וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האומנם טיסות ב-20 אירו? הבלוף של ריינאייר נחשף

חברת הלואוקוסט הגדולה באירופה הודיעה אתמול על פתיחה של 15 יעדים חדשים בין ישראל ואירופה, ועל מבצע מכירות של טיסות ב-20 אירו למשך 48 שעות. אבל באתר של החברה מופיע רק יעד אחד - קפריסין, וגם הוא לרוב יקר יותר. הגולשים זועמים, אבל ישכחו בקרוב

המנהל המסחרי של ריינאייר דייויד אובריאן. עודד קרני, מערכת וואלה! NEWS
טריק שיווקי או אמת? המנהל המסחרי של ריינאייר, דייויד אובריאן, אתמול במסיבת העיתונאים אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עודד קרני

אתמול (ד') כינסה חברת התעופה ריינאייר, הנחשבת לחברת הלואוקוסט הגדולה ביותר באירופה, מסיבת עיתונאים בתל אביב, ויצאה בהודעה בדבר פתיחת 15 נתיבי תעופה חדשים לישראל וממנה בחורף הקרוב, כפי שדווח בוואלה!.

ריינאייר משתלטת על ישראל: פותחת 15 יעדי טיסה חדשים לארץ

לקראת השקת הקווים, אמר המנהל המסחרי של החברה, דייויד אובריאן, שיוצעו לנוסעים טיסות במחיר של 20 אירו לכיוון עד היום (ה') בחצות. אולם, אלפי הגולשים שנכנסו לאתר החברה גילו שהיעדים בכלל אינם מופיעים על מפת הטיסות של ריינאייר לישראל, פרט לפאפוס שבקפריסין, שאליה יחלו טיסות ב-28 במרץ. אז אמנם ישנן טיסות בודדות מקפריסין לתל אביב במחיר של 19.99 אירו, כפי שהבטיחה החברה, אבל דווקא מחירי הטיסה לקפריסין לתל אביב לא יורדים מ-37.80 אירו לכיוון, כפי שבדקנו.

זאת ועוד, רוב המחירים שבדקנו בחודשים אפריל עד ספטמבר השנה, עומדים בממוצע על 50 אירו לכיוון, למרות שישנם גם כמה כרטיסים במחיר של כ-30 אירו (אבל הם מעטים), ומאידך גם כרטיסים של 123 אירו לכיוון (גם הם מעטים).

בפנייה שהעברנו לנציגת ריינאייר שאחראית על אזור המזרח התיכון, לא נמסרה תשובה מפורטת לפשר הודעתו של המנהל המסחרי, אלא רק ש"הקו בין תל אביב לפאפוס במכירה כבר עכשיו, ואילו הקווים האחרים יפתחו למכירה באתר בשבועות הקרובים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממש לא 20 אירו. מחירי טיסה לפאפוס וממנו באתר ריינאייר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
סלע אפרודיטה. לשכת התיירות של קפריסין,
היעד היחיד שבסייל כרגע באתר ריינאייר. פאפוס/לשכת התיירות של קפריסין

תוך דקות ה"סייל" כבר נגמר

אבל העמדת כרטיסי טיסה למכירה במחירי רצפה הם טריק ידוע של חברות התעופה, ש"שומרות" מספר מושבים או מחלקה במחירים שאומנם הן מציעות, וברגע שהם נמכרים (בדרך כלל תוך דקות), מיד מזנקים המחירים וגם התרעומת של הגולשים. גם אנחנו, העיתונאים, לא חפים מאחריות בדבר "זעקת המחירים הזולים", ונותנים לכך גב בכותרות נוצצות שמושכות את הקוראים והגולשים.

אין ספק שריינאייר, שהחלה את פעילותה בישראל באוקטובר 2015 ומפעילה כרגע ארבעה קווי טיסה בין עובדה לקרקוב, קובנה, בודפשט והיעד האחרון שנוסף בדיוק לפני שנה - ברטיסלבה, היא בשורה חיובית למדיניות השמיים הפתוחים בישראל והוזלת מחירי הנופש שלנו בחו"ל. אבל על חברות הלואוקוסט לדעת, שטריקים שיווקיים של פרסום מחירי רצפה, באופן כזה או אחר עם "אותיות קטנות", עלול לפגוע בהן בטווח הארוך ולגרום לכעס ונטישה של הנוסעים, שאולי יחפשו טיסות חלופיות ויסכימו לשלם מעט יותר כדי לא ליפול שוב בפח האכזבה.

עם זאת, ככל שמדובר בציבור הנוסעים הישראלי, הזיכרון הוא קצר מאוד וברגע שידו תשיג מחיר טיסה זול, ייתכן ומוזת הפיוס ת?שרה עליהם סלחנות יתרה. כל מה שנותר לנו לעשות, הוא "לשבת" על האתר ולבדוק מתי ייכנסו היעדים החדשים של ריינאייר בישראל למכירה. אנחנו מבטיחים להיות כאן כדי לעדכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully