וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר קר, אז שיהיה בתנועה: חופשה חורפית באצבע הגליל

יפעת סני

8.2.2017 / 7:44

החורף הזה כל כך קר, שכבר עדיף להפוך את זה לבילוי. קפצנו לסוף שבוע חורפי במיוחד בצפון - שלג בחרמון, בית ספר לשוקולד בגליל, והרבה מאוד שקט. המלצה לחופשה קרה לוהטת

מראה החרמון ממלון כפר גלעדי. דרור מילר,
מראה החרמון ממלון כפר גלעדי/דרור מילר

כשהחורף משתולל בחוץ, יש כאלה שמתחפרים עמוק-עמוק מתחת לפוך ומחכים שהרעמים יעברו, יש כאלה שממשיכים בשלהם בתקווה שההתעלמות מהחורף תגרום לחורף להתעלם מהם, ויש כאלה שהולכים עם הראש בקיר ועולים למקום הכי קר בארץ. אם אתם מאלה, או רוצים להיות מאלה כי סיימתם את כל מצבור התה והסדרות בבית, הנה המתכון שלנו לסוף שבוע חורפי מדויק.

Frozen בחרמון

כשמדברים על חורף בצפון, הדבר הראשון שעולה לראש הוא החרמון, ובצדק. מדובר בדבר הכי קרוב לחופשת סקי שיש לנו כאן. אז נכון, מאוד מאוד קר שם, אבל אם אתם מגיעים לבושים נכון, אפשר לשרוד את זה. החרמון צבוע עכשיו בהרבה מאוד לבן, ואם תצליחו להתגבר על עומס המבקרים, צפויה לכם חוויה אמיתית. אם תבלו את הלילה בצפון, תוכלו להגיע לחרמון מוקדם בבוקר, ואז התורים יהיו הרבה יותר קצרים.

אתר החרמון מלא במבקרים 14 ינואר 2017. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
הרבה שלג, הרבה אנשים/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון

האטרקציה הגדולה ביותר בחרמון היא הרכבל שמוביל לפסגה ומסלולי הסקי, אבל האמת היא שגם בילוי פשוט בשלג מהנה בפני עצמו, בעיקר לילדים. במפלס התחתון של ההר אפשר ליהנות גם ממזחלות האקסטרים, מזחלות הנעות על מסילה בשליטת הגולש, שמתאימות מאוד לילדים מעל גיל 3 שלא רוצים לעלות ברכבל (או שההורים שלהם חוששים שלא יסכימו לרדת מההר).

למי שפחות מחפש אקסטרים, או שרוצה ליהנות מהחרמון בלי לחכות בתורים למתקנים עמוסים, גם מלחמת שלג פשוטה ושתיית שוקו חם במזנון האתר (טעים באופן מפתיע, גם הפיצות) הם בילוי אפשרי בהחלט כשעולים לחרמון. איך שלא תבחרו לבלות על ההר, אם תתלבשו חם ותבדקו את מזג האוור מראש, מובטח לכם חצי יותר מהנה מאוד, וכמה תמונות שוות במיוחד לפייסבוק.

לילה בקיבוץ

החכמה בנופש היא למצוא מקום לינה טוב ומפנק שיהיה קרוב מספיק לכל המקומות שאתם רוצים לראות. באצבע הגליל המקום הזה הוא כפר גלעדי, רק 20 דקות מהחרמון ומרחק נסיעה קצרצרה מהמון אטרקציות אחרות.

מלון כפר גלעדי פעיל כבר יותר מ-60 שנה, אבל הוא שופץ ממש לאחרונה. הגליליות שולטת במלון הזה בכל פינה. הוא נקי מאוד ושקט, החדרים נעימים מאוד. המלון מציע גם חדרים פשוטים באווירה קיבוצית, וגם חדרי סוויטה מפנקים יותר, שמתאימים למשפחות עם ילדים או לאנשים שרוצים יותר מלון ופחות בית הארחה.

יש בו גם בריכה מקורה ומחוממת, מועדון ילדים ומופעים בערב (יש סיכוי יותר מסביר שתמצאו במלון גם שירה בציבור, ככה בשביל האווירה). חוץ ממופעי הלובי הסטנדרטים למדי, מלון כבר גלעדי מציע לנופשי החורף האמיצים שלל אטרקציות, כמו סדנאות מאסטר שף לילדים, סדנאות סלסה לכל המשפחה, סדנאות תיפוף ומעגלי מתופפים, הקרנות סרטי ילדים, משחקי חפש את המטמון ברחבי הקיבוץ ושחייה לילית עם הפעלות בבריכה (המחוממת, כאמור).

מלון כפר גלעדי. דרור מילר,
למי שרוצה מלון ופחות בית הארחה. סוויטת פרימיום במלון כפר גלעדי/דרור מילר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדנת מסטר שף לילדים במלון כפר גלעדי. יבטיח לכם חצי שעה של שקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שבית המלון נפרד מהקיבוץ, הקיבוץ נוכח בו כל הזמן. ליד המלון יש פינת חי מקסימה, חוות רכיבת סוסים טיפולית (כך שאפשר בכל רגע לראות וללטף את הסוסים), גינות משחקים ומבנים לשימור מימי הקיבוץ הראשונים. מהמלון יוצאים מדי ערב סיורים לחליבת פרות (חשוב לבוא סבלניים, כי בין המלון לבין המחלבה עומדים עשרות סיפורים על עברו המפואר של הקיבוץ מפי מתנדבי הקיבוץ).

בחלק התיירותי אפשר למצוא את שביל הלולים של הקיבוץ - שביל העובר בין מבני לולים שהוסבו לסדנאות יצירה וחנויות בוטיק. אל שביל הלולים מגיעים תיירים מכל הסביבה ושמו נודע למרחוק. ואי אפשר בלי הסליק המפורסם בקיבוץ, שבו ניתן לקיים סיור (בתשלום) ולהתוודע לסוד הכמוס ששמרו חברי הקיבוץ, שהסתירו את מחבוא הנשק שנמצא רק אחרי עשרות שנים. אנחנו העדפנו את הטבע ואת חליבת הפרות.

מלון כפר גלעדי. מחירים: אמצ"ש - מזמינים 2 לילות ומקבלים כרטיס חינם לחרמון (החל מ-670 שקלים לחדר ללילה). סופ"ש - זוג+2 ילדים ומקבלים כרטיס חינם לחרמון או אטרקציה לבחירה (החל מ-1,390 שקלים לחדר ללילה). טלפון: 04-690-0000.

מלון כפר גלעדי. דרור מילר,
מציע לא מעט אטרקציות, ביניהן גם בריכה מחוממת. מלון כפר גלעדי/דרור מילר

מתוק כשקר לי

אחרי שממצים את כל האופציות שבמלון ומפשירים מהבילוי בחרמון, יש עוד כמה אייקונים שראוי לבקר בהם בחורף הגלילי. הראשון - הארי השואג, ממש מתחת לכניסה לקיבוץ כפר גלעדי. הרי אי אפשר בלי לחלוק כבוד למי שטוב לו למות בעד ארצנו.

האתר השני הוא מוזיאון השוקולד של שולמן בקיבוץ דפנה, שהחלק המהנה ביותר בו הוא סדנאות השוקולד לילדים. הסדנא מחברת את השוקולד לחושים ולנשמה, ובמסגרתה לא רק מכינים ואוכלים שוקולד, אלא גם מציירים בו, לשים אותו, מורחים אותו ומשתוללים איתו. ומי שלא צייר חיות בשוקולד לא השתולל בשוקולד מימיו.

אחרי סדנת השוקולד, וכדי לפרוק קצת מהסוכר, מומלץ לצאת לטיול רגלי בקיבוץ דפנה. המראה של נחל חי ושוצף החוצה את הקיבוץ הוא אחד המראות היפים והלא שגרתיים שיש, בטח כל כך קרוב לבית. גם פינת ההנצחה לחללי הקיבוץ בנויה בצורה מרשימה ומעניינת..

אם אתם פחות בעניין של קלוריות ריקות ויותר בעניין של היסטוריה וארכיאולוגיה, אתם יכולים לבחור בצד השני - ביקור בתל חצור, שהיה מוקד התיישבות חשוב ופתח לממלכות הצפון במשך אלפי השנים. מעבר בין שערי העיר והבתים המשוחזרים על רקע ענני החורף שבשמיים מעלה תהיות פילוסופיות על זמן, מקום וקטנות האדם מול איתני הטבע. ואם אתם יותר בעניין של טבע פראי, עיצרו לסיבוב בשמורת טבע נחל שניר. האוויר הנקי, הדשא הירוק וזרימת הנחל יהיו סיום מרענן לטיול חורפי בצפון. עד לחורף הבא.

שולמן, קיבוץ דפנה. פתוח כל השבוע, סדנאות בתשלום. טלפון: 054-5902198.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוקולד, המון שוקולד. מוזיאון השוקולד של שולמן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בזמן שהילדים בסדנא, צאו לסיבוב בקיבוץ דפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכותבת היתה אורחת של מלון כפר גלעדי בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully