וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטיילים השאירו לכלוך בנגב וזה מה שקרה לשועל המסכן

26.1.2017 / 15:06

ראשו של שועל נלכד בתוך שקית של חטיף, שהשאירו מטיילים באזור בקעת צין שבנגב. בסרטון שצולם על-ידי מטיילות והועבר לפקח האזורי, נראה השועל המסכן שזכה בסופו של דבר לסוף טוב. אנא שמרו על הטבע

צלמים זמניים מורשים

עוד עדות למטיילים שמלכלכים ופוגעים בטבע. סרטון שעלה בדף הפייסבוק של רשות הטבע והגנים, מראה שועל שראשו נתקע בתך שקית של חטיף בבקעת צין שבנגב. הסרטון צולם על-ידי מטיילות בשביל ישראל והועבר לידי פקח בקעת צין, עודד סהר, ברשות הטבע והגנים.

השועל יושב ללא תנועה, כשכל ראשו תקוע בתוך השקית, ורק כששני מטיילים מתקרבים אליו לאט, ואחד מהם שולף את השקית מראשו, הוא מצליח להשתחרר ונמלט בריצה.

"אנחנו יודעים, זה אינסטינקט אנושי. אתם רואים אותנו ומיד רוצים להאכיל אותנו. אבל תבינו, אנחנו לא צריכים שתאכילו אותנו. ממש לא", נכתב בפייסבוק של הרשות. "המזון שלנו נמצא בטבע והאכלתנו במזון שלא מיועד לנו גורמת לנזק גדול ופעמים רבות אף למוות. אנחנו לא צריכים לאכול במבה או דוריטוס או אפילו חטיפים בריאים כמו פירות וירקות.

"וגם אם אתם לא מאכילים אותנו אז אתם משאירים את השקיות הריקות בשטח. אנחנו סקרנים - אז אנחנו מנסים. וככה אני, ועוד הרבה בעלי חיים אחרים מתחילים להסתבך: בולעים, נתפסים, נקשרים או נחנקים משקיות, מקופסאות שימורים, מפחיות ומעוד המון פסולת שלא אמורה להיות בטבע.
בבקשה - אם אתם אוהבים אותנו ואכפת לכם מאתנו באמת- אל תאכילו אותנו ואל תשאירו פסולת ושאריות מזון בטבע. שמרו עלינו. תודה".

לאחרונה יצאה רשות הטבע והגנים בקמפיין שעלותו שני מיליון שקלים ומטרתו שמירה על חיות הבר. הנושא המרכזי בקמפיין עוסק בחוסר יכולתן של החיות להבין את שפת האדם, ולכן חובה עלינו לדאוג לשמור על בעלי החיים, להילחם בציד לא חוקי, לאסוף את הזבל שנותר מאחורינו בטבע, להפחית את השימוש בתאורה מלאכותית בלילה ושאר פעולות שמפריעות ומסכנות את החיות.

אנא שמרו על הטבע, כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully