וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע נעלם שמה של ישראל ממפת הטיסות של חברות תעופה?

17.3.2017 / 5:17

מחקר של אוניברסיטת מינסוטה גילה ששמה של ישראל נעדר ממפות של חברות תעופה מסוימות. הניחוש הראשון שלכם לסיבה כנראה יהיה נכון, אבל יש גם כמה דילמות לא פשוטות בסיפור הזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו לא על המפה. מפת היעדים של כוויית איירווייז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכירים את המפות שמראים לכם בטיסות? אתם בטוחים שעברו שש שעות טיסה ועוד מעט אתם בארצות הברית, מביטים במפה על הצג ואופס... אתם מעל איסטנבול, בקושי חלפו שעתיים.

סודן של המפות הללו, כמו גם מפות היעדים שמופיעות באתרי החברות, הוא שאין מקום בעולם שנסתר מהן. מעל כל יעד שתהיו בו יצוין שם המדינות שבסביבתו. אבל יש כמה מפות שמשום מה שמה של ישראל נמחק מהן. מסתורי משהו, לא?

מטוסי 787 של חברת אתיחאד. GettyImages
ישראל לא קיימת מבחינת אחת החברות הגדולות בעולם/GettyImages

ובכן, התשובה די ברורה לחוקרים מאוניברסיטת מינסוטה שעלו על התופעה. המפות החסרות נמצאות בחברות תעופה ערביות, כמו "קטאר איירווייס", "סעודיה" ו"כוויית איירליינס". עם זאת, ב"איתיחאד", אחת החברות המשפיעות והמשמעותיות ביותר בעולם, מבינים שהסרה של ישראל בלבד עלולה לעורר הדים ולכן "כיסו" את ההדחה עם טריק פשוט: הם הסירו גם מדינות אחרות שאליהן החברה אינה טסה, כמו מאלי, ארמניה וגינאה.

ומה בדבר "איג'פט אייר", החברה הלאומית של מצרים, שטיסותיה מגיעות לנתב"ג? ובכן, שם לא יכולים, מטבע הדברים, להעלים את ישראל מהמפה, אבל גם לא מציינים שתל אביב היא יעד. גם זו דרך מעניינת לרצות את לקוחותיך.

קשרי חברות התעופה גדולים ומסועפים. ל"אייר פרנס" ו"דלתא" שיתוף פעולה נרחב עם "סעודיה". האם זה גורם להן לעשות צעד כנגד התופעה? ממש לא. האם יש דילמות? בהחלט כן, גם לחצים רבים מצד לוביסטים יהודים, אבל הקוד-שייר ממשיך כרגיל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מודעה של חברת איג'פט אייר. GettyImages
הם דווקא טסים לישראל, אבל לא ממש מתגאים בזה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully