וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטריאוטיפ עולמי: במה כל מדינה בעולם הכי טובה. וישראל?

האם הסטראוטיפים נכונים? מחקר חדש חושף באיזה תחום מצטיינת כל מדינה בעולם: יפן במזון גורמה, קנדה במספר המכורים לפייסבוק, ארגנטינה בבשר סוסים למאכל וארה"ב היא מלכת דוא"ל הספאם. ובמה מצטיינת ישראל?

הדמיית ארץ ישראל מהחלל. ShutterStock
לכל מדינה יש משהו שהיא טובה בו. ישראל מהחלל/ShutterStock

אם אתם חובבי קולינריה-עילית אניני טעם - סעו ליפן. רוצים להתחכך עם מיליארדרים? בריטניה תהיה היעד הבא שלכם. להוטים אחר וויסקי משובח? תתפלאו - אבל צרפת תהיה הפינוק שלכם.

ה-Daily Mail מדווח על פרסום מפת עולם חדשה ומרתקת, המדגימה במה מתאפיינת כל מדינה על פני הגלובוס, יחסית למדינות אחרות. המידע הסטטיסטי נאסף בעבודת מחקר מעמיקה, שכללה ליקוט מידע און-ליין בנושאים שונים, נתונים מהבנק העולמי ואפילו מספר השיאים של גינס.

כל מדינה והתחום הכי טוב שלה. InformationisBeautiful.net, אתר רשמי
מפת העולם לפי מדינות והתחום שבו הן הכי טובות/אתר רשמי, InformationisBeautiful.net
טוקיו שינג'וקו יפן. ShutterStock
הכי הרבה מסעדות עם כוכבי מישלן. יפן/ShutterStock

פקיסטן: מנצחת בגיי פורנו

מה תגלו במפה הזו? שפע של נתונים, חלקם מחרידים, חלקם מדליקים וחלקם מהסוג שמעיף את המוח. כך למשל, העובדה שפקיסטן ניצבת בראש צריכת גיי פורנו, יותר מבכל מקום אחר בעולם. דרום אפריקה ניצבת בראש טבלת מקרי המוות וארה"ב היא מלכת דוא"ל הספאם.

המפה, מבית היוצר של אתר InformationisBeautiful.net
המתמחה בהצגת נתונים סטטיסטיים באמצעות אינפוגרפיקה, חושפת עוד כי למרות שכולנו בטוחים שעמק הסיליקון יתהדר ברשתות הוויי-פיי המהירות ביותר, מפתיע לגלות כי במקום הראשון בתחום זה ניצבת לא אחרת מאשר ליטא.

ויש עוד: רוסיה ניצבת במקום הראשון בשימוש במצלמות רכב וטורקיה מצנזרת את הטוויטר יותר מכולן. ואם אתם מגיעים לאוסטרליה, החליפו לעיתים קרובות את הסיסמאות בחשבונות המקוונים שלכם - כי שם מצוי הסיכון הגבוה ביותר לדליפות ופריצות דיגיטליות.

מדענית. ShutterStock
אנחנו הכי טובים במחקר רפואי/ShutterStock

צרפת: יין - אאוט, וויסקי - אין

וכמו שכבר רמזנו בהתחלה - למרות המוניטין שלה בכל הקשור ליין, מסתבר שצרפת קוטפת את תואר יצרנית הוויסקי הטובה בעולם. לעומתה, הולנד מצטיינת בכמות הקפה הנצרכת על ידי תושביה, ונורבגיה - במספר היחסי של אכלני הפיצה.

ביפן תמצאו את הכי הרבה מסעדות המתהדרות בשלושה כוכבי מישלן מבכל מדינה אחרת ובמצרים נמצאות הנשים בעלות המשקל הגבוה ביותר. ולפעמים, מסתבר שסטריאוטיפים נאמנים למציאות: פרו היא אכן ממלכת הקוקאין, הונדורוס היא מלכת הרציחות, אנגולה במקום הראשון בתמותת ילדים ובלארוס מצטיינת במספר חובבי הטיפה המרה.

ישראל: חלוצת המחקר הרפואי

ומה באשר אלינו? על פי המפה, ישראל ניצבת במקום הראשון בכל הקשור למחקר רפואי. רוצים עוד? הנה מאפיינים נוספים של המדינות השונות: שבדיה במוזיקת פופ, קנדה בהתמכרויות לפייסבוק, פורטו ריקו בצריכת רום, טאיוואן במספר הפטנטים, איסלנד בשימוש בחשמל, יוון במספר אוכלי הגבינות, צפון קוריאה במספר אנשי הצבא יחסית לגודל האוכלוסייה, נמיביה במספר תאונות הדרכים וארגנטינה, מעצמת הבשר - בכמות בשר הסוסים למזון.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully