וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבע מימי בית המקדש נמצא בירושלים והוצג בממשלה

11.12.2016 / 13:18

המטבע שייך לסדרת המטבעות שהוטבעו בתקופת מלחמת היהודים ברומאים. מצידו האחד עלה גפן וכתובת: "חרות ציון". מצידו השני, גביע עומד והכתובת "שנת שתיים למרד הגדול" - היא שנת 67 לספירה

מטבע ממרד היהודים ברומאים שנת 67. משרד התרבות, מערכת וואלה! NEWS
מצד אחד "חרות ציון", מצידו השני הכתובת "שנת שתיים למרד הגדול". המטבע משנת 67 שנמצא/מערכת וואלה! NEWS, משרד התרבות

השרה רגב הציגה היום (א') בישיבת הממשלה את מטבע בן כ-2,000 שנה, שנמצא ברחוב עולי הרגל ונחשף לאחרונה בחפירות עיר דוד שבירושלים. המטבע נמצא לפני כחודש, כחלק מההכנות לאירוע חשיפת "דרך עולי הרגל" שהתגלתה במעמקי האדמה בעיר דוד.

הצגת המטבע נעשתה בתחילת ישיבת הממשלה, כחלק מהצגת החלטת ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בראשות השרה רגב, לקיום חגיגות היובל לשחרור ואיחוד ירושלים.

המטבע שנמצא, שייך לסדרת המטבעות שהוטבעו בתקופת מלחמת היהודים ברומאים. מצידו האחד עלה גפן וכתובת: "חרות ציון". מצידו השני, גביע עומד והכתובת "שנת שתיים למרד הגדול" - היא שנת 67 לספירה.

"בדיוק 1900 שנים מאוחר יותר, בשנת 1967 - נכנסו הצנחנים לעיר העתיקה, לירושלים וחידשו את החרות שלה ושלנו - השיבו את הריבונות היהודית לירושלים. השלכנו לפח של ההיסטוריה את המטבעות שטבע טיטוס אחרי נצחונו על המורדים: 'ג'ודאה קפטה' (יהודה השבויה) ושבנו ליהודה המשוחררת, לירושלים החופשית והמאוחדת וכך תישאר לעד", אמרה השרה רגב בפתח ישיבת הממשלה הבוקר.

עוד הוסיפה שרת התרבות והספורט: "לא מזמן כולנו שמענו את ההחלטה המופרכת והמגוחכת של אונסק"ו, לפיה אין לעם היהודי זיקה לכותל ולהר הבית - החלטה שהיא חלק ממסע תעמולה שקרי, מסילוף ההיסטוריה, רק בשביל מטרה אחת - יצירת דה לגיטימציה למדינת ישראל. דה לגיטימציה לחזרה שלנו, לחבלי הארץ שלנו. שלנו מימי האבות ועד היום. לא יעזור להם. ברוך ה' ב-1967 חזרנו לבית אל, חברון, שילה ואלון מורה. אלה מקומות טעונים בהיסטוריה יהודית ובזהות יהודית - המקומות בהם הלכו האבות והאמהות, יהושע והשופטים, בהם ניבאו הנביאים - והשיא, הפסגה, היא כמובן חזרתנו לירושלים המאוחדת, שחרורה של כל ירושלים כולל המקומות הקדושים לנו ובראשם הר הבית".

מטבע ממרד היהודים ברומאים שנת 67. משרד התרבות, מערכת וואלה! NEWS
השרה רגב מכריזה בישיבת הממשלה על חגיגות היובל לשחרור ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, משרד התרבות

בחג החנוכה, חג המכבים, יקיימו משרד התרבות ורשות העתיקות אירוע בו ייחשפו רחובותיה של ירושלים הקדומה, בהם הלכו המכבים לפני 2,000 שנה ויותר. האירוע בחנוכה יהיה אות פתיחה ראשון, לחגיגות היובל לירושלים. בסיור המקדים בחפירות במעמקי עיר דוד, אנשי הצוות של השרה רגב נטלו חלק בחפירות ואחד מהם מצא מטבע.

את המטבע חשפה השרה רגב בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "חשבתי שלא יהיה יותר מתאים מלהציג לך ראש הממשלה את המטבע הזה, דווקא ביום הזה, בו אנו מחליטים על חגיגות היובל לשחרור ירושלים את המטבע הזה", אמרה.

השרה רגב הוסיפה ואמרה: "בחפירות ארכיאולוגיות לעיתים מוצאים, בולה, חרפושית וכד. בחפירות האלו מצאנו כמובן הרבה מאלה, אבל בעיקר מצאנו רחוב. לא סתם רחוב - את הרחוב הראשי של ירושלים, עם החנויות בצד הרחוב, את 'הממילא' של הימים ההם. זהו הרחוב המרכזי של עולי הרגל שעלו מבריכת השילוח להר הבית בכל חג. אני רואה בחשיפת מערכת הרחובות של ירושלים הקדומה, פרויקט לאומי חשוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully