וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזריות או טפשות? חברת תעופה שחטה עז לפני המראת המטוס

חברת התעופה של פקיסטן איירליינס, שמטוסה התרסק על כל 47 נוסעיו בתחילת החודש, החליטה "להסיר את הקללה" על-ידי הקרבה של עז לפני ההמראה הראשונה של מטוסיה, שקורקעו בעקבות האסון. "זו מחווה של תודה", אמר גורם בחברה

עז שחורה. ShutterStock
גזרה משמיים. העז שילמה את המחיר חידוש הטיסות/ShutterStock

שעיר לעזאזל: צוות של חברת התעופה פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס (PIA) שחט שלשום (א') עז שחורה על מסלול ההמראה בשדה התעופה בבירה איסלמבאד וזאת לפני המראתו המחודשת של מטוס ATR-42, שכל המטוסים מדגם זה קורקעו בעקבות התרסקות בתחילת החודש.

כזכור, ב-7 בדצמבר המריא מטוס של חברת התעופה הפקיסטנית מהעיר הצפונית צ'יטרל אל הבירה אסלאמבאד, ועליו 47 נוסעים. המטוס התרסק זמן קצר לאחר שהמריא וכל נוסעיו נספו. לא ברור מה גרם לתאונה, אך בעבר היא כבר הואשמה בליקויי בטיחות.

עם חידוש המראתם של המטוסים מדגם זה, חיפשו עובדי חברת התעופה "התערבות אלוהית" ועז שחורה ומסכנה שילמה את מחיר "קללת ההתרסקות". "אנשי חברת התעופה הקריבו שלשום עז כמחווה של תודה כשמטוס ה-ATR חידש את טיסותיו", אמר גורם בפקיסטן אינטרנשיונל איירליינס לעיתונות המקומית. עם זאת, הוא הבהיר שלא היתה זו החלטה שהתקבלה בדרג ההנלה של החברה.

לאחר ההקרבה, המריא המטוס לעיר מולטאן (Multan) ובכך ביצע את הטיסה הראשונה לאחר שכל המטוסים מסוג זה קורקעו ועברו בדיקות בטיחות בעקבות ההתרסקות. בתאונה האווירית הזו נספה גם זמר הפופ הנודע, ג'ונאיד ג'משד, שהפך למטיף דתי.

פקיסטן איירליינס. ShutterStock
הסירה את הקללה בדרך פחות קונבנציונאלית. מטוס בואינג של פקיסטן איירליינס/ShutterStock

רשות התעופה האזרחית (CAA) החליטה לקרקע את צי מטוסי ה-ATR-42, עד שכולם יעברו את בדיקות הבטיחות ויהיו כשירים להמראות.

השבתת המטוסים פגעה קשות בחברת התעופה הפקיסטנית ובטיסות לערים בפקיסטן, כמו גוואדר, פנג'גור, טורבאט ושאר ערים במדינה.

מטוס ה-ATR 42-500 הוא מטוס נוסעים לטיסות מקומיות, היכול לשאת 48 נוסעים בקונפיגורציה רגילה, והוא מסוגל להמריא ולנחות במסלולים סלולים וגם במסלולי עפר. מנועי המטוס מיוצרים על ידי חברת "פראט ו-וויטני" האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully