצר מהם להגיע לאזור. החופים הוחזרו לידיו של הציבור ולהם הוספנו תשתיות מתאימות, מתקנים מודרניים, מסלולי נגישות לבעלי מוגבלויות יחד עם טיילת פסטורלית המקיפה את רצועת החוף החדשה".

"האזור כולו עובר בימים אלו מתיחת פנים שצפויה תוך שנים ספורות לשנות מפת התיירות האזורית. פנינת הטבע שבידנו היא נכס לאומי שיש לשמור ולהשקיע בו ועל כן יוזמה משותפת זו היא מבורכת", אומר דב ליטבינוף, ראש מועצה אזורית תמר ומוסיף, "החופים החדשים הם הסנונית הראשונה המבשרת על תחילתה של דרך שבסופה יזכה האזור לחשיפה בינלאומית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקן שטיפה של מים מתוקים ברצועה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סככות מצלות לקהל, שיוכל להיכנס ללא תשלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully