וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שעה מהבית: 7 טיולים קרובים לכל עיר - מחיפה ועד אילת

13.4.2017 / 9:17

בחג הזה לא חייבים לשרוף כסף על דלק ולא לבזבז זמן בפקקים: 7 הצעות לטיולים נהדרים וקרובים לבית שלכם, מחיפה ועד אילת

מערכת וואלה!

מי אמר שפסח הוא הזמן שבו תבלו בפקק תנועה? למה שלא לנסוע קרוב לבית ולהשאיר את הטיולים המרוחקים לימים שקטים יותר, בלי כל עם ישראל? הנה, כך תעשו זאת בחוכמה.


חירות מהארנק: יומן אירועי פסח ללא תשלום

לחיפאים: נחל לוטם

מסלול הטיול הזה מתחיל ממש בלב העיר, ויש סיכוי גדול שרבים הם החיפאים שעדיין לא צעדו בו. אורכו כ-3.5 ק"מ והוא קווי, אבל עם קצת עזרה מחברים או הזמנת מונית, תוכלו לערוך אותו ברכב אחד.

הטיול הזה יספק לכם הליכה נעימה בחורש לצד זוויות ראיה חדשות ולא מוכרות על העיר שלכם. תחילתו בגן האם, וסיומו ברחוב הרב אנקואה רפאל, לא רחוק ממרכז שכונת שער עלייה. המסלול כולו מסומן בסימון כחול.

מגן האם יורדים מערבה אל הנחל, או בעצם אל ממלכת הטבע, ותוך כדי הליכה החורש הולך ונעשה סבוך ויפה יותר, המאוכלס בלא מעט אלונים. מכאן יורדים אל ערוץ הנחל, לצד עצי ער אציל. בהמשך, הדרך מתאפיינת במשטחי סלע בוהקים וחושפים, ושוב - חודרת אל החורש. חוצים מטע זיתים. מתעלמים מסימון ירוק שיחזיר אתכם אל העיר וממשיכים מערבה. לאחר כמה מאות מטרים פוגשים מערה ולאחריה מגיעים אל נקודת הסיום.

נחל לוטם בחיפה. שועל, ויקיפדיה, צילום מסך
הליכה נעימה בחורש לצד זוויות ראיה חדשות על חיפה. נחל לוטם/צילום מסך, שועל, ויקיפדיה

לירושלמים: נחל שורק ונחל קטלב

לאר מספיק כבר עם הסטף בכל חג? הפעם סעו בכביש 386 מעין כרם לתחנת בר גיורא, ומשם ליד מסילת הברזל ומחנים מול התחנה. מסלול זה, החולף לצד הנחלים שורק וקטלב, הוא מעגלי ואורכו 5 ק"מ.

צדי נחל שורק מקושטים בחורש ים תיכוני סבוך, ותחילת הטיול במסלול ירוק שעובר מתחת למסילת הברזל וחוצה את הוואדי. השביל ממשיך מערבה ומגיע לשרידי כפר דיר א-שייח', בהם מבנה קבר גדול שנותר שלם. אחרי שחולפים על פני הכפר ממשיכים ישר בשביל כחול, הצופה מגבוה אל עבר צמד הנחלים.

עוד כ-2 ק"מ וחוברים לשביל שחור שפונה צפונה, לכיוון נחל קטלב. כאן הכל אפלולי, רגוע ומשופע בעצים נותני צל. עוברים את עין קטלב, וכיאה לשמו - גם פוגשים אינספור עצי קטלב. מכאן חוברים אל השביל שעמו התחלתם וחוזרים לרכב.

נחל קטלב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מקושט בחורש ים תיכוני סבוך. נחל קטלב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לתל אביבים: שער פולג ופארק יקום

4 ק"מ, מעגלי. גם תל אביביים שמעולם לא יצאו מהעיר יוכלו להתמודד עם המסלול החביב, הקליל והחמוד הזה, שחולף על רכס כורכר ומפגיש את המטיילים עם כמה הפתעות, שנמצאות ממש מתחת לאף של כביש החוף.

תחילת הטיול בפארק יקום (הגעה מתחנת הדלק יקום). שבילי ההליכה כאן מרובים ואפשר ומותר להתברבר, כי הניווט פשוט. רק זכרו שהמגמה שלכם היא צפונה.

נכנסים לשמורת שער פולג, הרובצת על רכס כורכר ובה אגם עונתי רחב ידיים, מוקף צמחייה ועצי אקליפטוס. ממשיכים לתל פולג על השביל השחור, שבו נמצאו שרידי יישוב קדומים. ממשיכים אל "פירצת שער פולג", המצוי מעל ערוץ הנחל, ומסיימים בגשר הולכי הרגל שנמתח מעל כביש החוף. מי שרוצה להגדיל, יקפוץ לאזור חוף פולג, בדרך הכוללת דיונות שמהן אפשר להתגלגל. מומלץ להצטייד במפת האזור (או פשוט לצעוד עם כולם).

שמורת שער פולג פארק יקום. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
הפתעות שנמצאות ממש מתחת לאף של כביש החוף/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לבאר שבעים: יער יתיר

יש באר שבעי בקהל שעדיין לא חרש את יער להב? ובכן, זה הזמן להמשיך אל יער לא פחות יפה, המצוי באזור הדמדומים שעל גבול המדבר. מבין היערות שניטעו על ידי האדם, יער יתיר הוא הגדול בישראל, והוא מבטיח שפע של מסלולים באורכים שונים. המלצה שלנו: אל תקבעו מראש. תגיעו, הביטו היטב במפת היער שבשלטי הכניסה, ובחרו על המקום. אך בכל מקרה, אל תחמיצו טיול קצרצר ונחמד בשביל המתקנים החקלאיים.

עוד ביער: חורבת יתיר, שם התקיים ישוב יהודי בימי בית שני וכן חורבת ענים, שכוללת שרידי מצודה מימי מלכי יהודה. נוסף על כל אלו, יש פה מתחמי פיקניק נהדרים ומסודרים.

הגעה: מכביש 60 לפי השילוט. שימו לב: מסלול הטיול חולף ליד גדר ההפרדה.

שביל המתקנים יער יתיר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שפע של מסלולים באורכים שונים. שביל המתקנים ביער יתיר/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לאשדודים ולאשקלונים: חולות ניצנים

באופן רשמי, מסלול הטיול הזה אורך כ-2.5 ק"מ, אך כל כך מתבקש להאריך אותו, ולהוסיף לו קילומטראז', בעיקר באמצעות גלגולים מדיונות ומשחקי מחבואים בבוסתנים זעירים. את הטיול בשמורת חולות ניצנים מומלץ להתחיל דווקא לצד "הארמון", מבנה כבן 100 שנים שמתהדר בעיצוב אוריינטלי קסום. לצדו יש שלטי הסבר המתארים את הקרב המר שהתחולל ב-1948 בין הצבא המצרי למגני קיבוץ ניצנים.

מכאן נוסעים דקה וחצי ומחנים בחניון האקליפטוסים, בפאתי השמורה הגדולה, שמשמרת מרחב חולי אדיר. מכאן חוברים לשביל הכחול ומטיילים איתו בשטח, מחפשים זוחלים ומקפצים על דיונות חול עד שמתעייפים וחוזרים לרכב. מומלץ להגיע גם לאגם ניצנים, שנראה כמו ציור נוף יפה.

בצומת ניצנים, בין אשדוד לאשקלון, פונים מערבה, עולים על כביש 3631 ומשם לפי השילוט לבית ספר שדה שקמים ("הארמון").

חולות ניצנים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נראה כמו ציור נוף יפה. האגם בחולות ניצנים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

למודיעינים: נחל המעיינות בפארק קנדה

נכון, מסלול הטיול הכי קרוב אליכם הוא בחורבת שר, אבל כדאי לנסוע מעט יותר, ולהגיע למקום שגם בימים עמוסים, כל אחד ימצא בו קצת שקט: פארק קנדה. ממחלף לטרון שעל כביש 1 עולים לפי השילוט לפארק קנדה (ניתן גם להגיע מכביש 3).

בפארק הענקי מומלץ לבחור במסלול נחל המעיינות - מסלול קווי קצר של כ-1.5 ק"מ המסתיים במעיין התמרים. הפארק משולט וממופה היטב, כך שאין צורך בכישורי ניווט מיוחדים. מגיעים, בוחרים מסלול ונהנים מכל רגע. אם מסלול המעיינות קצר מדי עבורכם, המשיכו עם הרכב לכיוון תל איילון, המספק תצפית נוף יפה ומשם לעבר בית הקשתות. כעת, באביב, הפריחה עזה ואפשר לצעוד שעות בלי להזיע (כמעט). אל תוותרו.

פארק קנדה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לצעוד שעות בלי להזיע. פארק קנדה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לטבריינים: הירדן הדרומי ובית המוטור

בהנחה שלא פעם ולא פעמיים סגרתם יום של פיקניק ביער שוויץ, הגיע הזמן לגוון ולרדת מעט דרומה. המסלול המעגלי שמתחיל ומסתיים באתר "ירדנית", נמשך כ-2 ק"מ בלבד. הוא קליל וממלא את הנשמה בשלווה, בזכות שפע בריכות המים שבו.

מאתר "ירדנית" חוצים את הכביש לכיוון "בית המוטור" וממשיכים בחורשות האקליפטוס היפות. פוגשים בבריכות המים, שעופות ממינים שונים מרחפים מעליהן, חוצים בזהירות את כביש 90 ומגיעים לבית הקברות המיתולוגי של כנרת, המאכלס חלוצים מימי עלייה ראשונה ושנייה, בהם ברל כצנלסון, המשוררת רחל ורבים אחרים. מכאן ממשיכים על שביל סובב כנרת (צבעי כחול, סגול, לבן) עד לנקודת ההתחלה.

בית המוטור. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
למלא את הנשמה בזכות שפע בריכות המים. בית המוטור/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

לאילתים: גיא שני-הקניון האדום

ובכן, כמה אילתים כבר יש בעולם? 60 אלף? אבל אם תוסיפו להם את מספר המבקרים בעיר בימי חד הפסח, תגיעו למספר אסטרונומי. אז במיוחד עבורכם, וגם עבורם - הנה מסלול טיול שישלוף אתכם מהטיילת.

אורך הטיול בגיא שני (הקניון האדום) הוא כ-3.5 ק"מ, והוא יפגיש אתכם עם מדבר פראי ועוצמתי. ההליכה נערכת בחלקה בקניון יפה, שאליו יורדים באמצעות יתדות ברזל ושוכחים מהעולם.

כדאי להגיע, יוצאים מהעיר לכביש 12, ממשיכים בו כ-20 ק"מ ומחפשים את השלט שמפנה לחנייה. מתחילים בסימון שבילים ירוק וחוזרים בסימון שחור. קחו מפה ואל תרדו משולי כביש 12. בכל זאת, הגבול נמצא במרחק נגיעה.

הקניון האדום. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מסלול שיפגיש אתכם עם מדבר פראי ועוצמתי. הקניון האדום/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully